PepsiCo zmienia wzornictwo butelek swych napojów
1 Jan 1970 13:25

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Koncern PepsiCo we współpracy z Simonds Farsons Cisk plc, rozlewnią napojów Pepsi-Cola od 1978 r., stworzyły nowy projekt szklanej butelki przeznaczonej na produkty Pepsi-Cola, Pepsi Max, 7up, 7up Free oraz Mirinda do jednorazowej konsumpcji. To pierwsza zmiana wzornictwa małych butelek tego koncernu od 1996 r.

Dno nowej butelki jest skręcone i grawerowane, co poprawia wrażenia wizualne i dotykowe przy kontakcie z opakowaniem, podczas gdy „zawijane” wzornictwo i podwyższony profil mają przemawiać do młodszych konsumentów poprzez odzwierciedlanie „młodzieńczego ducha” marki.

Zaprezentowanie nowego wzoru szklanej butelki ma wspierać cel koncernu PepsiCo, jakim jest zwiększenie procentowego udziału opakowań zwrotnych z 10% do 20%, a także ograniczenie ilości tworzyw pierwotnych w opakowaniach o 50% do 2030 r. oraz ich całkowitej eliminacji do 2040 r. Nowe opakowanie jest podobne do wzornictwa większych butelek z PET (o pojemności 1,5 l i 0,5 l), które zostały wprowadzone do obrotu w ubiegłym roku.

(…) jesteśmy pewni, że najnowsza inwestycja w tę efektowną i śmiałą nową szklaną butelkę posłuży do dalszej poprawy postrzegania naszej marki przez klientów i konsumentów – powiedziała Susan Weenink Camilleri, szefowa działu sprzedaży i marketingu w Simonds Farsons Cisk . Jesteśmy również dumni, że możemy poprzeć i uczestniczyć w niedawno ogłoszonych przez PepsiCo globalnych celach dotyczących programu Sustainable Packaging Vision.
Ogłoszenie PepsiCo pojawia się niedługo po informacji, że firma Coca-Cola Europacific Partners będzie oferować napoje Fuze Tea, Tropico, Sprite, Fanta i Minute Maid w 250-ml butelkach wielokrotnego użytku na terenie Francji. Będą one dostępne w sprzedaży w hotelach, restauracjach i kafejkach; po zwróceniu opakowania będą myte i napełniane w celu ponownej sprzedaży.

Opracowano na podstawie informacji serwisu PackagingEurope