Heineken przyspiesza dekarbonizację swych dostawców
1 Jan 1970 09:43

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Koncern Heineken uruchomił program „Packaging the Future”, który ma przyspieszyć „dekarbonizację” (eliminację dwutlenku węgla z procesów produkcji) jego 50 czołowych dostawców.

Firma poinformowała o zaproszeniu swoich dostawców na internetowy szczyt w celu podzielenia się opiniami oraz ustalenia jasnych celów w zakresie działań na rzecz klimatu. W szczycie wzięli udział przedstawiciele najwyższego kierownictwa największych globalnych dostawców firmy, a PepsiCo - niedawno uznane przez przedsiębiorstwo analityczno-badawcze Gartner za posiadacza jednego z 10 najlepszych globalnych łańcuchów dostaw z punktu widzenia ESG (ekologii, kwestii społecznych i ładu korporacyjnego) - oraz Carrefour zostały zaproszone do udziału i podzielenia się spostrzeżeniami na temat ich drogi do zerowego bilansu netto.
Podczas szczytu Heineken poprosił dostawców o przedstawienie działań na rzecz ograniczenia emisji CO2 (Science-Based Net Zero Target, SBTi) oraz o przejście na 100% odnawialną energię elektryczną. Koncern zapowiedział, że będzie sponsorował dostawców w ramach Szkoły Klimatycznej, aby pomóc im w osiągnięciu tych celów.
Firma nawiązała również współpracę z SLoCT - Supplier Leadership on Climate Transition, której celem jest budowanie kompetencji dostawców poprzez szkolenia i indywidualne wskazówki dotyczące procesu SBTi.
Hervé le Faou, dyrektor ds. zaopatrzenia w Heineken, wyjaśnia: Opakowania przyczyniają się do 27% naszego całkowitego śladu węglowego, a 50 naszych największych dostawców odpowiada za 85% naszego całkowitego śladu węglowego związanego z opakowaniami. Chcemy współpracować w ramach naszego łańcucha wartości, aby ograniczyć nasze oddziaływanie.
W ramach programu 22 Brew a Better World ogłoszonego w ubiegłym roku Heineken wyznaczył cel dekarbonizacji własnej produkcji i osiągnięcia neutralności pod względem emisji CO2 poprzez maksymalizację efektywności energetycznej i wykorzystania energii odnawialnej do 2030 roku. Dzięki współpracy z dostawcami firma dąży do zmniejszenia emisji w całym łańcuchu wartości o 30% (w oparciu o poziom bazowy z 2018 r.), również do 2030 r.
Ponadto Heineken dąży do tego, aby do 2040 r. cały łańcuch wartości firmy był neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla i chce zostać pierwszym światowym producentem piwa, który tego dokona.

Nicolas Clerget, menedżer ds. globalnego zrównoważonego rozwoju w Heinekenie, komentuje: Jesteśmy w pełni świadomi, że podróż będzie długa, ale posuwamy się krok po kroku.

Opracowano na podstawie informacji firmy Heineken