Wstępne wyniki finansowe Highcon za 2023 r.
1 Jan 1970 09:28

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Highcon zaprezentowała wstępny raport dotyczący wyników finansowych w 2023 r. Wynika z niego, że izraelska spółka otworzyła 2024 r. z zaległościami systemowymi w wysokości 7 mln USD i spodziewa się osiągnąć próg rentowności gotówkowej w drugiej połowie 2024 r. Przychody wyniosły 8,4 mln dolarów, zaś strata 26,9 mln dolarów (w tym 5 mln dolarów start związanych z odpisami i utratą wartości zapasów i środków trwałych).

Rok 2023 był pełen wyzwań dla Highcon, ponieważ spowolnienie światowej gospodarki negatywnie wpłynęło na przyjmowanie nowych zamówień - skomentował Shlomo Nimrodi, dyrektor generalny. Koszty R&D wzrosły, ponieważ firma zainwestowała w rozwój nowej platformy produktowej dla rynku tektury falistej. Chociaż poczyniliśmy znaczne postępy w tym zakresie, co zaowocowało licznymi zobowiązaniami ze strony nowych klientów do zakupu przyszłego produktu, w efekcie firma stanęła w obliczu kryzysu gotówkowego.

Po wielu próbach odbudowania się po spowolnieniu gospodarczym, w październiku 2023 r. spółka ogłosiła szereg działań, które doprowadzą do zmniejszenia kosztów operacyjnych w 2024 r. o ponad 10 mln dolarów w porównaniu z 2023 r. - powiedział Alon Bar-Shany, przewodniczący Rady Dyrektorów. Działania te obejmowały: zastrzyk nowego kapitału od obecnych i nowych akcjonariuszy, restrukturyzację zadłużenia bankowego oraz znaczne ograniczenie działalności i związanego z nią zatrudnienia. Ponadto firma była w stanie zabezpieczyć strategiczne relacje z BHS Corrugated. Dzięki połączeniu tych kroków Highcon wraca na właściwe tory, a wobec zbliżających się targów drupa i budowania relacji z BHS jesteśmy ostrożnie optymistyczni co do przyszłości.

Oczekując na targi drupa, jesteśmy zadowoleni z silnej koncentracji na pudełkach składanych, której doświadczyliśmy w ciągu ostatnich 12 miesięcy, z zamówieniami o wartości ok. 8 mln dolarów – wszystkimi z tego obszaru. W połączeniu z konsekwentnym silnym wzrostem na poziomie >30% rocznie, wykazywanym przez naszych klientów zarówno w zakresie pudełek składanych, jak i tektury falistej, uważamy, że stawia nas to w dobrej pozycji przed wydarzeniem o tak krytycznym znaczeniu, jakim są targi drupa 2024 - powiedział Simon Lewis, SVP ds. marketingu, strategii i rozwoju biznesu.

Opracowano na podstawie informacji serwisu Packaging Portal