Sukces oparty na danych
1 Jan 1970 12:42

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

MasterTag jest jednym z największych dostawców etykiet (tagów) dla firm rolniczych w Stanach Zjednoczonych. Z tysiącami zamówień wysyłanych każdego dnia potrzebuje partnera w zakresie oprogramowania i technologii, by zapewnić terminowość, najwyższą wydajność i efektywność kosztową.

Kluczowe partnerstwo

Pasmo sukcesów i wzrosty wydajności w MasterTag to zasługa „kluczowego partnerstwa” z dostawcą oprogramowania, eProductivity Software (ePS). Tom Wiewiora, dyrektor ds. technologii w MasterTag, podkreśla, że partnerstwo, które firma stworzyła z ePS, ma decydujące znaczenie dla osiągnięcia jej celów strategicznych: Szczera komunikacja po obu stronach była warunkiem sukcesu naszej relacji. ePS jest jednym z najlepszych dostawców oprogramowania, z jakimi pracowałem w trakcie mojej kariery. W przypadku tradycyjnych systemów ERP pozostajesz samotny w morzu klientów z wielu branż, za to ePS rozwija swoje produkty i usługi w taki sposób, by były dopasowane do naszego biznesu. Specjaliści z ePS rozumieją nas i są responsywni, kiedy ich potrzebujemy. W ogromnym stopniu przyczyniają się do tego, że nasza firma pozostaje konkurencyjna, wydajna i utrzymuje zdolność zapewniania wartości dodanej swoim klientom.

Wymierne korzyści

Rodzinna firma od czterech pokoleń, której początki sięgają 1949 r. i która obecnie obsługuje ponad 2000 klientów, przeszła czas wielkich zmian. MasterTag dążyła do znacznego zwiększenia szybkości i wydajności, z jaką może przetwarzać zamówienia w swym zaawansowanym centrum e-handlu dzięki workflow, a następnie wytwarzać je i rozsyłać. 

Centrum MasterTag Online eCommerce oraz jego systemy są ściśle zintegrowane z oprogramowaniem ePS Packaging Suite, dzięki któremu osiągnęło 98-procentowy poziom terminowości dostaw (OTD), przy jednoczesnej redukcji kosztów stałych i czasów realizacji zamówień wskutek ograniczenia punktów styku w fazie przedprodukcyjnej o 50%. Po wdrożeniu pakietu ePS Packaging Suite (rozwiązania ERP Radius 8.1 i modułu eCRM) ogólna zdolność realizacji zleceń w systemie wzrosła o 46%. Firma wykorzystała oprogramowanie i wiedzę ePS do skrócenia czasu transakcyjnego w magazynie o ponad 25%. Teraz jest w stanie szybko realizować zamówienia w okresie szczytowego zapotrzebowania i zyskała doskonałą pozycję do dalszego rozwoju. Radius to wysoce skalowalne i wszechstronne rozwiązanie umożliwiające szacowanie, tworzenie harmonogramów, zarządzanie zapasami, planowanie i gromadzenie danych z hali produkcyjnej. Dodatkowo moduł eCRM zapewnia inteligentną integrację danych, która wykorzystuje ogólnofirmowe dane podstawowe klientów do usprawnienia procesów sprzedaży i zarządzania relacjami. 

eCRM posiada wszelkie funkcjonalności, których potrzebujemy za dobrą cenę, i jest zintegrowany z systemem klasy MIS/ERP Radius – mówi Tom Wiewiora. – Mieliśmy tak wiele ruchomych elementów i strumieni danych o klientach, że zebranie wszystkiego razem i stworzenie z tego pojedynczego źródła danych podstawowych było ogromnym osiągnięciem. Oszczędności w pierwszym roku uzyskane dzięki wykorzystaniu eCRM były w stanie pokryć koszty wdrożenia, a jednocześnie zapewniły korzystną redukcję przyszłych kosztów ogólnych. To oznacza, że wdrożyliśmy integrację i funkcjonalność o kluczowym znaczeniu dla prowadzenia naszego biznesu, która spłaciła się w ciągu pierwszego roku – to niesamowite. Poświęcamy się dostarczaniu produktów wysokiej jakości, z precyzyjną i odpowiednią treścią, sprawdzonych w sprzedaży i w terenie. Koncentrujemy się na zadowoleniu klientów, optymalnym działaniu i spełnianiu obietnic. Dzięki MasterTag Online umożliwiamy klientom realizowanie transakcji zgodnie z ich harmonogramem. Z pomocą naszych inwestycji w technologię oprogramowania, a także efektywności jesteśmy w stanie zrobić to wszystko bez dodatkowych kosztów.

Wspólne wartości

MasterTag zdecydowała się na inwestycję w Radius i eCRM uznając, że ePS będzie partnerem, który może pomóc jej w osiągnięciu sukcesu dzięki oparciu na wspólnych wartościach stawiających klienta na pierwszym miejscu. Czujemy, że ePS dzieli z nami filozofię zorientowaną na klienta. Tradycyjny system ERP po prostu nie spełnia specyficznych – takich jak nasze w branży poligraficznej – potrzeb operacji produkcyjnych – wyjaśnia Tom Wiewiora. – Tutaj naprawdę potrzeba specjalistycznej platformy wspartej przez zespół posiadający wiedzę na temat konkretnego sektora. Innym bardzo ważnym aspektem naszej relacji z ePS jest zapewniane przez nią wsparcie biznesowe. Konferencja użytkowników Connect jest tego doskonałym przykładem. Możemy wykorzystać wartościową i bogatą wiedzę specjalistyczną w otoczeniu profesjonalistów z branży, którzy dzielą się najlepszymi praktykami. Dostawcy tradycyjnego ERP nie zapewnią ci takiej wiedzy o branży poligraficznej.

Dane są atutem

Kluczowa dla powodzenia implementacji oprogramowania klasy MIS/ERP jest umiejętność wykorzystania mocy danych i ich efektywnego udostępniania w celu usprawnienia przepływu pracy. Dane są atutem, a my chcieliśmy zyskać jedno źródło danych podstawowych. Teraz, po raz pierwszy, nasz CRM, dane klientów i dane Radius ERP są scentralizowane i przekazywane do Centrum MasterTag Online eCommerce – dodaje Tom Wiewiora. – W ostatecznym rozrachunku partnerstwo z firmą ePS zapewniło nam konkurencyjność dzięki dostarczeniu rozwiązań, umożliwiających nam ograniczenie kosztów stałych oraz rozwój w ramach skalowalnej platformy, przy jednoczesnym podniesieniu produktywności i wydajności. Dla większości firm, które korzystają z systemu ERP, jest to proces ciągłej ewolucji, do którego kresu nigdy się właściwie nie dociera. Ale w przypadku firmy Radius on naprawdę spełnia potrzeby, ponieważ wydaje się zawsze wyprzedzać nasze działania o krok, gdy mówimy o ich krzywej rozwoju oprogramowania. Produkt eFlow był idealnym przykładem na zilustrowanie tej tezy: właściwy produkt we właściwym czasie.