Dążąc do zwiększania zasięgu obecności online, MOSCA korzysta z technologii Web3D i otwiera pierwszy z szeregu planowanych wirtualnych salonów wystawowych. W nowej cyfrowej przestrzeni firma prezentuje świat rozwiązań intralogistycznych, które można oglądać w widoku panoramicznym 360º. Na odwiedzających czeka wiele ciekawych elementów: od modeli maszyn w trójwymiarowym widoku i wysokiej rozdzielczości po szczegółowe informacje i treści multimedialne.
Wiele targów znów odbywa się stacjonarnie. Jesteśmy jednak przekonani, że przyszłość branży wystawienniczej nie ograniczy się do tego jednego kierunku. Branża expo nie będzie ani tylko analogowa, ani tylko wirtualna – będzie hybrydowa – powiedział Timo Mosca, prezes firmy. – Wirtualne showroomy mogą stać się czymś więcej niż jedynie namiastką stacjonarnego stoiska – i to właśnie chcemy udowodnić. MOSCA planuje stworzenie kolejnych wirtualnych salonów wystawowych dedykowanych pozostałym branżom, aby prezen-tować kompletne portfolio swoich produktów w przestrzeni online.
Pierwszy showroom zainteresuje zwłaszcza specjalistów ds. logistyki. W nowej przestrzeni wystawowej znalazło się 12 maszyn MOSCA przeznaczonych głównie do zastosowań w logistyce i sprzedaży wysyłkowej, w tym maszyna do wiązania poziomego EVOLUTION SoniXs MS-6 i wiązarka do palet KZS-111. Teraz wystarczy myszka i klawiatura, by poruszać się w wirtualnym showroomie i oglądać maszyny wiążące w technologii 3D. Aby uzyskać szczegółowe dane, można obejrzeć film lub skorzystać z paneli informacyjnych. Trójwymiarowy widok w wysokiej rozdzielczości umożliwia użytkownikom oglądanie maszyn z nowych, dotychczas niedostępnych perspektyw. Wirtualne obrazy to również lepsze wyobrażenie o wymiarach maszyn. Szczegółowe informacje na ich temat i filmy pokazujące zastosowania poszczególnych modeli dostarczają cennych danych o właściwościach funkcjonalnych i zaletach każdej z nich. Szczególne wrażenie wywiera sama skala wirtualnego stoiska. Jak wyjaśnia Timo Mosca: Stacjonarne stoiska targowe mają ograniczoną powierzchnię, co uniemożliwia jednoczesne wystawianie wszystkich maszyn przeznaczonych dla danej branży. Większość maszyn MOSCA do wiązania palet jest tak duża, że nie mieści się na tradycyjnym stoisku. W przestrzeni wirtualnej nie ma tego problemu. Nawet osoby zainteresowane maszynami specjalnymi znajdą tutaj to, czego szukają.
Nowy cyfrowy filar MOSCA
Nowy showroom dla rozwiązań intralogistycznych to dopiero początek wirtualnej działalności MOSCA. Przed firmą otworzyły się możliwości tworzenia kolejnych online’owych wizualizacji maszyn dla poszczególnych sektorów przemysłu. Co więcej, cyfrową przestrzeń można wykorzystywać na wiele innych sposobów. Wirtualne showroomy mogą stać się narzędziem promującym i wspierającym kolejne innowacje firmy. Działanie w strefie online umożliwia nie tylko tworzenie nowych przestrzeni, ale także organizację wydarzeń. Otwiera możliwość prowadzenia transmisji na żywo i tworzenia dedykowanych stoisk wystawowych na potrzeby targów i premier produktów. Przestrzeń cyfrowa daje potencjalnym klientom możliwość natychmiastowego zapoznania się z nową maszyną – w trzech wymiarach i pod dowolnym kątem. W przyszłości najskuteczniejsze metody użytkowania można będzie prezentować za pośrednictwem animacji czy na przykładach wirtualnych linii produkcyjnych.
Najnowsze technologie dla maksymalnej elastyczności
Nowy showroom to efekt pracy MOSCA i INNEO Solutions GmbH. Ścisła współpraca trwa od początku 2020 r. Obie firmy wspólnie pracują nad oprogramowaniem NeoSpace, czyli narzędziem do budowy wirtualnych stoisk. Rozwiązanie to jest wyjątkowe, ponieważ jego obsługa nie wymaga angażowania programistów ani specjalistów ds. prezentacji wirtualnych. Z oprogramowania mogą korzystać osoby bez doświadczenia w programowaniu. Mogąc samodzielnie kreować własny cyfrowy świat, firmy takie jak MOSCA uniezależniają się od zewnętrznych usługodawców. Są w stanie tworzyć własne wirtualne salony wystawowe, organizować zdalne wydarzenia czy prezentować trójwymiarowe modele. Narzędzie NeoSpace zapewnia maksymalną elastyczność w projektowaniu przestrzeni dostępnych online. Zmiany wprowadza się szybko i przy minimalnym nakładzie pracy. Dzięki temu zawartość showroomu może być na bieżąco aktualizowana. Technologia NeoSpace to bardzo ważna innowacja. Żadne istniejące oprogramowa- nie nie zapewniłoby nam takiej elastyczności i łatwości użytkowania – podkreśla Timo Mosca.
Wspólny wysiłek opłacił się także INNEO, ponieważ innowacyjne oprogramowanie NeoSpace jest na rynku dopiero niecały rok.
Praca zespołowa między MOSCA a INNEO to sukces dla obu zaangażowanych stron – powiedział Benjamin Horn, kierownik sprzedaży rzeczywistości cyfrowej w INNEO. – MOSCA ma teraz możliwość zaproponowania nam nowych funkcji i poprawek, dzięki którym udoskonalimy nasze rozwiązanie. Odwiedzający stronę również skorzystają ze stałego rozwoju oprogramowania. To relacja win-win, czyli wygrywamy wszyscy.
MOSCA jest pierwszą firmą, która skorzystała z tego narzędzia. Świadczy to o jej dużej gotowości do wprowadzania innowacji. Jak wyjaśnił Timo Mosca: Jesteśmy pionierem w obszarze cyfryzacji. Bardzo istotne jest dla nas zaangażowanie w początkowe etapy prac nad wdrażaną technologią. Jest to jedyny sposób, by stworzyć możliwie najlepszy showroom dla naszych klientów.
Opracowano na podstawie materiałów firmy MOSCA