DS Smith wzmacnia strategię zrównoważonego rozwoju „Now & Next”
1 Jan 1970 11:50

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma DS Smith stawia przed sobą jeszcze trudniejsze cele, które realizuje w ramach strategii zrównoważonego rozwoju „Now and Next”, przyspieszając w ten sposób przechodzenie na niskoemisyjną gospodarkę o obiegu zamkniętym.
Współpracując ze swoimi klientami firma DS Smith od 2020 r. zastąpiła już 762 mln problematycznych tworzyw sztucznych alternatywami opartymi na włóknach naturalnych i stworzyła ponad 30 tys. projektów przygotowanych na wyzwania GOZ dzięki wiodącym w branży wskaźnikom Circular Design Metrics.

Jednocześnie, zgodnie ze swoimi celami dekarbonizacji, w tym roku DS Smith zmniejszyła emisję CO2 o 10% (15% w porównaniu z 2019 r.), a także osiągnęła 4% redukcję poboru wody przez papiernie na obszarach zagrożonych jej niedoborem. Od momentu uruchomienia Now & Next firma zrealizowała dziewięć z 26 celów, a dodatkowe trzy cele są osiągane szybciej niż zaplanowano.

Teraz firma, pragnąc sprostać wyzwaniom stale zmieniającego się świata, stawia przed sobą jeszcze ambitniejsze cele i chce przyspieszyć postęp. Stworzone we współpracy z niezależnymi ekspertami nowe zobowiązania Now & Next nadadzą priorytet obiegowi zamkniętemu, przyspieszą podróż do produkcji na poziomie zerowym netto i wzmocnią koncentrację firmy na ludziach, społecznościach i przyrodzie.

Miles Roberts, dyrektor generalny Grupy, skomentował: Poczyniliśmy znaczne postępy w realizacji naszej strategii zrównoważonego rozwoju Now & Next, ale otaczający nas świat wymaga, abyśmy wszyscy zrobili więcej. Właśnie dlatego rozpoczynamy dziś działania, które mają zagwarantować, że nasze zobowiązania będą realizowane w szybkim tempie w szybko zmieniającym się świecie i przyspieszą nasze przejście na niskoemisyjną gospodarkę o obiegu zamkniętym.

W oparciu o swój Cel Przedefiniowania Opakowań Dla Zmieniającego Się Świata firma wprowadziła do strategii Now & Then następujące zmiany:

W ramach Obiegu Zamkniętego: przetestuje do 2025 r. maksymalnie 5 opakowań pilotażowych wielokrotnego użytku i będzie kontynuować produkcję opakowań w 100% nadających się do recyklingu i ponownego użycia.

W ramach Emisji CO2: do 2030 r. ograniczy emisje gazów cieplarnianych w Zakresie 1, 2 i 3 o 46% w porównaniu z latami 2019/20; do 2027 r. zachęci 100% swoich strategicznych dostawców (odpowiadających za 76% emisji z zakupionych towarów i usług) do ustalenia własnych celów opartych na badaniach naukowych; do 2050 r. osiągnie zerową emisję gazów cieplarnianych netto.

W ramach Ludzi i Społeczności: do 2030 r. zaangażuje 10 mln osób (czyli o 5 mln więcej niż zakładała wcześniej) w gospodarkę o obiegu zamkniętym i w prowadzenie stylu życia opartego na obiegu zamkniętym; do 2025 r. zrealizuje zajęcia warsztatowe z przywództwa integracyjnego z udziałem wszystkich zespołów kierowniczych we wszystkich lokalizacjach; do 2030 r. wzmocni udział kobiet na wyższych stanowiskach kierowniczych do 40% i wyznaczy cele związane z innymi cechami chronionymi; będzie dążyć do realizacji Wizji Zero, czyli całkowitej eliminacji wypadków i w efekcie jakiegokolwiek uszczerbku na zdrowiu.

W ramach Natury: do 2025 r. zmierzy i podniesie poziom różnorodności biologicznej w swych lasach oraz oceni zależność firmy od przyrody; wyznaczy cele w zakresie regeneracji przyrody w oparciu o badania naukowe; do 2030 r. zmniejszy o 10% (w porównaniu z 2019 r.) intensywność poboru wody w zakładach zagrożonych jej niedoborem.

Jak podkreślił Roberts: Aby przeciwdziałać zmianom klimatycznym musimy wdrożyć niskoemisyjne, odnawialne źródła energii. Ale musimy również zająć się kwestią tego, jak wytwarzamy i używamy produkty w naszym codziennym życiu, przechodząc na gospodarkę o obiegu zamkniętym. Dzięki naszym zasadom projektowania w obiegu zamkniętym już teraz działamy jako brama do GOZ dla naszych klientów, pomagając niektórym z najbardziej rozpoznawalnych marek FMCG na świecie osiągnąć ich cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, przy okazji realizacji naszych własnych dążeń.

Opracowano na podstawie informacji firmy DS Smith