Heidelberg stawia na chiński rynek
1 Jan 1970 12:12

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Rynek opakowaniowy stale się rozwija: jak wynika z raportu Smithers Pira z 2019 r. zatytułowanego „Przyszłość Globalnego Opakowalnictwa do 2024 r.” całkowita wartość globalnej produkcji opakowań w 2019 r. wyniosła blisko 920 mld dolarów i w perspektywie najbliższych czterech lat powinna rosnąć w średniorocznym tempie 2,8%, by przekroczyć granicę 1 tryliona. Badanie dotyczyło całkowitej podaży opakowań z materiałów tekturowych, folii giętkich, tworzyw, metalowych i szklanych.

   W 2018 r. pod tym względem dominowała Azja (ok. 40% całkowitej konsumpcji opakowań), wyprzedzając Amerykę Północną (22%) i Europę Zachodnią (20%). Największym konsumentem opakowań są Chiny (ponad 200 mld dolarów) i – jak wynika z cytowanego raportu – pozostaną nim do 2024 r. (5% przyrost). Dzieje się tak ze względu na wzrost realnych zarobków rozwijającej się klasy średniej, przyrost populacji, większe uprzemysłowienie oraz dalszą ekspansję e-handlu.

Firma Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) koncentruje swoją uwagę na tym perspektywicznym rynku. Oferta niemieckiego koncernu idealnie pasuje do rynku druku pudełek składanych wzrastającego na całym świecie, ale w Chinach w szczególności. Chiński rynek, tak ważny dla nas, jest jedynym, na który popyt w trakcie pandemii powrócił najszybciej i w skali najbardziej zbliżonej do ubiegłorocznego – podkreśla dyrektor generalny Heidelberga Rainer Hundsdörfer. Ale długoterminowe perspektywy są równie korzystne. Chiny to nadal najszybciej rozwijający się rynek na świecie. Około 50% udział w tym rynku stawia nas na czele i zamierzamy wzmacniać swoją silną pozycję jeszcze bardziej. Dlatego będziemy nadal rozwijać nasze możliwości produkcyjne w Szanghaju oraz zwiększać konkurencyjność wszędzie tam, gdzie wartość dodana jest większa. Oprócz prowadzenia lokalnej produkcji, Heidelberg China będzie świadczył usługi serwisowe dzięki silnemu zespołowi sprzedaży i serwisu (…).

Ponad 108 tys. uczestników online'owego Dnia Opakowań w PMC Shanghai

Pandemia koronawirusa przyspieszyła proces przechodzenia na cyfrowe środki komunikacji oraz organizacji imprez o bardziej lokalnym charakterze. Dla przykładu pod koniec września Heidelberg China zorganizował hybrydowy (odbywający się zarówno w realnym, jak i internetowym środowisku) Dzień Opakowań. Jego celem było zaprezentowanie drukarniom opakowań składanych ogromnego potencjału wytwórczego, jaki zapewnia korzystanie z wydajnych maszyn i zoptymalizowanych procesów. To odpowiedź na trendy panujące na chińskim rynku druku opakowań, takie jak spadająca wysokość nakładów oraz rosnący popyt na uszlachetnienia. Z myślą o tym celu Heidelberg zaprezentował swoje wszechstronne portfolio rozwiązań dla całego procesu produkcji.

Na miejscu w Print Media Center (PMC) w Szanghaju 65 klientów zyskało możliwość obejrzenia na żywo druku czterech różnych prac w trakcie ponad 10 pokazów na 9-kolorowej maszynie Speedmaster CD-10. Jednocześnie za pośrednictwem dwóch chińskich platform komunikacyjnych w wydarzeniu mogło uczestniczyć aż 108 tys. zarejestrowanych gości.

Będziemy jeszcze więcej inwestować na rynku Wielkich Chin w nowe koncepcje, platformy i aplikacje, ale również w lokalne wydarzenia dla zagwarantowania jeszcze bardziej bezpośredniego kontaktu z klientem – powiedział Benny Huang, dyrektor generalny Heidelberg Greater China. Dzień Opakowań pozwolił nam pokazać nasze innowacje online i offline w efektywny sposób i natychmiast połączyć się z naszymi klientami. Nie mogliśmy liczyć na lepsze wyniki: blisko 20 nawiązanych rozmów sprzedażowych na nasze maszyny arkuszowe o łącznej wartości blisko 12 mln euro, spośród których trzy zapytania zostały złożone przez Internet.

Czołowi chińscy drukarze opakowań ufają rozwiązaniom Heidelberga

W 2020 r. Sichuan Kuanzhai Printing (Kuanzhai), jedna z głównych drukarni produkującej opakowania na wyroby tytoniowe, zwiększyła swoje moce wytwórcze dzięki otworzeniu nowej fabryki w Suining. Częścią inwestycji jest montaż dwóch maszyn Speedmaster CX 102 z 23 zespołami do druku (łącznie) przez Heidelberg China. Pierwsza z nich powinna zostać zainstalowana do końca bieżącego roku.

Dla Kuanzhai to pierwszy kontrakt podpisany z Heidelbergiem. Tym, co zainteresowało firmę niemiecką ofertą była innowacyjność i technologiczne zaawansowanie tegorocznej generacji modelu CX 102 z koncepcją Push to Stop. Powinno to podnieść wydajność do poziomu, na którym fabryka z Suining będzie w stanie produkować rocznie ponad 1 mln opakowań.

Innym przykładem jest Shenzhen Jinjia Group, która współpracuje z Heidelbergiem od ponad 20 lat. Jinjia to jedna z największych drukarni opakowaniowych w Chinach, która produkuje pudełka na potrzeby ekskluzywnych marek z sektorów tytoniowego, alkoholowego i kosmetycznego. Aby zaspokoić ich wysokie oczekiwania odnośnie jakości, w latach 2017 i 2019 firma zainstalowała dwie maszyny Speedmaster CD 102-6+L zbudowane w fabryce Heidelberga w Szanghaju.

 

Drukarnia Xian Jun Long z Shenzhen zainstalowała w bieżącym roku nowego Speedmastera CD 102-9+L z 9999. zespołem drukującym wyprodukowanym przez fabrykę Heidelberg Szanghaj. Xian Jun Long to czołowa drukarnia opakowaniowa w Chinach, specjalizująca się w produkcji pudełek na alkohole, papierosy i dobra luksusowe. Współpraca między Xian Jun Long i Heidelbergiem trwa 20 lat, a jedną z zainstalowanych przed laty maszyn był 999. wyprodukowany w Szanghaju Speedmaster CD 102. Xian Jun Long zainstaluje w najbliższym czasie dwa kolejne Speedmastery CD 102-8+L.

Heidelberg rozwija fabrykę w Szanghaju i wzmacnia współpracę z Masterwork

Fabryka Heidelberg Shanghai spełnia wszelkie standardy nowoczesności i od niedawna posiada halę produkcyjną o powierzchni 45.000 m2, co czyni ją jedną z największych drukarni w Chinach pod względem metrażu. Obecnie nie dostrzegamy już negatywnego wpływu Covid-19 na wykorzystanie możliwości fabryki – wyjaśnia Achim Mergenthaler, szef zakładu. Wdrożone przez nas środki ostrożności pozwoliły nam, jako jednej z pierwszych fabryk w Chinach, ponownie podjąć pracę w połowie lutego. Do końca lutego z pełną parą zaczęły docierać do nas również części od naszych dostawców. W lutym i marcu mieliśmy już ustalone konkretne daty dostawy maszyn, które dostarczyliśmy na czas. Od tego czasu stopniowo wracamy do niezakłóconej pracy oraz normalnego życia w Szanghaju.

Bestsellerem zakładu jest Speedmaster CD 102; 60-70% tych maszyn trafia do sektora opakowaniowego. Rozwijaliśmy się tu z roku na rok - zaczęliśmy w 2018 r. od dostawy pierwszego Speedmastera CD 102-7+L, rok później Speedmastera CD 102-8+L, a w tym roku Speedmastera CD 102-9+L, który został dostarczony do drukarni Xian Jun Long w Shenzhen. Od 2018 r. do dzisiaj wyprodukowano i sprzedano ponad 80 maszyn drukujących serii Speedmaster CD 102 – mówi Achim Mergenthaler.

Heidelberg współpracuje z Masterwork (MK) z Tianjin przy produkcji maszyn do wykańczania po druku opakowań. MK to największy w regionie azjatyckim producent wycinarek, wytłaczarek oraz maszyn do złocenia na gorąco. Na potrzeby rynku opakowań opracował kilka nowych wycinarek i składarko-sklejarek, których ponad 500 egzemplarzy Heidelberg sprzedał na całym świecie. Portfolio jest nieustannie rozwijane zgodnie z oczekiwaniami konsumentów.

Kooperacja obu firm została wzmocniona w 2019 r., gdy MK Masterwork został długoletnim, strategicznym akcjonariuszem Heidelberga, z ok. 8,5% udziałem. Pozwoli to firmie Heidelberg jeszcze bardziej umacniać swoją pozycje na lokalnym rynku wspólnie z MK.

Na podstawie informacji Heidelberga opracował TK