Tetra Pak chce stworzyć wyjątkowe opakowanie na żywność
1 Jan 1970 13:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Tetra Pak, światowy lider w zakresie przetwarzania i pakowania żywności, ogłasza start kampanii „Wybierz naturę. Wybierz karton”. Jej celem jest przedstawienie dążeń firmy do stworzenia neutralnego klimatycznie opakowania, które będzie w całości wykonane z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu.

Opakowania na żywność odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu bezpiecznej żywności ludziom na całym świecie. Jednocześnie mają one wpływ na klimat. Światowa populacja wciąż rośnie – prognozy mówią, że do 2050 roku zapotrzebowanie na żywność zwiększy się o 70%. Z tego powodu musimy znaleźć rozwiązanie opakowaniowe, które umożliwi dostępność żywności bez konieczności zużywania zasobów planety.

Opakowania Tetra Pak przyniosły pionierskie zmiany w zakresie ochrony żywności. Obecnie firma przyspiesza ich rozwój, by stworzyć najbardziej zrównoważone opakowanie na żywność, z uwzględnieniem całego cyklu życia i skupiając się na kluczowych obszarach:

- wykorzystaniu materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu;

- wspieraniu produkcji neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla;

- ograniczaniu strat i marnowania żywności oraz zachowaniu funkcjonalności;

- dalszym rozwoju recyklingu i gospodarki o obiegu zamkniętym.

Kampania „Wybierz naturę. Wybierz karton” pozwala wyobrazić sobie świat, w którym opakowania na żywność nie wpływają na klimat. Nasze opakowania już teraz generują niższy ślad węglowy w porównaniu do rozwiązań alternatywnych, ale wiemy, że mamy przestrzeń, by działać dalej. Dziś wyznaczamy kierunek naszej podróży, która pozwoli nam zrealizować wyznaczone cele i stworzyć idealne, zrównoważone opakowanie, które chroni planetę oraz zapewnia bezpieczeństwo i dostępność żywności – mówi Lyndsey Loyden-Edwards, Dyrektor Zarządzająca Tetra Pak na Europę Wschodnią.

Z okazji Dnia Ziemi (22 kwietnia 2021) Tetra Pak we współpracy z Ambasadą Szwecji w Polsce organizuje otwarty panel dyskusyjny na temat: Ziemia jest tylko jedna.

Opracowano na podstawie informacji firmy Tetra Pak