Sidel wspiera spółkę Bickford’s Australia
1 Jan 1970 09:01

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Walka o utrzymanie konkurencyjności na dynamicznie rozwijającym się rynku napojów to trudne wyzwanie. Wie o tym australijska spółka Bickford's, która zwróciła się do firmy Sidel z prośbą o wprowadzenie dwóch nowych wielkości butelek PET na potrzeby swoich marek syropów i soków premium, które miały stanowić uzupełnienie uprzednio zamówionych butelek o pojemności 1 litra.

Eksperci firmy Sidel przeprowadzili przebudowę linii produkcyjnej, wykorzystując w tym celu najnowocześniejsze rozwiązania zdalne. Cały proces zajął zaledwie dwa dni dla każdej nowej pojemności. Sidel wspiera także spółkę Bickford’s w dążeniach do zapewnienia jakości i bezpieczeństwa produktów, oferując zdalną konserwację urządzenia Aseptic Combi Predis przy jednoczesnej optymalizacji wydajności linii.

Założona w 1839 roku spółka Bickford's jest niezależnym przedsiębiorstwem należącym do Grupy Bickford's z siedzibą w Adelajdzie (Australia Południowa), a zarazem jedną z najstarszych i najbardziej cenionych australijskich marek. Firma cieszy się doskonałą pozycją na rynku i posiada szeroką ofertę napojów bezalkoholowych, obejmującą napoje gazowane, soki, syropy, mleka smakowe i roślinne oraz wody smakowe. Każdy produkt spółki wyróżnia się doskonałą jakością oraz dbałością o każdy szczegół.

Spółka Bickford's posiadała już na swoim wyposażeniu kompleksową i elastyczną linię do butelkowania napojów w butelki PET firmy Sidel, obsługującą zarówno produkty wrażliwe, jak i napoje gazowane - dzięki urządzeniom Aseptic Combi Predis i Combi SF300. Ze względu na rosnący nacisk na wprowadzanie na rynek produktów premium właściciele marek napojów muszą skupić się na różnorodności smaków i zróżnicowaniu produktów, przy jednoczesnym zapewnieniu ich pełnego bezpieczeństwa. Nauczona doświadczeniem skutecznej współpracy w zakresie formatów jednolitrowych, spółka Bickford's ponownie zwróciła się do firmy Sidel z prośbą o wprowadzenie dwóch nowych pojemności, by zwiększyć swój udział w rynku oraz obecność marki w poszczególnych kategoriach, a także zapewnić najwyższe bezpieczeństwo produktów.

Zdalne wsparcie umożliwia szybkie dostosowanie i konserwację linii

Firma Sidel zaoferowała klientowi pełne wsparcie w realizacji tego projektu dzięki zaangażowaniu doświadczonych ekspertów oraz zaawansowanym rozwiązaniom zdalnym: zdalnej pomocy wideo - Remote Video Assistance (RVA) - oraz zdalnemu dostępowi Remote Access. Pomimo wszystkich ograniczeń związanych z pandemią projekt udało się zrealizować skutecznie i - co najważniejsze - na czas.

Kompleksowa i elastyczna linia PET spółki Bickford’s została dostosowana do wprowadzenia mniejszych wariantów dwóch 1-litrowych butelek PET zaprojektowanych przez firmę Sidel w 2019 roku. W ramach zmian spółka wprowadziła opcję 500 ml dla syropów premium i mleka smakowego Bickford’s oraz pojemność 250 ml dla swojej marki soków premium.

Korzystając z pomocy wideo w czasie rzeczywistym eksperci Sidel przeprowadzili zespół spółki Bickford’s przez proces wdrożenia najlepszej konfiguracji linii produkcyjnych w odniesieniu do elementów związanych z poszczególnymi produktami oraz formami. Zespół Sidel wykorzystał również zdalny dostęp do rozdmuchiwarki, nalewarki i etykieciarki klienta w celu optymalizacji parametrów procesu. Ponadto zespół Bickford’s skorzystał z wiedzy specjalistycznej firmy Sidel w zakresie utrzymania najwyższej wydajności linii produkcyjnych oraz zapewniania najwyższej jakości opakowań dzięki zastosowaniu zdalnych rozwiązań. Działania w tym zakresie dotyczyły w szczególności przenoszenia butelek oraz sterowania wydajnością pracy urządzeń.

Aby utrzymać wysoki poziom bezpieczeństwa produktów eksperci przeprowadzili również konserwację i dezynfekcję maszyny w obiegu zamkniętym - procedurę Clean In Place (CIP). Dzięki dokładnym wskazówkom przekazanym za pośrednictwem rozwiązania RBA cały proces konserwacji urządzenia Aseptic Combi Predis zajął zaledwie trzy dni - od demontażu, wymiany części zamiennych, aż po ponowny montaż, testy i weryfikację działania.

W celu upewnienia się, że linia działa z maksymalną wydajnością, zaoferowaliśmy wsparcie w ramach produkcji. Cieszy nas, że klient jest zadowolony - i to do tego stopnia, że już teraz wprowadził w harmonogramie kolejny zdalny cykl konserwacji CIP. To otwarte, partnerskie podejście oparte na stałym i regularnym kontakcie z zespołem utrzymania ruchu spółki Bickford’s pozwala nam wspierać firmę w realizacji jej założeń i celów - podsumowuje James Terry, doradca klienta ds. usług w firmie Sidel.

Naszym celem było jak najszybsze zaspokojenie potrzeb rynku. Sprawna i niezwykle skuteczna zdalna pomoc techniczna firmy Sidel umożliwiła nam przeprowadzenie przebudowy naszych linii produkcyjnych, a także konserwacji i dezynfekcji CIP, jednocześnie zapewniając minimalny czas przestoju. Realizacja tego projektu była ważnym osiągnięciem dla naszego zespołu. Co więcej, wiedza zdobyta przez naszych techników dzięki szkoleniom przeprowadzonym przez firmę Sidel, połączona z przekazywaniem specjalistycznej wiedzy dzięki zastosowaniu rozwiązań cyfrowych, stanowi doskonały fundament rozwoju naszego zespołu - skomentował George Kotses, dyrektor operacyjny spółki Bickford's.

Opracowano na podstawie informacji firmy Sidel