Prosta falista – diagnoza Konica Minolta o rynku opakowań
1 Jan 1970 14:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Najnowsza publikacja opracowana przez Konica Minolta pt. „Przyszłość tektury falistej na rynku opakowań. Nowe perspektywy” to obszerna diagnoza branży opakowań tekturowych ze szczególnym uwzględnieniem tych produkowanych z tektury falistej. Na bazie wniosków płynących z diagnozy Konica przygotowała także katalog rozwiązań na miarę dzisiejszych i nadchodzących czasów.

Opracowanie porządkuje najnowsze globalne trendy na rynku i zestawia je z tymi rysującymi się dla branży opakowań. Za każdym trendem stoi wachlarz gotowych rozwiązań w druku na tekturze falistej. Ich zastosowanie można zobaczyć w najnowszym próbniku Simple Pack przygotowanym przez Konica Minolta. Wzornik tekturowych możliwości to namacalny dowód zmian i prognoz na rynku. Jaka jest zatem kondycja rynku?

Poligrafia w warunkach nieustającej zmiany

Galopujący postęp technologiczny, istotna zmiana sytuacji gospodarczej i zachowań konsumenckich – to trzy globalne czynniki, które wpływają na dynamiczne zmiany na większości rynków, w tym w poligrafii.

Elastyczność to cecha, która wysuwa się na pierwszy plan w niemal każdym aspekcie rynku opakowań z tektury. Dotyczy zarówno samej technologii produkcji opakowań, w tym druku, jak i coraz bardziej zindywidualizowanego podejścia do klienta (z uwzględnieniem zupełnie nowych zachowań zakupowych), logistyki, marketingu czy designu.

Nie bez znaczenia dla branży jest zwrot ku personalizacji produktów i usług. Rosnące zapotrzebowanie na zindywidualizowane opakowania, które są produkowane w niskich nakładach i wielu wariantach, zmusza do poszukiwania jakościowych i optymalnych kosztowo rozwiązań. Dodatkowo istotną przewagą konkurencyjną drukarni staje się możliwość szybkiego dodruku opakowań „na żądanie”. Ma to szczególne znaczenie w zapewnieniu bezpieczeństwa i płynności dostaw. Coraz częściej firmy odchodzą także od nadmiernego zatowarowania magazynów i są bardziej skłonne zarządzać zapasami na bieżąco. Rotowanie opakowań przybrało oczywiście na znaczeniu w miarę wzrostu liczby transakcji e-commerce. Nowe nawyki konsumenckie zaważyły o powstaniu nowego segmentu opakowań – zarówno tych „roboczych”, umożliwiających wysyłkę, jak i tych nieco bardziej szczególnych, które mają niebagatelny wpływ na doświadczenie klientów.

Producenci coraz bardziej doceniają siłę opakowania jako nośnika reklamowego, co także wpływa na większą częstotliwość i zróżnicowanie produkowanych serii. Zwracają też szczególną uwagę na aspekty ekologiczne, co z kolei przekłada się na rosnącą popularność tektury na rynku opakowań. Wszystkie te uwarunkowania powodują, że niezbędne staje się poszerzenie zasięgu produktowego drukarni i wdrożenie systemów wspierających druk offsetowy.

I wreszcie design. O ile w przypadku tekturowych opakowań zbiorczych liczy się przede wszystkim funkcjonalność i wytrzymałość, o tyle tekturowe opakowania jednostkowe zyskują na estetyce (zarówno pod względem wykonania, jak i samego projektu). Szczególnie w dobie wzmożonych zakupów e-commerce opakowanie stanowi o jakości pierwszego kontaktu z produktem i ma wpływ na sentyment konsumencki.

Raport i Simple Pack

Raport Konica Minolta to obszerne i dogłębne opracowanie przygotowane w oparciu o aktualne źródła i analizy. Takie ujęcie tematu pomoże działającym w branży opakowań podmiotom w podejmowaniu odważnych strategicznych decyzji. Jest dostępny nieodpłatnie dla wszystkich zainteresowanych pogłębieniem wiedzy o rynku opakowań.

Oprócz szczegółowego raportu Konica Minolta oferuje także bezpłatny wzornik Simple Pack, który ilustruje, w jaki sposób zasygnalizowane w raporcie trendy znajdują odzwierciedlenie w najnowszych propozycjach dla poligrafii.

Aby otrzymać raport i wzornik kliknij TUTAJ i wypełnij formularz. Zestaw zawiera diagnozę poświęconą perspektywom i przyszłości tektury falistej na rynku opakowań oraz sampler z 10 próbnymi wydrukami PKG-675i na czterech różnych podłożach wraz z danymi na temat zużycia atramentu na wykonane karty.

Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta