Modelowa współpraca w zmieniającej się rzeczywistości 
1 Jan 1970 12:06

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Co sprawia, że klienci, dostawcy i partnerzy chcą współpracować z daną firmą? Przede wszystkim wspólne wartości, wzajemny szacunek i jasne zasady. Na tym gruncie spółka Model Opakowania już od 25 lat buduje w Polsce relacje biznesowe, które pozwalają jej inspirować i tworzyć wyjątkowe opakowania z tektury falistej. 

Łączy nas papier

Zwiększająca się świadomość klientów, ich oczekiwania i potrzeby są dla firm takich jak Model motywacją do poszukiwania coraz lepszych rozwiązań. Zapytacie, czym może zaskoczyć nas tektura falista, pozornie monotonna, czasami może nawet nudna? W rzeczywistości jest ona niewyczerpanym źródłem kreatywności i inspiracji, które ogranicza jedynie nasza wyobraźnia. 

Do wytworzenia tektury niezbędny jest papier. Jego pochodzenie, jakość i skład definiują późniejszy produkt – opakowanie. Rosnąca świadomość ekologiczna klientów sprawia, że na znaczeniu zyskuje papier pochodzący z recyklingu. Papier makulaturowy, bo o nim mowa, pozwala na wytwarzanie opakowań charakteryzujących się wysoką jakością. W Modelu blisko 100% produktów powstaje właśnie w tak ekologiczny i ekonomiczny sposób. Ten zamknięty łańcuch wartości wspierają także klienci i dostawcy, którzy świadomie wybierają Model na swojego partnera biznesowego. 

Klienci na fali 

Dokładnie 6 stycznia 1998 roku z linii produkcyjnej zakładu w Biłgoraju zjechało pierwsze opakowanie. Był to wyjątkowy dzień dla lokalnej społeczności. Wybór Biłgoraja na miejsce pierwszej fabryki firmy Model w Polsce nie powiódłby się, gdyby nie starania ówczesnego burmistrza miasta Stefana Oleszczaka i lokalnego inwestora Tadeusza Kuźmińskiego. Jednym z argumentów przemawiających za tą lokalizacją była bliskość dwóch dużych, ogólnopolskich przedsiębiorstw, Ambry i Black Red White, późniejszych klientów firmy.

Pierwszym produktem, który powstał w biłgorajskim zakładzie, było opakowanie na wino musujące, które produkowane jest do dzisiaj. 

Cieszymy się, że mieliśmy okazję być jednym z pierwszych klientów firmy, i jeszcze bardziej cieszymy się, że owocnie współpracujemy przez te wszystkie lata. Współpraca z firmami z najbliższego otoczenia jest ważną przesłanką naszej strategii rozwoju i utrwalania lokalnych więzi biznesowych, co ma szczególne znaczenie dla rozwoju gospodarczego i społecznego biedniejszych regionów Polski takich jak południowa Lubelszczyzna – mówi Grzegorz Nowak, wiceprezes zarządu Ambra SA.

Jak podkreśla, ta lokalność współpracy nie jest ani jedyną, ani główną podstawą relacji handlowych, a na wybór firmy Model jako dostawcy mają wpływ także inne czynniki. 

Zawsze podstawą współpracy jest korzystna relacja ceny do jakości opakowań kartonowych dla naszych wyrobów winiarskich, które kupujemy w Modelu. Ta korzystna – w naszej ocenie – relacja cena-jakość jest dodatkowo wzmocniona przez inne udane aspekty współpracy, tak ważne w przypadku rynku wyrobów FMCG. A więc doradztwo i otwartość na szybkie zmiany w projektach opakowań, relatywnie krótki czas dostawy zamówionych towarów czy elastyczność wobec zdarzających się nieplanowanych zmian w naszych zamówieniach – zaznacza Grzegorz Nowak. Jak dodaje, systematyczny i dynamiczny rozwój firmy Model na przestrzeni 25 lat jest i nadal będzie korzyścią dla klientów, w tym Ambry. 

Również współpraca z jednym z największych na świecie producentów napojów bezalkoholowych to przykład inspirujących związków biznesowych. Taka relacja między firmami Model i Coca-Cola trwa od ponad 20 lat.

Mimo zmian personalnych wśród zespołów zarządzających czy też pracowników w zakładach produkcyjnych, współpraca trwa nadal. To dość wyjątkowa sytuacja, bo pracując w innych korporacjach nie spotkałam się z tak długą kooperacją z jednym dostawcą. Powód może być tylko jeden – to po prostu bardzo dobry dostawca, z którym współpraca przebiega bezproblemowo, a tak właśnie jest w przypadku firmy Model – komentuje Justyna Aleksandrowicz, specjalista ds. zakupów w firmie Coca-Cola. – Propozycje optymalizacyjne czy też codzienne potrzeby biznesowe są zawsze uwzględniane. Mamy produkty, które są w Modelu na wyłączność od lat – podkreśla. 

Silne partnerstwo = dynamiczny rozwój

Na jakość współpracy i satysfakcję klientów wpływ mają także dostawcy i pozostali partnerzy.

Staranna selekcja oraz weryfikacja każdego z nich na gruncie respektowania tych samych wartości pozwala zagwarantować najwyższą jakość i bezpieczeństwo produktów. Jednym ze stałych partnerów jest firma Marbach, która od blisko 20 lat wspiera Model wykrojnikami płaskimi i rotacyjnymi. 

Od czasu, kiedy pamiętam naszą współpracę, zawsze była ona oparta na fundamentach profesjonalizmu, innowacji i zaufania. Te silne podstawy pozwalają szybciej i lepiej realizować postawione nam zadania – mówi Michał Adamiec z działu obsługi klienta firmy Marbach. 

W jego przekonaniu drogą do sukcesu, jaką obrała Grupa Model, jest docenianie wartości pracowników i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, bardzo często odważnych, jak choćby zakup rotacji Evol, świetnego rozwiązania dla potrzeb rynku.

Z chęcią wymieniam się wiedzą techniczną oraz możliwościami produkcyjnymi z zespołem Model. W ten sposób budujemy silne partnerstwo, które pozwala nam na wspólny, dynamiczny rozwój – dodaje Adamiec. 

Podobna historia łączy Model z firmą Ram Wist, dostawcą klisz do produkcji opakowań. Przez lata współpracy zauważamy zmiany na plus, takie jak standaryzacja zamówień, która usprawnia nam pracę i dzięki której finalnie mniej czasu potrzebujemy na przygotowanie projektów do akceptacji. Sprawia to, że jako zespół Model – Ram Wist jesteśmy w stanie szybciej reagować i być konkurencyjni dla naszych klientów – zaznacza Jakub Rowicki, grafik w firmie Ram Wist.

Jak podkreśla, o sile firmy Model na rynku decydują jej pracownicy. Najbardziej lubimy w Modelu ludzi, którzy tam pracują. Cechują się profesjonalizmem i zaangażowaniem w każde powierzone im zadanie – dodaje Rowicki.

Dobra współpraca się opłaca

Działania firmy Model Opakowania nie pozostają bez echa. Świadczą o tym wyróżnienia w prestiżowych rankingach biznesowych. Wystarczy wspomnieć o Diamentach Forbesa, w których spółka jest regularnie notowana zarówno na liście w województwie lubelskim, jak i w zestawieniu ogólnopolskim firm z dochodem powyżej 250 mln zł. W 2023 roku Model Opakowania znalazł się w pierwszej dziesiątce firm regionalnych i zajął 303. miejsce w Polsce. 

25 lat działalności Model Opakowania to czas ciągłego rozwoju, inwestycji w pracowników, park maszynowy i relacje z partnerami biznesowymi. Efektem jest skuteczność w dostosowywaniu oferty do zmieniających się realiów i budowanie niezależnej, stabilnej pozycji na rynku opakowań z tektury falistej. 

www.modelgroup.com

Artykuł sponsorowany