Firma Cimpress odnotowała rekordową sprzedaż i zysk brutto na koniec roku, chociaż jej marka Vista musi jeszcze dojść w pełni do siebie w sytuacji, gdy grupa zbliża się do końca zaawansowanej trzyletniej przebudowy swojej bazy technologicznej.
Założyciel, prezes i dyrektor generalny Robert Keane powiedział, że wyniki wskazują na udane generowanie wartości pomimo trudnych warunków makro. Podczas gdy zysk Visty nadal jest ograniczony przez dokonane znaczące inwestycje wynikające z migracji technologicznej, skupiamy się na ich wykorzystaniu, aby wykazać potencjał wzrostu i rentowności Visty.
W roku finansowym zakończonym 30 czerwca 2022 r. łączna sprzedaż giganta w dziedzinie masowej personalizacji i web-to-print wzrosła z 2,58 mld USD do 2,89 mld USD. Skorygowana EBITDA zmniejszyła się z 349 mln USD do 281 mln USD, a EBITDA w samym dziale Vista spadła o 124 mln USD.
Cimpress twierdzi, że część firmy zajmująca się Vista „zdecydowanie najbardziej ucierpiała” w wyniku kumulacji ostatniej inflacji kosztowej i wpływu pandemii zarówno na asortyment produktów, jak i liczbę aktywnych klientów.
Nasze spółki Upload & Print, National Pen, BuildASign i Printi generują podobne lub większe przychody i zyski niż przed pandemią, pomimo utrzymujących się przez cały ubiegły rok negatywnych skutków, zakłóceń w łańcuchu dostaw oraz inflacji kosztów, które spowodowała - stwierdził Keane. Jest wiele powodów do świętowania związanych z tym, jak świadczą one o naszych przewagach konkurencyjnych oraz naszej działalności.
Odnosząc się do obrotów Vista w wysokości 1,5 mld USD, Keane powiedział: Segment Vista generuje nasze najwyższe zyski, ale te zyski i przepływy pieniężne są obecnie niższe w stosunku do byłych i możliwych do osiągnięcia poziomów. Wiele inwestujemy w długotrwałą transformację, aby przywrócić Vista na ścieżkę trwałego wzrostu przychodów i do tradycyjnych poziomów zysku... w skrócie, staramy się zbudować to, co stanie się najlepszymi w świecie możliwościami w zakresie projektowania i usług, które płynnie zintegrują się z szeroką gamą fizycznych i cyfrowych produktów marketingowych dla małych firm.
Keane dodał, że na rentowność Visty w roku obrotowym 2012 wpłynęło wiele czynników, w tym wzrost przychodów, który nie był tak silny jak w przypadku innych firm grupy, oraz inflacja kosztów, która nie została zrównoważona przez wzrost cen, a także wysoki poziom uznaniowych inwestycji długoterminowych.
Sprzedaż w dziale Upload & Print, który obejmuje brytyjski Tradeprint, wzrosła z 696 mln USD do 855,6 mln USD. W całym roku łaczny poziom EBITDA w tym dziale wzrósł o 45%, o 39,2 mln USD. Zarówno przychody, jak i EBITDA dla tej połączonej grupy przedsiębiorstw osiągnęły rekordowe poziomy w IV kwartale i roku finansowym 2022 – poinformowała Cimpress. Uważamy, że obecne środowisko biznesowe, w którym obserwujemy utrzymujące się skutki pandemii, rosnące koszty produkcji oraz wyzwania związane z łańcuchem dostaw, wywiera nadmierną presję na mniejszych i mniej rentownych konkurentów.
Opracowano na podstawie informacji serwisu Print Week