Firma Unilever wraz z Mondi, światowym liderem w dziedzinie opakowań i papieru, opracowały nowy, wysokobarierowy papierowy materiał opakowaniowy dla serii dań i sosów w proszku Colman's firmy Unilever, który cechuje mniejsza ilość tworzyw sztucznych i większa zawartość papieru; dzięki temu możliwy jest jego recykling w istniejącym strumieniu odpadów papierowych w Wielkiej Brytanii.
Zastępując poprzedni, nie przystosowany do odzysku laminat wielomateriałowy papierowym opakowaniem nadającym się do recyklingu, Mondi wspiera firmę Unilever w realizacji jej celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Z poprzedniego materiału wyeliminowano aluminium oraz wszystkie niepotrzebne warstwy plastiku. W ten sposób powstało nowe opakowanie o 85% zawartości papieru, z ultracienką warstwą funkcjonalnego tworzywa sztucznego, która zamyka opakowanie i zapewnia barierową ochronę żywności. Zespoły badawczo-rozwojowe Mondi i Unilever określiły tę warstwę jako minimalną akceptowalną ochronę potrzebną do zapewnienia długiego okresu przydatności do spożycia przy zachowaniu wysokiej jakości produktu i ograniczeniu marnotrawstwa żywności.
Mondi i Unilever ściśle współpracowały w trakcie całego procesu rozwojowego, radząc sobie z wyzwaniem, jakim był ograniczony dostęp do zakładów produkcyjnych w czasie pandemii koronawirusa. Poczynając od weryfikacji pomysłu, przez serię szeroko zakrojonych prób na linii produkcyjnej w zakładach badawczo-rozwojowych Mondi i Unilever, firmy zyskały elastyczność niezbędną do szybkiego opracowania prototypu i przetestowania unikalnego materiału opakowaniowego przed rozpoczęciem jego masowej produkcji. Taka metoda współpracy stanowi sedno zorientowanego na klienta podejścia EcoSolutions firmy Mondi, polegającego na ścisłej współpracy z klientami dla upewnienia się, że otrzymają oni najlepszy z możliwych i najbardziej ekologiczny produkt spełniający oczekiwania odbiorcy, użytkownika końcowego oraz środowiska naturalnego.
Unilever koncentruje się na kwestiach gospodarki obiegu zamkniętego oraz na tworzeniu wartości dodanej w jej ramach. Dwa z kluczowych celów w tym zakresie to przekształcenie całego portfolio opakowań w rozwiązania nadające się do recyklingu, wielokrotnego użytku lub ulegające biodegradacji, a także zmniejszenie o połowę ilości zużywanego plastiku do 2025 r. - które zaspokaja nowe opakowanie.
Fikerte Woldegiorgis, dyrektor ds. marketingu produktów spożywczych w Unilever UK&I, wyjaśnia: W przypadku Colman's nie idziemy na kompromisy w kwestii smaków i chętnie podejmujemy równie odważne kroki, jeśli chodzi o nasze zobowiązania w kwestii zrównoważonego rozwoju. Cieszymy się, że mogliśmy współpracować z Mondi przy tworzeniu tego papierowego opakowania nadającego się do recyklingu, stając się pierwszą dużą marką w swojej kategorii, która to uczyniła. Nowe opakowanie wykorzystujące papierowe podłoże zapewnia kupującym możliwość cieszenia się tym samym wspaniałym smakiem produktu, który znają i kochają, ale teraz z dodatkową korzyścią w postaci możliwości recyklingu opakowań.
Torsten Murra, globalny szef ds. klientów kluczowych z branży opakowań giętkich w firmie Mondi, dodaje: MAP2030, plan działania Mondi na najbliższe 10 lat mający na celu osiągnięcie naszych ambitnych zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2030 roku, koncentruje się na rozwiązaniach opakowaniowych i papierowych zgodnych z zasadami GOP (…). Dzięki ścisłej współpracy z Unilever byliśmy w stanie współtworzyć opakowanie, które spełni wszystkie oczekiwania i nadaje się do recyklingu, stanowiąc cenny zasób dla gospodarki obiegu zamkniętego, będące realnym krokiem ku bardziej zrównoważonej przyszłości.
Opracowano na podstawie informacji firmy Mondi