Bobiniarki Jurmet przystosowują się do „nowej normalności”
1 Jan 1970 11:54

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Pandemia Covid-19 zmieniła proces sprzedaży, projektowania i uruchamiania bobiniarek, przewijarek oraz innych maszyn przetwórczych.

W firmie Jurmet przez ostatni rok większość spotkań odbywała się za pośrednictwem zdalnych platform. Narzędzia online stały się niezbędne również podczas prezentacji maszyn na żywo i testów FAT.

Mimo pandemii Dział Badawczo-Rozwojowy nieustannie opracowuje nowe rozwiązania. W istocie w grę wchodzą nie tylko już istniejące wyzwania związane z oszczędnością energii (silnik na odwijaniu w bobiniarkach Jurmet działa jak generator energii) czy cięcie na użytki cienkich i ekologicznych folii wymagających dokładnej kontroli naciągu, ale również nowe wyzwania wynikające ze stanu pandemii. 

W tej „nowej rzeczywistości” warto zwrócić uwagę na rozwiązania Smart Converting. Poza zwiększeniem produktywności Smart Converting pozwala na eliminację problemów związanych z obecnością zbyt wielu osób w hali produkcyjnej, ponieważ umożliwia obsługę bobiniarki przez jednego operatora.

Oprogramowanie Smart Converting to wyjątkowe rozwiązanie opracowane przez Dział Badawczo-Rozwojowy firmy Jurmet, które pozwala na zintegrowanie ustawień wielu automatycznych funkcji bobiniarki. Absolutną nowością jest możliwość automatycznej zmiany szerokości cięcia poprzez zsynchronizowanie ustawień czujnika kontroli brzegu z systemem monitorowania, automatycznymi nożami i napędzanym silnikiem laserem do ustawiania gilz. Te zintegrowane ustawienia mogą być zapamiętane i następnie przywołane jako część receptury (wraz z ustawieniami naciągu i innymi parametrami cięcia).

Dodatkową funkcjonalność oferuje również system zarządzania danymi FLOW. System ten umożliwia zdalne monitorowanie i nadzorowanie procesu cięcia oraz pracy operatora. Dodatkową zaletą jest ograniczenie liczby osób obecnych w hali produkcyjnej, gdyż wszystkie parametry bobiniarki mogą być monitorowane zdalnie.

Warto podkreślić, że system zarządzania danymi FLOW oparty na technologii IoT (Internet of Things), oprócz monitoringu zleceń online i eksportu danych (CSV), posiada dodatkowe funkcje – np. możliwości integracji z firmowym ERP. System Work Flow umożliwia przesyłanie danych o wadach w druku za pomocą protokołu wygenerowanego do bobiniarki z kamery inspekcyjnej maszyny drukarskiej.

Kolejną istotną kwestią jest serwis i obsługa posprzedażowa. Obecnie Jurmet oferuje profesjonalne usługi zdalnej instalacji maszyn dla klientów na całym świecie. 

Latem ubiegłego roku u czołowego ukraińskiego konwertera folii aluminium – w firmie Technologia – zdalnie została zainstalowana wysoce zautomatyzowana bobiniarka. Cały proces – włącznie ze szkoleniem operatorów – przebiegł bezproblemowo. Od tego czasu bobiniarka pracuje bez przeszkód. Podobna instalacja online miała ostatnio miejsce w Constancia Flexible Afipack w RPA. Ona również zakończyła się sukcesem. 

Pomimo obostrzeń związanych z pandemią instalacje i szkolenia oraz usługi serwisowe na terenie Polski odbywają się co do zasady bez zakłóceń z zachowaniem reżimu sanitarnego. W ostatnim czasie zainstalowaliśmy nowe bobiniarki w wielu polskich firmach, m.in. w firmie Alupol (grupa Kęty), Supravis czy KB Folie. Cieszymy się, że polskie firmy nie zwolniły tempa rozwoju w czasie pandemii, gdyż jest to dobry prognostyk na przyszłość. 

Artykuł sponsorowany

Jurmet Sp. z o.o. Sp. K.
ul. Antoniewo 8, 87-162 Lubicz 
tel.: +48 56 6782777, +48 56 6782778
sales@jurmet.com, jurmet@jurmet.com.pl
www.jurmet.com.pl