Maszyna Evo XC w centrum uwagi
1 Jan 1970 12:41

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W dniach 24-25 listopada br. włoski oddział firmy Koenig & Bauer zaprezentował swoim klientom możliwości Flexotecnica Evo XC: nowej wysokowydajnej maszyny fleksograficznej z centralnym cylindrem dociskowym i wzornictwem odzwierciedlającym prostotę i ergonomikę. W trakcie godzinnego webinarium poruszono także tematykę nowych technologii umożliwiających bieżącą kontrolę procesów produkcyjnych oraz ułatwiających świadczenie usług serwisowych klientom Koenig & Bauer. 

8-kolorowa maszyna Evo XC to kompaktowe urządzenie oferowane w dwóch wersjach z maksymalną długością zadruku do 850 mm oraz prędkością do 400 m/min. Przeznaczona do prac nisko- i średnionakładowych maszyna typu entry-level doskonale nadaje się do druku na papierze, folii i laminatach. Oferuje też najnowocześniejsze rozwiązania techniczne przydatne zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych drukarzy, którzy chcieliby w opłacalny sposób wejść na rynek fleksografii. 

W trakcie prezentacji goście webinarium mieli okazję obejrzeć realizację dwóch zleceń. Pierwszym była etykieta kurczliwa na wstędze o szerokości 520 mm, wydrukowana w siedmiu kolorach farbami wodnymi Sun Chemical Crystal na 12-mikronowej folii PET. Drugim etykieta kurczliwa na wstędze o szerokości 650 mm, również na 12-mikronowej folii PET. Narząd maszyny do obu prac stanowił okazję do zaprezentowania, jak krótko trwa przygotowanie Evo XC do realizacji kolejnych prac. 

Narząd odbywa się w trzech etapach: najpierw funkcja automatycznej detekcji sprawdza, że wszystkie cylindry zamontowane w maszynie mają odpowiednią wielkość, co pozwala uniknąć potencjalnych uszkodzeń. Następnie załącza się system automatycznej regulacji docisku PrintTronic, który umożliwia automatyczne sterowanie pozycją druku przy jednoczesnej minimalizacji ilości powstających odpadów oraz zwiększonej produktywności urządzenia. Ostatnim etapem jest automatyczne ustawienie registrów dla każdego koloru za pośrednictwem 24-calowego ekranu dotykowego będącego elementem nowego, inte- ligentnego interfejsu HMI, który umożliwia proste i intuicyjne wprowadzanie zleceń oraz sterowanie poszczególnymi funkcjami maszyny.

Zastosowanie w prezentacji farb wodorozcieńczalnych pozwoliło zaprezentować skuteczność usprawnionego systemu DryTronic. Umożliwia on wydajne przenoszenie ciepła na wstędze przy jednoczesnej redukcji strat ciepła. Precyzyjna regulacja temperatury w obrębie całego systemu gwarantuje ciągłość procesu oraz niewielkie zużycie energii, bez szkody dla jakości druku czy wstęgi. Ważną zaletą nowoczesnego rozwią- zania suszącego pomiędzy zespołami jest jego kompaktowy i ergonomiczny design ułatwiający prace konserwacyjne oraz czyszczenie. Dodatkowo kompaktowa budowa urządzenia pozwala na tak daleką redukcję całkowitej długości biegu materiału, że udało się osiągnąć istotne zmniejszenie ilości makulatury powstającej podczas wykonywania zadruku.

Jeszcze jednym systemem, na który zwrócił uwagę moderator webinarium Lorenzo Balducci, jest system farbowy oraz myjący WashTronic. Optymalizuje on podawanie farby i umożliwia jej szybką wymianę. Dzięki zmniejszonej ilości farby w obiegu możliwe jest osiągnięcie wyższego stopnia produktywności, co jest szczególnie istotne w przypadku stale zmniejszającej się wielkości zleceń. Zintegrowany układ systemu farbo-wego redukuje także łączną powierzchnię maszyny drukującej, pozostając jednocześnie ergonomicznym dla użytkownika.

Po zakończeniu prezentacji maszyny głos zabrała trójka gości: inżynier IT Alessandro Mazzi mówił o nowoczesnych rozwiązaniach do gromadzenia i analizy danych produkcyjnych zastosowanych w urządzeniach Koenig & Bauer, szef działu obsługi klientów Pietro Caredda – na temat nowoczesnych technologii stosowanych do realizacji zdalnych usług serwisowych, zaś Maria Constantino, globalny dyrektor ds. sprzedaży, omówiła maszyny hybrydowe w ofercie firmy. 

Interesującą prezentację Koenig & Bauer obejrzało ponad 600 zarejestrowanych uczestników: klientów, użytkowników przedstawicieli łańcucha dostaw opakowań, partnerów i dziennikarzy.

Tomasz Krawczak