Walki Group poinformowała o podpisaniu ostatecznej umowy zakupu większościowego pakietu udziałów w Plasbel Plásticos S.A.U, hiszpańskiego lidera w dziedzinie zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych. Plasbel specjalizuje się w produkcji torebek (z materiałów z odzysku oraz kompostowalnych), a także opakowań giętkich stosowanych w w sektorach spożywczym i detalicznym. W 2020 roku Plasbel zanotował roczną sprzedaż na poziomie ok. 80 mln EUR i zatrudniał 290 osób.
Plasbel umożliwi rozwinięcie ekspansji Walki Group na rynkach europejskich dzięki zlokalizowanemu w hiszpańskiej Murcii supernowoczesnemu zakładowi produkcyjnemu o powierzchni przeszło 30 tys. m2, który dostarcza szerokie portfolio opakowań spożywczych, a także pokonsumpcyjnych folii, recyklowalnych i kompostowalnych, wykorzystywanych w sektorze detalicznym i hotelarskim.
To przejęcie stanowi ważny krok dla Walki, będąc elementem naszej strategii promowania obiegu zamkniętego i kompostowalności materiałów opakowaniowych. Plasbel to wspaniała firma z oddanymi pracownikami i doskonałymi produktami, działająca w branży, która w najbliższych latach będzie się intensywnie rozwijać. Cieszymy się, że możemy wspierać jej ambitną podróż ku przyszłości - mówi Leif Frilund, prezes i dyrektor generalny Walki Group. Plasbel nie tylko umożliwi nam strategiczne rozszerzenie portfela własnych produktów, ale zapewni dodatkowo bezpośredni dostęp i bliskość najważniejszych grup użytkowników końcowych.
Jesteśmy szczęśliwi, że stajemy się częścią rodziny Walki i wkraczamy w nową fazę rozwoju, której celem jest umocnienie naszej pozycji lidera w Hiszpanii i dalsze rozszerzenie zasięgu geograficznego Plasbel. Co więcej, komplementarne możliwości w zakresie badań i rozwoju pomogą połączonemu podmiotowi stać się wiodącym przetwórcą biofolii z atrakcyjnymi możliwościami ekspansji w całej Europie - mówi Antonio Beltrán, dyrektor generalny i udziałowiec inwestujący w Plasbel.
Plasbel będzie wspierał dalszy rozwój działalności Walki w zakresie folii i torebek oraz stanie się częścią globalnego obszaru biznesowego Opakowań Konsumenckich. Strony uzgodniły, że nie ujawnią ceny zakupu ani warunków transakcji.
Opracowano na podstawie informacji Walki Group