Moc opakowań dostosowanych do indywidualnych potrzeb z OKI Pro9000
1 Jan 1970 13:13

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Zapotrzebowanie konsumentów na personalizację i zamówienia dostosowane do indywidualnych potrzeb stwarza nowe możliwości uzyskania przychodów na rynku opakowań. Europejskie Stowarzyszenie Projektowania Marek i Opakowań (European Brand & Packaging Design Association) informuje, że 63% wiodących właścicieli marek, sprzedawców detalicznych, dostawców, agencji i specjalistów ds. opakowań uważa, iż opakowania spersonalizowane zwiększają sprzedaż, a 52% twierdzi, że wpływa to pozytywnie na lojalność klientów. Cyfrowe drukarki z serii Pro9000 firmy OKI otwierają drzwi do ekscytujących i kreatywnych możliwości merchandisingowych, wykorzystania wciąż rosnącego trendu personalizacji, ekonomicznego druku od ręki na żądanie nawet w niewielkich nakładach i ze zmiennymi danymi czy skrócenia czasu realizacji. 

Niskonakładowy druk opakowań – wyzwania

Personalizacja i zmienne dane to przyszłość druku i odpowiedź na ten coraz częściej wykorzystywany w marketingu trend dostarczenia klientowi produktu skrojonego dokładnie pod jego potrzeby. Dlatego marketerzy poszukują takich dostawców rozwiązań druku, którzy są w stanie dostarczyć im w krótkim czasie, na żądanie, krótkie serie produktów. Ważne jest więc, aby posiadać urządzenia, które umożliwiają sprostanie tym oczekiwaniom. Tymczasem niskonakładowy druk opakowań zawsze stanowił wyzwanie dla dostawców usług druku. W oparciu o procesy drukowania o długim czasie realizacji wymagane były minimalne wielkości zamówień, by uczynić tę usługę opłacalną. Jednak ze względu na to, że wartość światowego rynku druku opakowań prawdopodobnie osiągnie 416,5 mld euro w 2025 r., a nakłady druku komercyjnego spadają, nadszedł czas, aby dostawcy usług druku zaczęli badać możliwość przyjmowania zamówień o niższych nakładach, które wcześniej nie były realizowane. Łatwo to zrobić dzięki możliwościom druku cyfrowego i urządzeń OKI z serii Pro9000, które pozwalają na rentowne drukowanie małych nakładów – nawet 1 sztuki. 

Elastyczność nośników i możliwości wykraczające poza 4 kolory

Drukarki takie jak urządzenia do produkcji niskonakładowych druków cyfrowych z serii Pro9000 firmy OKI zostały zaprojektowane, aby uzupełniać istniejące technologie offsetu, fleksografii, wielkoformatowego druku cyfrowego i sitodruku, umożliwiając nawet najmniejszym firmom z branży druku profesjonalnego otwarcie lub poszerzenie oferty usług w zakresie drukowania opakowań. Innowacyjna, przełomowa technolo- gia LED zapewnia wyraźne wydruki w rozdzielczości 1200x1200 dpi i żywe kolory, idealne do tworzenia przyciągających wzrok opakowań zawierających nawet najbardziej skomplikowane wzory. Drukarki te, stworzone specjalnie dla rynku graficznego, oferują wyjątkową jakość druku, większą szybkość drukowania, niższy całkowity koszt posiadania i pełną elastyczność obsługi nośników. Modele OKI Pro9541dn i Pro9542dn idą jeszcze o krok dalej. Te cyfrowe drukarki A3 LED oferują opcję druku z wykorzystaniem piątego koloru. Teraz można drukować na żądanie w pełnym zakresie kolorów z dodatkowym białym lub przezroczystym, błyszczącym kolorem. Aby konkurować z innymi dostawcami opakowań, drukarnie mogą polegać na tej wyjątkowej technologii drukowania kolorem białym pod CMYK, która sprawia, że oferowane przez nie opakowania naprawdę się wyróżniają. Technologia ta umożliwia drukowanie w jednym przebiegu przy użyciu białego tonera jako piątego koloru, dzięki czemu opakowania natychmiast wyróżniają się na ciemnych lub przezroczystych nośnikach. Zapewnia to nieograniczone możliwości przy stosunkowo niskiej inwestycji. Urządzenia te umożliwiają dostawcom usług druku bezpośrednie drukowanie na zaskakująco zróżnicowanych podłożach, w tym na ciemnych i przezroczystych nośnikach, foliach, papierze błyszczącym, nośnikach przenoszących, papierze wodoodpornym i innych. Pozwalają więc rozszerzyć ofertę o wszystkie rodzaje opakowań – od torebek po paczki, torby papierowe, wieszaki na drzwi i pudełka – wszystko na zamówienie.

W branży druku dodawanie nowych usług nie zawsze jest proste. Dla wielu dostawców usług druku przestrzeń jest ograniczona, co oznacza, że inwestowanie w nowe urządzenia do określonych celów, takich jak drukowanie opakowań, nie zawsze jest możliwe. Często płacenie wyższego czynszu za wynajem większej przestrzeni przy kosztach nowego sprzętu po prostu nie wchodzi w grę. Drukarki z serii Pro9000 firmy OKI nie są większe niż drukarki A3, ale mogą zrobić o wiele więcej niż tylko drukować opakowania. Urządzenia te doskonale nadają się do szerokiej gamy zastosowań, w tym do drukowania kartek okolicznościowych i papeterii, kopert, etykiet, jak również do tradycyjnych zastosowań w druku komercyjnym takich jak: wizytówki, broszury, ulotki, menu, szyldy, naklejki i banery o długości do 1,3 m.

Zalety druku cyfrowego

Cyfrowe urządzenia druku otwierają cały świat możliwości od zwiększania emocjonalnego zaangażowania konsumenta i tworzenia nowych źródeł przychodów po wiele korzyści związanych z samym procesem przygotowania projektu do druku i samego druku. Pozwala to markom stać się bardziej kreatywnymi i uruchomić innowacyjne kampanie w celu zwiększenia oceny akceptacji i uruchomienia nowych, lukratywnych modelów biznesowych. Elastyczność, jaką zyskuje się dzięki cyfrowemu drukowi na żądanie, od ręki, zmiennych danych w dokładnie zaplanowanym nakładzie jest największym czynnikiem sukcesu. W druku cyfrowym można mieć różne projekty dla produktów seryjnych drukowanych w jakości offsetowej bez ograniczeń w liczbie kolorów. Można też drukować minimalne nakłady, personalizować produkty i dzięki temu być innowacyjnym i wyróżniać się na rynku oraz na tle konkurencji. Oczywiste jest, że opakowania są dochodowym rynkiem i chociaż dostawcy usług druku tradycyjnie mieli trudności z obsługą niskonakładowych druków opakowań, dostępna jest teraz technologia, która pomaga im robić to niedrogo i opłacalnie, a jakość wydruków przekracza nawet oczekiwania klientów. Bez względu na to, czy chodzi po prostu o opakowania codziennego użytku, czy o oferowanie spersonalizowanych opakowań, firmy zajmujące się drukiem powinny wykorzystać tę okazję, aby zwiększyć przychody i przyciągnąć nowych klientów.

Opracowano na podstawie materiałów firmy OKI