Graphic Packaging przejmuje AR Packaging
1 Jan 1970 12:15

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Graphic Packaging zaakceptowała plan przejęcia AR Packaging, drugiego pod względem wielkości europejskiego producenta opakowań z celulozy, za kwotę ok. 1,45 mld w gotówce.

Zgodnie z przewidywaniami planowane przejęcie AR Packaging zwiększy roczną sprzedaż Graphick Packaging o 1,1 mld USD i roczną skorygowaną EBITDA o 160 mln USD. Ponadto oczekuje się, że połączenie zapewni zsumowane synergie o wartości 40 mln USD w ciągu 36 miesięcy od zamknięcia transakcji. Zgodnie z założeniem transakcja wpłynie również natychmiast na wzrost wysokości zysku w przeliczeniu na jedną akcję oraz na przepływy pieniężne spółki.

Graphic Packaging ma nadzieję, że przejęcie zwiększy jej globalny zasięg, możliwości wdrażania innowacji oraz atrakcyjność oferty dla klientów w całej Europie i okolicznych regionach.

Firma twierdzi, że jej szeroki wachlarz wiodących w branży rozwiązań opakowaniowych, doświadczenie w projektowaniu oraz szeroki zasięg geograficzny sprawią, że będzie ona wyjątkowo dobrze przygotowana do wykorzystania możliwości dalszego rozwoju organicznego z obecnymi i przyszłymi klientami i rynkami globalnymi.

Michael Doss, prezes i dyrektor generalny Graphic Packaging, skomentował: Przejęcie AR Packaging przyniesie znaczące korzyści naszym klientom, pracownikom i akcjonariuszom, ponieważ łączymy w ten sposób dwóch wiodących dostawców z obszaru konsumenckich opakowań z celulozy z długą historią innowacji i kreatywnego projektowania opakowań.

Duży, rozproszony obszar działania 25 zakładów przetwórczych AR Packaging we wschodniej i zachodniej Europie zapewnia znaczące korzyści skali i wydajność kosztową, wzmacniając naszą wspólną obecność na rynku i zdolność obsługi klientów w Europie i na globalną skalę.

Stephen Scherger, wiceprezes i dyrektor finansowy Graphic Packaging dodał: Przejęcie AR Packaging poszerza nasze możliwości w obszarze obsługi i tworzenia zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych na rynkach całego świata.

Prezes i dyrektor generalny AR Packaging Harald Schulz: Podejście Graphic Packaging do obsługi klienta i wyraźne ukierunkowanie na dostarczaniu innowacyjnych, zrównoważonych rozwiązań ściśle pokrywa się z tym, w jaki sposób prowadzimy naszą działalność, co czyni z niej idealnego partnera dla nas. Nasz zespół z niecierpliwością czeka na podjęcie współpracy z zespołem Graphic Packaging i stanie się głównym globalnym dostawcą zrównoważonych opakowań z celulozy.

Opracowano na podstawie informacji firmy Graphic Packaging