Mark Andy i PC Print o trendach w cold stampingu
1 Jan 1970 09:42

Najnowsze trendy dotyczące technologii cold stampingu w druku fleksograficznym były tematem warsztatów, jakie zorganizowały firmy PC Print i Mark Andy. Wydarzenie miało miejsce 11 stycznia br. w Centrum Technologicznym Mark Andy w Warszawie. Stało się również okazją do dyskusji na temat branży i jej przyszłości, a także do prezentacji maszyn Mark Andy, wyposażonych m.in. w produkowany przez firmę Kurz moduł Distorun, dedykowany tłoczeniu folią na zimno z pozycjonowanym pojedynczym znakiem typu hologram i wyposażony w funkcję oszczędzania zużycia folii.

Zarówno prezentacje wygłoszone przez przedstawicieli firm PC Print i L. Kurz, jak i pokazy sprzętu Mark Andy spotkały się z dużym zainteresowaniem uczestników.

Dziękujemy wszystkim gościom, którzy wzięli udział w warsztatach – mówi Lena Chmielewska-Bontron, European Marketing Manager Mark Andy. – Jak się okazuje, stały się one okazją do pozyskania wiedzy i wymiany doświadczeń. Były inspirującym spotkaniem, pogłębiającym relacje różnych osób z naszej branży, co jest dla nas szczególnie istotne w kontekście organizacji wydarzeń branżowych. Uczestnicy warsztatów mogli poznać innowacyjne rozwiązania umożliwiające wytwarzanie bogato uszlachetnianych etykiet o wysokiej wartości dodanej, zgodnych z polityką zrównoważonego rozwoju i przynoszących oszczędności w procesie tłoczenia na zimno. Co więcej, mogli się też przyjrzeć procesom optymalizacji produkcji poligraficznej i efektywnego zarządzania nimi.

Zastosowanie cold stampingu w druku fleksograficznym

Podczas warsztatów wykorzystana została jedna z maszyn drukujących Mark Andy, stanowiąca stałe wyposażenie jej warszawskiego Centrum Technologicznego. Hybrydowa Digital Series HD, bo o niej mowa, posiada m.in. moduł uszlachetniania Kurz Distorun, który był jednym z punktów odniesienia prowadzonych prezentacji, uwzględniających m.in. aplikacje pojedynczych wzorów pozycjonowanych, aplikacje w trybie oszczędnościowym oraz formy uszlachetniania stosowane w druku cyfrowym (UV Casting, KBP SLIM). Naszym założeniem było pokazanie innowacyjnych możliwości, jakie drzemią w uszla- chetnianiu etykiet – mówi Marcin Suchocki, sales director w firmie PC Print. – Tym bardziej, że potrzeby w tym zakresie są ogromne. Tematem głównym warsztatów było zastosowanie cold stampingu w druku fleksograficznym, ale okazało się, że zainteresowania uczestników spotkania znacznie wykraczały poza jego główną tematykę. Najciekawszym dla naszych gości był produkt końcowy, który pokazywał w praktyce możliwości maszyn i technologii. Rynek oczekuje bowiem ciekawych, wysokojakościowych etykiet realizowanych w różnych nakładach, wzbogacających produkt i wyróżniających go na tle konkurencji.

Praktyczne wykorzystanie możliwości maszyn i technologii

Część praktyczną, związaną z pokazami maszyn wyposażonych w moduł Distorun, uzupełniały dwie prezentacje przygotowane przez przedstawicieli firm PC Print i Kurz. Pierwszą z nich poprowadził Marcin Suchocki. Zapoznał on gości z bogatą ofertą tej firmy skierowaną do wielu branż, nie tylko poligraficznej, obejmującą materiały (folie do uszlachetniania), a także kompleksowe narzędzia do ich aplikowania. Z myślą o drukowaniu etykiet szczegółowo przedstawione zostały rozwiązania do cold stampingu, w tym Distorun – dedykowane aplikowaniu pozycjonowanych pojedynczych znaków i ciągłych dekorów, umożliwiające – jak podkreślał prelegent – efektywne kosztowo wykorzystanie technologii tłoczenia folią na zimno. Przedstawione zostały główne funkcje Distorun i obszary jego zastosowania, a także korzyści dla użytkownika, zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne.

Z kolei Thomas Lorenz, International Sales Manager Digital Embellishment Solutions w firmie Kurz, wystąpił z prezentacją poświęconą rozwiązaniom do cyfrowego uszlachetniania oferowanym przez tego niemieckiego producenta. Zaprezentowane zostały obszary tego typu aplikacji, mających na celu – jak podkreślał prelegent – uczynienie każdego z produktów unikalnym. W kontekście uszlachetnień cyfrowych dla branży poligraficznej omówione zostały rozwiązania Kurz do hot- i cold stampingu i ich ewolucja, począwszy od powstania maszyny DM-Liner w 2014 r. Obecnie, jak podkreślano, portfolio Kurz w tym zakresie jest niezwykle szerokie i dostosowane do różnych technik druku cyfrowego – tonerowej/elektronik i inkjetowej (przy tej ostatniej stosowany jest transfer na warstwę pośrednią bądź bezpośrednio na podłoże). Na zakończenie Thomas Lorenz zaprezentował plany firmy Kurz dotyczące jej nowych maszyn do cyfrowego uszlachetniania. Część z nich zostanie pokazana podczas zbliżających się targów drupa 2024.

Jesteśmy przekonani, że to pierwsze, ale nie ostatnie w tym roku spotkanie z naszą firmą zainspiruje inne osoby z branży, by uczestniczyć w naszych kolejnych wydarzeniach. Dla Mark Andy bowiem możliwość wymiany doświadczeń z klientami i partnerami, poznanie ich opinii i oczekiwań są zawsze bardzo cennymi elementami działalności – podsumowuje Lena Chmielewska-Bontron.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Mark Andy