Ishida usprawnia produkcję polskich makaronów
1 Jan 1970 13:08

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Czanieckie Makarony jest polskim producentem makaronu specjalizującym się w makaronach jajecznych, m.in. 5-jajecznych, tłoczonych oraz walcowanych. Posiada również asortyment makaronów bezjajecznych wyprodukowanych w 100% z semoliny z dodatkiem błonnika.

Zdecydowaliśmy się na zakup maszyn firmy Ishida ze względu na ich niezawodność oraz precyzyjne i szybkie działanie. Naszym celem było zwiększenie wydajności przy zachowaniu tych samych wymiarów całej maszyny pakującej – mówi Patryk Dybał, prokurent w firmie Czanieckie Makarony. – Obecnie posiadamy pięć naważarek CCW oraz pięć wag dynamicznych DACS. Najstarsza została zakupiona już 12 lat temu, następnie dokupowaliśmy kolejne, biorąc pod uwagę potrzeby produkcyjne oraz rozwój firmy; ostatnie zakupiliśmy w marcu tego roku.

Na początkowym etapie wdrożenia urządzeń firma gościła przedstawiciela firmy Fenix Systems, głównego dystrybutora marki Ishida w Polsce. Jej reprezentant zajął się kompleksową instalacją urządzeń oraz szkoleniem osób pracujących na stanowiskach. Jak wspomina Patryk Dybał, szkolenie zostało przeprowadzone na firmowych urządzeniach oraz zostało przygotowane w bardzo profesjonalny sposób. Samo wdrożenie maszyn zajęło tylko trzy dni.

Urządzenia marki Ishida posiadają prosty i intuicyjny w użyciu panel sterowania. Dzięki maszynom, o których mowa, nasza praca została ułatwiona i sprowadza się do sprawdzania, czy wszystkie podzespoły i urządzenia współpracujące – takie jak pakowaczka – odpowiednio działają – wyjaśnia Patryk Dybał. 

Naważarki Ishidy ważą produkt w odpowiednich proporcjach, następnie jest on pakowany do specjalnie przystosowanych opakowań. Dzięki nim poprawiła się dokładność odważanych porcji, przez co straty związane z niedokładnością zostały ograniczone.

Pytany o największe korzyści z maszyn Ishida, Patryk Dybał wymienia zdecydowanie większą dokładność oraz płynność w odbiorze produktów, ważeniu i transporcie. Wcześniej ważenie odbywało się ręcznie na zwykłych wagach szalkowych, co zajmowało bardzo dużo czasu, później wykorzystywaliśmy wagi od polskiego producenta.

Co najważniejsze, do uruchomienia i obsługi linii produkcyjnej obecnie potrzebna jest jedna osoba. Przygotowanie linii produkcyjnej zajmuje około 10 minut. Przezbrojenie lub konserwacja trwają tylko od 10 do 40 minut w zależności od czynności i umiejętności oraz doświadczenia osoby obsługującej.

Przed uruchomieniem produkcji sprawdzane są czystość oraz sprawność urządzenia. Przy zmianie formy makaronu maszyna jest dokładnie sprzątana, aby nie mieszać produktów. Czyszczenie odbywa się 3 razy w tygodniu: na początku tygodnia, przy zmianie asortymentu oraz z końcem tygodnia. Maszyny pracują na 3 zmiany przez 5 dni w tygodniu. Jedna maszyna produkuje 35-45 opakowań na minutę. Urządzenie jest dobrze zaprojektowane i ergonomiczne, co usprawnia i przyspiesza prace związane ze zmianą asortymentu.

Dzięki maszynom Ishida nasi klienci otrzymują sprawdzony i odpowiednio zapakowany produkt. Przez cały okres maszyny działają niezawodnie – komentuje Patryk Dybał. W razie jakiejkolwiek potrzeby firma Fenix Systems reaguje niezwłocznie na potrzeby oraz bardzo szybko rozwiązuje wszelkie kwestie.

Sprzęt Ishida jest najlepszy w swojej kategorii; dzięki niemu wydajność naszej linii produkcyjnej została zwiększona o 100%. Obecnie nasza linia produkcyjna działa z maksymalną prędkością – dodaje reprezentant producenta.

Firma Czanieckie Makarony powstała w 1990 roku. Najważniejszymi wartościami, którym pozostaje wierna, są jakość, przywiązanie do tradycji oraz rodzinna atmosfera. Obecnie zatrudnia 270 osób, z czego 22 to przedstawiciele handlowi, którzy dbają o dostępność produktów w całej Polsce. Produktem numer jeden jest Krajanka, makaron rosołowy.

Smak produktów z Czańca docenili Polacy, ale również mieszkańcy USA, Wielkiej Brytanii oraz Irlandii, do których to krajów eksportowane są produkty. 

Opracowano na podstawie materiałów firmy Ishida Europe