Z okazji przypadającego dzisiaj Święta Zakochanych – czyli Dnia Świętego Walentego, popularnych Walentynek – Winfried Muehling, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w organizacji Pro Carton podzielił się z czytelnikami swoimi przemyśleniami na temat znaczenia, jakie co roku dzień 14 lutego ma dla środowiska naturalnego.
Dla wielu Brytyjczyków Walentynki są nieodzownym wydarzeniem w kalendarzu. Wprawdzie nie ma uniwersalnego wytłumaczenia, jak narodziło się to obchodzone co roku 14 lutego święto, to nie ma też wątpliwości co do jego współczesnego znaczenia. W Walentynki dzielimy się uczuciem miłości z najbliższymi, czemu często towarzyszy wręczanie prezentów. Jednak kupowanie podarków w dobrej intencji może mieć negatywne skutki dla naszej planety. Na szczęście dzięki zrównoważonym rozwiązaniom w przemyśle opakowaniowym istnieją powody do optymizmu, że Walentynki mogą być dniem miłości i dla partnera, i dla naszej planety.
Niedawno zleciliśmy przeprowadzenie badania wśród ponad 5000 konsumentów, w tym 1008 obywateli Wielkiej Brytanii, na temat ich stosunku do środowiska i postrzegania opakowań, a wyniki przyniosły wiele interesujących wniosków. Gdy mowa o opakowaniach, Brytyjczycy są gotowi do działań na rzecz środowiska. Na przykład chętnie demonstrują swoje przywiązanie do tektury, najbardziej ekologicznego materiału opakowaniowego, a 79% z nich twierdzi, że woli ją od plastiku. To dobrze wróży przed tegorocznym świętem.
Co więcej, Brytyjczycy wyraźnie dowiedli, że środowisko naturalne jest dla nich ważne nawet po zjedzeniu czekolady, rozpakowaniu biżuterii i wypryskaniu perfum. 85% respondentów wskazało na „łatwość recyklingu” jako ważną cechę opakowania, 75% na „funkcję ochrony produktu”, a niespełna połowa (46%) zadeklarowała, że w ostatnich 12 miesiącach zaczęła przywiązywać większe znaczenie do wpływu opakowania na środowisko naturalne.
Jeśli nawet powyższe informacje nie przyciągnęły jeszcze uwagi producentów marek, to zapewne zrobią to kolejne dane. Pomimo kryzysu związanego ze wzrostem kosztów życia 43% konsumentów w Wielkiej Brytanii wybiera markę ze względu na wykorzystywane przez nią opakowania, a prawie połowa (42%) zmieniła markę lub produkt z powodu wątpliwości z opakowaniami związanych. Tym samym marki powinny zdać sobie sprawę, że inwestycja w zrównoważone opakowania i większe poświęcenie się na rzecz bardziej ekologicznych działań przestały być wyborem, a stały się imperatywem w handlu.
W odpowiedzi na to zjawisko marki coraz częściej inwestują w karton do pakowania swoich produktów i jest prawdopodobne, że to wpisujące się w zasady gospodarki obiegu zamkniętego medium opakowaniowe, które może pochwalić się wskaźnikiem recyklingu na poziomie 82%, odegra dużą rolę w te Walentynki. Przykładowo producent czekolady, firma Lindt & Sprüngli, zdecydowała się w tym roku zapakować swoje czekoladowe biedronki w karton, a niemiecka marka kosmetyków Dr. Grandel wykorzystała go do zapakowania swoich efektownych produktów zdrowotnych. Nawiasem mówiąc, oba opakowania zostały nagrodzone złotą nagrodą w konkursie Pro Carton's European Carton Excellence Award 2022.
Czy zastanawiałeś się nad tym, jak Twoje opakowanie na Walentynki oddziałuje na środowisko? Całe szczęście, że branża producentów tektury – lider w zakresie zrównoważonego rozwoju i obiegu zamkniętego – pomaga sprawić, by miłość do planety, tak samo jak do naszych partnerów, stała się w pełni osiągalna.
Opracowano na podstawie informacji Pro Carton