Grupa Akomex wzmacnia sprzedaż
1 Jan 1970 12:14

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Grupa Akomex w odpowiedzi na wyzwania rynkowe wzmacnia dział sprzedaży, powołując nowych dyrektorów odpowiedzialnych za sprzedaż międzynarodową oraz krajową. Michał Zawadzki został odpowiedzialny za sprzedaż eksportową, natomiast Tomasz Domagała zadba o rynek krajowy. Zarząd Akomexu liczy, że zmiany w strukturze sprzedaży ułatwią Grupie zdobywanie klientów także w nowych segmentach rynku, zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju.

Grupa Akomex, czołowy polski producent opakowań kartonowych, a także ulotek, etykiet, tacek i arkuszy laminowanych m.in. dla branży farmaceutycznej, spożywczej czy kosmetycznej, wzmacnia dział sprzedaży całej grupy kapitałowej. Nowi dyrektorzy są odpowiedzialni za sprzedaż produktów wszystkich spółek Grupy, a szczególnie za zdobywanie klientów w nowych sektorach gospodarki, w których do tej pory firma nie pozyskała kontraktów. Podjęte działania mają jeszcze bardziej ugruntować pozycję Grupy Akomex oraz zwiększyć udział w rynku opakowań kartonowych.

W dobie kryzysu gospodarczego, jaki obserwujemy w wielu branżach, także tej związanej z produkcją opakowań kartonowych, trzeba szczególnie zadbać o nowe stożki rozwoju i wzmocnienie sprzedaży. Przyjęta w tym roku nowa struktura Grupy w zakresie sprzedaży oraz powołani dyrektorzy mają pomóc w poszerzeniu grupy klientów, także w tych sektorach, w których do tej pory nie mieliśmy kontraktów. To jeden z naszych priorytetów na najbliższe czasy. Chcemy rozwijać portfel klientów zarówno w Polsce, ale także poza granicami kraju, głównie w Europie Zachodniej, gdzie marże są zdecydowanie wyższe. Obecnie sprzedajemy nasze produkty w sumie do kilkunastu krajów. Zdecydowanie widzimy potencjał do zdobycia nowych rynków zbytu - zapowiada Grzegorz Łajca, Prezes Grupy Akomex.

 

Michał Zawadzki (po lewej) od początku kariery zawodowej związany jest z marketingiem i sprzedażą. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w tym zakresie. Do tej pory pracował w branży medialnej, mięsnej, paliwowej oraz automotive. W trakcie kariery zawodowej zajmował się również handlem surowcami chemicznymi. Od ponad 4 lat pracuje w Grupie Akomex. Przed objęciem funkcji Dyrektora Sprzedaży Eksportowej kreował strategią komunikacji Akomexu jako Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju.

 

 

Tomasz Domagała (po prawej) objął stanowisko Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Przygodę z branżą opakowań zaczął w 2014 roku, gdy rozpoczął pracę w firmie Smurfit Kappa na stanowisku Analityka Biznesowego. Tam poznał wiele szczegółów związanych z branżą oraz zdobył doświadczenie w analizie danych. Od 2017 roku związany z firmą do DrukPak, jedną z trzech spółek wchodzących w skład Akomexu. Piastował stanowisko Kierownika Działu Obsługi Klienta, a także Business Development Managera odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży w Polsce i Europie Zachodniej.

Grupa Akomex ma ponad 50 lat doświadczenia na rynku, zarządza trzema fabrykami: w Polsce oraz w Danii. Zatrudnia ponad 600 osób. W jej skład wchodzą 3 spółki: Akomex, DrukPak oraz duńska Plano Pack. Około połowa produktów firmy jest eksportowana poza granice kraju, głównie do państw Europy Zachodniej. Producent dostarcza opakowania, a także ulotki, etykiety, tacki i arkusze laminowane dla takich branż jak farmaceutyczna, spożywcza, higiena osobista, elektronika czy akcesoria domowe. Rocznie, zakłady produkcyjne firmy opuszcza około 1,3 miliarda opakowań, dostarczanych wiodącym markom branży spożywczej i farmaceutycznej. W ubiegłym roku Grupa Akomex zanotowała około 280 mln złotych przychodu.

Opracowano na podstawie informacji Grupy Akomex