EFI Escada Profile to specjalistyczne oprogramowanie, pozwalające na sterowanie procesami produkcji tektury falistej, umożliwiające poprawę jakości i wydajności. Jego użytkownikiem jest m.in. jedna z brytyjskich fabryk Smurfit Kappa, która właśnie przekonała się o zaletach kursu doszkalającego. Przyniósł on wymierne efekty w zakresie poprawy jakości produkowanej tektury, mniejszej liczby reklamacji oraz wzrostu wydajności.
Smurfit Kappa to jeden z wiodących, międzynarodowych producentów opakowań z tektury falistej, osiągający roczny obrót na poziomie 8,5 mld euro. Firma posiada 34 papiernie i ponad 240 zakładów produkujących opakowania w 35 krajach, w których zatrudnia ponad 46 tys. osób. Produkuje prawie 12 mld m2 opakowań rocznie oraz 7,7 mln ton papieru, używanego do produkcji opakowań z tektury falistej i pudełek z tektur litych.
W Wielkiej Brytanii znajduje się około 40 zakładów Smurfit Kappa, w których produkowany jest szeroki asortyment opakowań z tektury falistej, pudełek z tektur litych i ekspozytorów POS. Posiada również trzy fabryki, które zajmują się produkcją arkuszy tektury falistej, co czyni firmę jednym z większych na rynku brytyjskim dostawców arkuszy do zakładów przetwórczych. Jedna z tych fabryk znajduje się w dzielnicy Fishergate w mieście Norwich na wschodzie Zjednoczonego Królestwa. Zakład założono pod koniec lat 80. XX wieku i był on wówczas znany pod nazwą Norwich Corrugated; firma Smurfit Kappa przejęła tę fabrykę w latach 90.
Spełnione oczekiwania
Zakład ten jest klientem firmy EFI już od jakiegoś czasu – zdecydowano się tam na instalację systemu sterowania procesami produkcyjnymi EFI Escada Profile w kwietniu 2018 roku. Po instalacji w zakładzie nastąpiła natychmiastowa poprawa jakości wytwarzanych arkuszy.
Podobnie jak ma to miejsce w przypadku wszystkich dotychczasowych użytkowników EFI Escada Profile, w zakładzie firmy Smurfit Kappa w Fishergate chciano skupić się na poprawie procesów i wydajności, dlatego zainwestowano w program szkoleniowy EFI Escada dla „superużytkowników”, który nie tylko zapewnił możliwość zgłębienia wiedzy użytkownikom systemu, ale także pozwolił zidentyfikować obszary wymagające udoskonalenia procesów. Kurs ten został przeprowadzony na początku 2021 r.
Ze względu na trwającą pandemię COVID-19 i ograniczenia w dostępie do zakładu zespół EFI Escada przeprowadził zdalną, czterodniową sesję szkoleniową. Kurs zorganizowano w taki sposób, aby umożliwić użytkownikom i operatorom interakcję z trenerami EFI Escada w celu zapewnienia najlepszych możliwych rezultatów. Obejmował on zaawansowane szkolenie użytkowników systemu oraz szkolenie w zakresie procesów. Pozwolił również skupić się na bieżącym procesie i parku maszynowym, co po skorygowaniu błędów zaowocowało udoskonaleniem produkcji i poprawą jakości, wzrostem szybkości i wydajności oraz zwrotem z inwestycji.
Natychmiastowa poprawa jakości
Dzięki specjalnie przygotowanym treściom, opracowanym z myślą o zespole zakładu w Fishergate, trenerzy EFI Escada przedstawili użytkownikom i operatorom działanie całego systemu i przeanalizowali wszystkie procesy – w ten sposób byli w stanie ocenić, co faktycznie dzieje się na maszynie, gdy dokonywane są określone działania lub zmiany.
Jednym z głównych wniosków płynących z sesji było to, że niektórzy użytkownicy uważali, iż dla każdego rodzaju arkuszy potrzebne są inne ustawienia. Dzięki podejściu dostosowanemu do potrzeb firmy Smurfit Kappa udało się wdrożyć uproszczone ustawienia i receptury, co zapewniło łatwość konfiguracji i efektywne wykorzystanie ustawień. Pozwoliło to systemowi na automatyczne dokonywanie drobnych korekt – bez konieczności interwencji operatora. Kolejnym punktem codziennej pracy, który uznano za przyszłościowy priorytet, było znaczenie czyszczenia i konserwacji czujników systemu EFI Escada, zwłaszcza czujników temperatury, dzięki czemu fabryka może mieć pod kontrolą dokładność całego systemu. Dzięki temu, że przeprowadziliśmy z klientem szkolenie odświeżające dla „superużytkowników” systemu sterowania procesami PROFILE, w ciągu pierwszego miesiąca klienci nie zgłosili żadnych skarg dotyczących jakości i błędów produkcyjnych – mówi Mike Reed, dyrektor w EFI Escada. – Ale – tak jak w przypadku każdej nowej instalacji – ważne jest, aby pracownicy angażowali się we współpracę z dostawcą. Pozwala to na najlepsze wykorzystanie systemu i zapewnia zwrot z poczynionej inwestycji.
Najlepszym dowodem na to jest fakt, że średnia prędkość produkcji wzrosła od czasu zakończenia sesji dla „superużytkowników”. Zakład firmy Smurfit Kappa w Fishergate chce obecnie uczestniczyć w kolejnych sesjach dla większej liczby użytkowników, co jest najlepszą rekomendacją. A to zaledwie jeden spośród naszych klientów, którzy są gotowi inwestować w swoich ludzi i skutecznie angażować się w relacje ze swoimi dostawcami.
Scott McKail, kierownik zmiany w zakładzie firmy Smurfit Kappa w Fishergate, potwierdza słowa Mike’a Reeda: Od czasu zdalnego szkolenia przeprowadzonego dla nas w zakładzie w Fishergate przez jednego z ekspertów ds. procesów EFI Escada zauważyliśmy natychmiastową poprawę jakości arkuszy i spadek liczby reklamacji, szczególnie w zakresie wypaczeń tektury, czyli powstawania tzw. kołyski, która zawsze stanowiła u nas najczęstszą przyczynę zwrotów. Podczas szkolenia ekspert EFI Escada pomógł nam opracować bardziej wydajny sposób pracy naszej tekturnicy przez zmniejszenie wartości wszystkich ustawień ciepła w stołach grzewczych i podgrzewaczach wstępnych. Odkąd zostało to zmienione, od razu zauważyliśmy dużą poprawę jakości w całym asortymencie i przez ponad trzy tygodnie nie mieliśmy ani jednej skargi na „kołyski”, co nigdy wcześniej się u nas nie zdarzyło. Największą korzyścią, jaką zauważyliśmy, jest to, że wszyscy przełożeni, kierownicy zmian i operatorzy części mokrej tekturnicy znacznie lepiej rozumieją, jak naprawdę działa ten system i jak ważna jest konserwacja czujników, abyśmy zawsze mieli dokładne odczyty.
Zauważyliśmy również stałą poprawę prędkości pracy linii, ponieważ przełożeni zrozumieli znaczenie i korzyści płynące z pracy z włączonym tempomatem, co przed szkoleniem nie miało miejsca. Prędkość pracy linii produkcyjnej (pokazana na wykresie – przyp. red.) uległa w tym roku ogólnej poprawie.
Nauka w stylu espresso
Ze względu na korzyści i rezultaty, jakie zaobserwowaliśmy u osób biorących udział w szkoleniu zorganizowanym przez zespół EFI Escada, zamierzamy skorzystać z kolejnych kursów we współpracy z firmą EFI w celu wprowadzenia dalszych ulepszeń, które będziemy mogli wdrożyć – podsumowuje Scott McKail. – W ramach naszego zaangażowania w poprawę jakości obsługi klienta pracowaliśmy również nad kilkoma inicjatywami, które mają pomóc użytkownikom rozwiązań EFI Escada być na bieżąco z najnowszymi wskazówkami, metodami i najlepszymi praktykami dzięki uruchomieniu szkoleń wideo Hubb. Nastąpiło to niedawno, w maju 2021 r., zapewniając naukę w pigułce – w stylu „espresso” – użytkownikom naszych rozwiązań programowych Profile, Syncro i Clarity. Opinie naszych klientów z całego świata są naprawdę zachęcające, a my jesteśmy w pełni zaangażowani w nieustanne dodawanie na bieżąco nowych i świeżych treści do programu szkoleniowego Hubb w miarę rozwoju naszych rozwiązań i usług.
Opracowanie: AN