Holmen Iggesund inwestuje w przyszłość opakowań
1 Jan 1970 08:30

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Jak przekonuje firma Holmen Iggesund, jej celem zawsze była ścisła współpraca z markami i partnerami w całym łańcuchu wartości. Z myślą o podtrzymaniu tych dążeń firma stworzyła nowy dział. Opakowania Przyszłości (Future Packaging) zajmują się prezentowaniem, jak podejście oparte na współpracy pomaga zaspokajać potrzeby klientów, i tworzeniem ekscytujących nowych opakowań z naturalnych włókien.

Dostrzegamy, że właściciele marek poszukują nowego podejścia do opakowań – mówi Hein van den Reek, dyrektor działu Future Packaging w Holmen Iggesund (na zdjęciu). Chcą, by były bardziej zrównoważone. Jednym ze sposobów, aby to osiągnąć, jest zastąpienie surowców kopalnych takich jak tworzywa sztuczne. Uważamy za naszą powinność, by ich w tym wspomóc. W tym celu potrzebujemy zbliżenia z markami, musimy zrozumieć, co one robią – a także pojąć cały łańcuch wartości, tak by zaoferować markom innowacyjne rozwiązania, które zaspokajają ich potrzeby.

Nowy dział składa się ze specjalistów o wielu umiejętnościach i z doświadczeniami w różnych segmentach, takich jak kosmetyki, żywność i elektronika, a także z osób, które rozumieją, jak działają producenci oryginalnego sprzętu (OEM) i przetwórcy. Wszędzie tam, gdzie to konieczne, można będzie skorzystać z dodatkowej wiedzy specjalistycznej, np. w sprawach oprzyrządowania, wykrawania albo barierowości.

Jeśli właściciele marek, producenci maszyn, dostawcy materiałów i projektanci współpracują ze sobą, droga na rynek ulega skróceniu - mówi van den Reek. Biznesowym celem marek jest znalezienie zrównoważonych materiałów i spełnienie potrzeb swoich klientów. Chcemy pomóc im w zorganizowanym pokonaniu tej drogi. Pomożemy im znaleźć odpowiednich przetwórców i odpowiednie maszyny, aby spełnienie ich marzeń stało się realne.

Aby dowieść markom, że takie wspólne działanie może przyspieszyć proces, firma Holmen Iggesund wraz z partnerami zewnętrznymi opracowała już prototypowe rozwiązania. W 2021 r. stworzyła Conic, formowalne opakowanie premium na bazie celulozy dla branży kosmetycznej. A teraz wraz z partnerami wyprodukowała bombonierkę CHOCO (na zdjęciu).

Wykonane w całości z materiałów odnawialnych opakowanie na czekoladki składa się z zewnętrznego pudełka oraz wewnętrznej tacki zaopatrzonej w zagłębienia o różnych kształtach i na różnych głębokościach, przeznaczone na pojedyncze łakocie. Wewnętrzna tacka została wykonana z materiału Moudable, który cechuje znacznie mniejszy ślad węglowy od jego plastikowych odpowiedników (aż o 90%).

Pudełko zostało opracowane we współpracy z przetwórcą Goerner Formpack, producentem narzędzi HP Molded Fiber Advanced Tooling Solutions oraz Future Lab & Partners. Zewnętrzne opakowanie wykonano z tektury Invercote Creato 400 firmy Holmen Iggesund. Wewnętrzna tacka została wyprodukowana przez Goerner Formpack w procesie formowania na mokro przy użyciu materiału Imould firmy Holmen Iggesund, materiału bezpiecznego dla żywności, który składa się z długich i krótkich włókien pierwotnych.

Współcześnie większość bombonierek zawiera tacki z plastiku – mówi van den Reek. Jednak nasz prototyp pokazuje, że możemy całkowicie zastąpić tworzywa sztuczne materiałami odnawialnymi, zachowując piękne wzornictwo dzięki rozmaitym technikom kształtowania. Oraz – naturalnie – mogąc wykorzystać je w przypadku kosmetyków, elektroniki i wielu innych zastosowań.

Goerner Formpack to pionierzy w dziedzinie opakowań z masy celulozowej i wizjonerzy świata bez plastiku. Wszyscy potrzebujemy opakowań, ale musimy rozważać, jakiego ich rodzaju używamy, skąd pochodzą i kiedy kończy się cykl ich życia, który – naszym zdaniem – powinien być nieskończony - mówi dyrektor zarządzająca Elisabeth Goerner. Głównym celem naszego projektu było stworzenie tacki z celulozy przeznaczonej do bezpośredniego kontaktu z żywnością, która pozwoliłaby wyeliminować jednorazowe opakowania plastikowe z działów zajmujących się pakowaniem u klientów.

Mając na uwadze inny aspekt przyszłości, Holmen Iggesund świadomie zaangażowała do prac przy projekcie pudełka CHOCO producenta narzędzi HP. Firma HP zastosowała druk 3D do wykonania narzędzia do formowania na mokro, które Goerner Formpack wykorzystał do wykonania tacki umieszczonej wewnątrz bombonierki.

Druk 3D to nowa metoda wykorzystania narzędzi – mówi van den Reek. To ważne, ponieważ pozwala na większą oszczędność oraz jest bardziej ekologiczna od zastosowania tradycyjnego oprzyrządowania. Dzięki wykonaniu w ten sposób narzędzia do formowania na mokro przy produkcji bombonierki CHOCO dowodzimy, że branża spogląda w przyszłość.

HP koncentruje się na dostarczaniu technologii, które przyspieszają przejście od jednorazowych tworzyw sztucznych do zrównoważonych rozwiązań, takich jak opakowania z masy papierowej. Stojąc w obliczu transformacji materiałów opakowaniowych, potrzebujemy wszystkich partnerów w łańcuchu wartości, aby tworzyć i wspierać rozwój w celu zwiększenia możliwości i wydajności branży producentów włókien z masy papierowej - mówi Dick Huizinga, Business Development and Sales Lead EMEA, HP Molded Fiber Advanced Tooling Solutions. Opakowania z włókien odnotują ogromny wzrost w nadchodzących latach wraz ze spadkiem wykorzystania tworzyw sztucznych. Główni gracze w przemyśle celulozowo-papierniczym, tacy jak Holmen Iggesund i marki premium, muszą współpracować, aby umożliwić odejście od opakowań z tworzyw sztucznych.

Nowy dział Future Packaging wykorzystuje prototypy takie jak Conic i pudełko CHOCO do prezentacji, w jaki sposób dzięki współpracy można tworzyć rozwiązania, które nadają się do wykorzystania w wielu różnych branżach.

Chcemy zmienić świat opakowań na lepsze i tworzyć liczące się, sensowne opakowania, które nie zanieczyszczają środowiska i mogą być poddane recyklingowi. Jesteśmy gotowi słuchać i wspólnie opracowywać koncepcje. Będziemy nadal przygotowywać nowe prototypy, aby pokazać, że rozumiemy, z czym mają do czynienia nasi klienci – podsumowuje van den Reek

Opracowano na podstawie informacji firmy Holmen Iggesund