Firma Amazon poinformowała, że wszystkie opakowania dostawcze, które wykorzystuje w europejskiej sieci dystrybucji – pudełka, torby i koperty niezbędne, by dostarczyć produkty do klientów – nadają się do recyklingu. Dotyczy to opakowań sprzedawanych przez Amazon, a także przez zewnętrznych partnerów handlowych, którzy korzystają z usługi Fulfilment by Amazon (FBA).
Klienci otrzymują teraz swoje zamówienia w giętkich papierowych torbach, kartonowych kopertach i pudełkach z tektury falistej - z których wszystkie nadają się do recyklingu w europejskich gospodarstwach domowych. Dodatkowo firma twierdzi, że w ciągu ostatniego roku zwiększyła liczbę produktów wysyłanych na terenie Europy bez stosowania dodatkowych opakowań zewnętrznych o ponad 50%.
Te wspólne działania przekładają się na korzyści ekologiczne; Amazon szacuje, że od 2019 r. zapobiegł w ten sposób zużyciu ponad 1 miliarda jednorazowych plastikowych toreb dostawczych w swej europejskiej sieci dystrybucyjnej.
Amazon współpracuje z dostawcami w celu zwiększenia liczby produktów dostarczanych w łatwych do otwarcia, oryginalnych opakowaniach wykonanych z kartonu i papieru, które nadają się do recyklingu i są gotowe do wysyłki do klientów bez dodatkowej torby lub pudełka Amazon. Produkty są wysyłane z dodaną etykietą adresową. W przypadku, gdy opakowanie jest niezbędne, firma stara się stosować lżejsze opakowania o dopasowanych rozmiarach i w ten sposób ograniczać ilość odpadów i emisje dwutlenku węgla, zapewniając jednocześnie bezpieczne dostawy produktów.
Cieszymy się, że nasza europejska sieć realizacji zamówień korzysta teraz z opakowań nadających się do recyklingu - powiedział Pat Lindner, wiceprezes ds. mechatroniki i zrównoważonych opakowań w Amazon. To część naszych długoterminowych działań na rzecz bycia liderem w zakresie zrównoważonego rozwoju, i będziemy nadal inwestować w innowacyjne technologie, uczenie maszynowe i bardziej zrównoważone materiały, aby upewnić się, że opakowania - niezależnie od tego, czy są używane przez nas, czy przez inne firmy - są dobre dla naszych klientów, społeczności i planety.
Oprócz pilotażowego programu dostarczania papierowych kopert z wyściółką oraz toreb dostawczych wielokrotnego użytku na terenie całej Europy, Amazon wdraża działania zachęcające partnerów handlowych do zmniejszenia ilości opakowań w całym łańcuchu wartości.
W przypadku każdej przesyłki, która wymaga zapakowania, Amazon we własnym zakresie określa rodzaj i rozmiar potrzebnego opakowania. Uczenie maszynowe pomaga firmie określić, które mniejsze produkty nadają się do umieszczenia w opakowaniach giętkich generujących mniejszy ślad węglowy, takich jak torby papierowe.
Amazon twierdzi, że przez ostatnie pięć lat wspomniane algorytmy pozwoliło zredukować zużycie pudełek tekturowych o ponad 35%. Firma wykorzystuje je również w centrach realizacji zamówień, w których służą do określania optymalnych rozmiarów pudełek i redukcji opakowań w przypadku wysyłki wielu produktów.
Firma jest również współzałożycielem i pierwszym sygnatariuszem The Climate Pledge, zobowiązania do uzyskania zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2040 roku. Firma do 2025 r. chce wykorzystywać w swych działaniach wyłącznie energię pozyskiwaną z odnawialnych źródeł; już teraz w jej flocie dostawczej jeździ ponad 9 tys. pojazdów elektrycznych.
Opracowano na podstawie informacji serwisu Packaging Europe