Wartość dodana kryje się we wnętrzu
1 Jan 1970 12:01

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Polskę zamieszkuje ponad 38 mln ludzi, a 77% spośród nich można nazwać użytkownikami internetu. Eksperci oceniają, że w 2020 r. 80% osób korzystających z sieci zrobiło zakupy za jej pośrednictwem. W tym samym roku liczba zakupów dokonanych online osiągnęła w naszym kraju historyczny rekord. Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. W 2020 r. uruchomiono tu około 11 tys. nowych serwisów handlowych i sklepów internetowych. Wartość transakcji handlowych w sieci sięgnęła 100 mld złotych, czyli blisko 22 mld euro.

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na ogólną satysfakcję klienta z dokonanego zakupu jest opakowanie. Popyt na zrównoważone rozwiązania przekłada się na wzrost zapotrzebowania na opakowania przyjazne dla środowiska. Konsumenci nie chcą się już godzić na wielkie ilości opakowaniowych odpadów będących pozostałością po ich internetowych zakupach.

Dzięki optymalizacji opakowań producenci i sprzedawcy detaliczni liczą nie tylko na uniknięcie kosztów związanych z reklamacjami uszkodzonych produktów, lecz także na obniżkę kosztów transportu. To zaś – co nie zaskakuje – przekłada się na popularność pudełek z tektury falistej. Takie opakowania mogą być używane zarówno w roli pojemników transportowych, jak i magazynowych, a ponieważ 96% spośród nich poddawanych jest odzyskowi (zaś połowa zawiera surowce z odzysku), klienci mają o nich dobrą opinię. Nowe technologie druku, takie jak druk na wewnętrznej stronie pudełka, do budowania świadomości marki i poprawy wrażeń z rozpakowywania produktów pozwalają wykorzystać coś więcej niż tylko zewnętrzną część opakowania. 

Druk wewnętrzny, czyli bądź na bieżąco z branżowymi trendami

W handlu elektronicznym, w przeciwieństwie do tradycyjnej sprzedaży sklepowej, klienci mają niewiele okazji do styczności z marką. Zastosowanie personalizowanej wiadomości na wewnętrznej stronie opakowania winduje doświadczenia konsumenta na wyższy poziom. To następna generacja wartości dodanej!

Zadruk wewnętrznej strony pudełka uważa się za jeden z kluczowych trendów w branży druku. Wykorzystanie opakowania jako czynnika wpływającego na postrzeganie marki nie jest niczym nowym. Teraz jednak świadomość marki może być budowana również przez wnętrze opakowania. Wiadomość, którą producent umieszcza w środku pudełka, jest chroniona przed uszkodzeniami i zabrudzeniami powstającymi w czasie transportu oraz – ponieważ jest niespodziewana – tworzy pozytywne pierwsze wrażenie. Nadruk od wewnątrz można też wykorzystać jako sposób na rezygnację z zadruku od zewnątrz wartościowej lub „delikatnej” zawartości.

Firma BW Papersystems wspiera swych klientów przy wdrażaniu nowych trendów opakowaniowych – takich jak zadruk wnętrza opakowania w jednym przebiegu – które zmniejszają ilość odpadów, podnoszą wydajność maszyn oraz zapewniają nowy potencjał rynkowy. Tworzą one wartość dodaną z punktu widzenia producentów pudełek i ich klientów. 

Wiele nowych i używanych maszyn BW Papersystems można unowocześnić dzięki dostawieniu jednej lub kilku sekcji druku po wewnętrznej stronie, co w minimalnym stopniu wpływa na zwiększenie ich rozmiaru.

Opracowano na podstawie materiałów firmy BW Papersystems

Tłumaczenie: TK