Starbucks wprowadzi wielorazowe kubki w Europie
1 Jan 1970 11:08

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Sieć kawiarni Starbucks ogłosiła, że do 2025 r. we wszystkich swych europejskich sklepach wprowadzi unikalny system kaucyjny sprzedaży swych napojów w kubkach wielokrotnego użytku, który ma pomóc ograniczyć skalę zużycia opakowań jednorazowych.

Wstępne testy systemu rozpoczną się w najbliższych miesiącach we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii, a wkrótce potem zostaną rozszerzone na kolejne kraje stosownie do lokalnych potrzeb, przepisów oraz opinii klientów.

Starbucks twierdzi, że wprowadzenie i rozpowszechnienie inicjatywy używania kubków wielokrotnego użytku w regionie EMEA jest kluczową częścią jej globalnego zobowiązania do ograniczenia ilości odpadów pochodzących z kubków jednorazowych oraz generalnego celu, jakim jest zmniejszenie poziomu odpadów o 50% do 2030 r.

W ramach programu klienci będą płacili niewielką kaucję za kubek wielokrotnego użytku przeznaczony na gorące i zimne napoje. Każdy kubek dostępny w trzech rozmiarach, który – jak wynika z testów – będzie mógł być wykorzystany ok. 30-krotnie, będzie posiadał własny numer identyfikacyjny, do którego przypisana zostanie każdorazowo wpłacana kaucja. Klient po wypiciu napoju będzie mógł go zwrócić, pozostawiając w automacie lub w kawiarni; zwrot kaucji będzie miał formę vouchera do wykorzystania w sieci Starbucks. Kubki wielorazowe, dzięki specjalnej technologii spieniania, mają zawierać nawet 70% plastiku mniej niż wykorzystywane obecnie. Co więcej dzięki specjalnej budowie ścianek będzie zapewniał skuteczną izolację przed ciepłymi i zimnymi napojami bez potrzeby stosowania papierowych osłon.

Ta inicjatywa to kolejny sposób Starbucks, który ma zachęcić klientów do używania kubków wielokrotnego użytku, obok zniżek w wysokości 25-30 centów dla każdego, kto przynosi ze sobą do kawiarni własny kubek. W Wielkiej Brytanii i w Niemczech firma ponownie wprowadza 5% dopłatę do kubków papierowych, by promować korzystanie z pojemników wielorazoweego użytku, a pozyskane w ten sposób pieniądze zostaną przekazane organizacjom charytatywnym zajmującym się ochroną środowiska w związku z globalnym problemem odpadów.

Duncan Moir, prezes Starbucks EMEA, komentuje: Postawiliśmy sobie ambitny cel stania się firmą, która chroni zasoby naturalne, i wierzę, że naszym obowiązkiem jest zapewnić klientom nowe i wyjątkowe możliwości wprowadzenia wielorazowych kubków do ich codziennego życia.

Wprawdzie udało nam się znacznie ograniczyć liczbę jednorazowych kubków papierowych, które opuszczają nasze sklepy, ciągle pozostaje wiele do zrobienia i w dłuższej perspektywie musimy uczynić możliwość wielokrotnego wykorzystania jedyną opcją.

Opracowano na podstawie informacji firmy Starbucks