Więcej konsumentów wybiera zrównoważone produkty z papieru
1 Jan 1970 09:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Z danych zebranych w nowym raporcie firmy badawczej Two Sides Europe wynika, że 2/3 (67%) europejskich konsumentów jest przekonanych o celowości stosowania papieru pozyskiwanego z lasów zarządzanych odpowiedzialnie, a 37% zwraca uwagę na etykiety potwierdzające certyfikowane pochodzenie papierowych produktów.

67% konsumentów wierzy także, że tylko papier z recyklingu powinien być wykorzystywany do produkcji nowych produktów papierowych, nie zdają sobie najwyraźniej sprawy, że jest to w praktyce niemożliwe.

Raport wykazał również, że konsumenci uważają produkcję papieru i masy celulozowej za jedną z najmniej szkodliwych gałęzi przemysłu wpływających na lasy (36%, spadek z 45% w 2021 r.). Ich zdaniem bardziej negatywny wpływ na kondycję lasów mają: produkcja energii i paliw drzewnych (49% konsumentów); rozwój urbanistyczny, czyli budowa domów i miast (47%); plantacje oleju palmowego oraz ścinanie drzew na potrzeby budownictwa (po 45%); rolnictwo i hodowla bydła (37%).

Ponad połowa badanych (56%) jest przekonana, że do produkcji papieru i opakowań papierowych zużywa się nadmierne ilości wody. Warto dodać, że w 2021 r. ok. 90% wody wykorzystywanej w procesach produkcji papieru i tektury w krajach europejskich była oczyszczana i ponownie trafiała do naturalnego obiegu, podczas gdy pozostałe 10% wyparowywało lub pozostawało w wytwarzanych produktach.

Jonathan Tame, dyrektor zarządzający Two Sides Europe, powiedział: Chociaż dobrze jest widzieć, że nastąpiła pewna poprawa w postrzeganiu ze strony konsumentów, jednak raport pokazuje również, że nadal istnieje wiele błędnych przekonań na temat druku i produktów papierowych oraz ich wpływu na środowisko.

Opracowano na podstawie informacji serwisu Packaging News