Firma DS Smith opublikowała nowe wyniki badań wskazujące, że gwałtownie wzrasta popyt na w pełni recyklowalne i bardziej zrównoważone opakowania dla handlu internetowego. Jej zdaniem te przedsiębiorstwa, które nie dostosują się do tej rynkowej tendencji, mogą wypaść z gry.
Eksplozja popularności e-handlu nie ulega wątpliwości; 66% Europejczyków przyznaje, że od pierwszego pandemicznego lockdownu w marcu 2020 r. częściej robi zakupy przez Internet, a 82% zapowiada, że po wygaśnięciu fali koronawirusa zamierza robić to równie często lub częściej niż obecnie.
DS Smith zaobserwował w ostatnim roku gwałtowny wzrost popytu na zrównoważone opakowania dla e-handlu w Europie: o 35% na odzież, 35% na elektronikę użytkową i biurową oraz 51% na żywność i artykuły spożywcze. Producent opakowań z tektury ostrzega, że marki muszą uwzględniać zmieniające się wymagania konsumentów, aby odpowiedzieć na tę szansę rozwoju. Blisko 1/3 europejskich kupujących twierdzi, że całkowicie zrezygnowała z kupowania określonych marek, ponieważ ich opakowanie nie były przyjazne dla środowiska.
Prawie połowa Europejczyków (46%) twierdzi, że chce używać więcej opakowań z kartonu lub papieru zamiast opakowań z tworzyw sztucznych, a 58% deklaruje pragnienie generalnego zmniejszenia ilości opakowań.
Stefano Rossi, dyrektor generalny DS Smith Packaging, skomentował wyniki badań: W obliczu tak radykalnej zmiany w sposobie robienia zakupów absolutnie konieczne staje się, aby nasze nowe zwyczaje związane z zakupami online miały wsparcie w działaniach chroniących środowisko. Wyraźnie widać, że zarówno firmy, jak i konsumenci coraz bardziej koncentrują się na zrównoważonych alternatywach.
Opracowano na podstawie informacji firmy DS Smith