Odliczając czas do rozpoczęcia drupa 2024, wiodących targów technologii druku, koncern BOBST dokonuje przeglądu niektórych kluczowych tematów i zagadnień, które kształtują branżę. Firma poddaje skrupulatnemu przeglądowi swoją wizję rozwoju i zastanawia się, czy stanie się ona powszechna do czasu rozpoczęcia targów w Düsseldorfie.
W 2020 roku BOBST określił ją mianem „kształtowania przyszłości świata opakowań”, a jej filarami uczynił łączność, cyfryzację, automatyzację i zrównoważony rozwój. Od tego czasu świat stanął w obliczu pandemii, międzynarodowych konfliktów i nadzwyczajnej presji na branżę, wywieranej przez rozmaite czynniki, w tym światową gospodarkę, globalne łańcuchy dostaw i niedobory zasobów.
W międzyczasie na właścicieli marek i przetwórców silniej niż kiedykolwiek wcześniej zaczęły oddziaływać zmiany rynkowych oczekiwań. Dzisiaj stawiają oni czoła wielu wyzwaniom, takim jak krótszy czas wprowadzania produktów na rynek, mniejsze nakłady jednostkowe oraz potrzeba budowania spójności między sprzedażą w środowiskach fizycznym i internetowym.
To szybko zmieniające się środowiska, ale dla BOBST wizja pozostała stabilna i spójna przez cały czas. Globalne wydarzenia w ostatnich latach jeszcze bardziej wzmocniły to stanowisko, a wizja BOBST nadal rozwija się w szybkim tempie. Do czego więc zmierzamy? I co to oznacza dla całej branży?
Spajanie łańcucha wartości opakowań
W ostatnich latach poczyniliśmy postępy w realizacji naszej wizji, oferując stałą transformację branży opakowań oraz naszych linii produktów i usług. Do tej pory łańcuch wartości opakowań pozostawał bardzo rozdrobniony, co powodowało zbyt wiele błędów i marnotrawstwa w działalności drukarni i przetwórców – twierdzi BOBST. – Naszą wizją jest wspieranie tej transformacji poprzez przeniesienie branży ze świata mechanicznego do cyfrowego oraz z maszyn produkcyjnych do rozwiązań procesowych w obszarze całego workflow. Wspólnie z naszymi klientami chcemy przekształcić łańcuch wartości opakowań z serii odizolowanych silosów w połączony kompleksowy przegląd. Sercem tej transformacji jest BOBST Connect, nasza stale ewoluująca, oparta na chmurze platforma cyfrowa, która zwiększa i poprawia wydajność pakowania.
BOBST Connect łączy dane i usługi cyfrowe w jednej, w pełni połączonej platformie, z wbudowanym wglądem w maszyny BOBST i specjalistyczną wiedzą, co umożliwia przegląd i orkiestrację procesu produkcyjnego. BOBST Connect stale się rozwija, dzięki czemu służy klientom firmy teraz i będzie to robił w przyszłości.
Jednocześnie kształtujemy branżę w każdym segmencie: etykiet, opakowań giętkich, pudełek składanych i tektury falistej, aby zapewnić kompleksowe, połączone przepływy pracy i ciągłe innowacje w stale zmieniającym się środowisku. Zdobywamy wiedzę, aby w zrównoważony sposób wspierać naszych klientów w zaspokajaniu obecnych i przyszłych potrzeb konsumentów, a także reagować na wyzwania właścicieli marek, sprzedawców detalicznych i e-sprzedawców w ramach elastycznego i sprawnego przepływu pracy.
Wybiegając w przyszłość
Firma zastanawia się, czego spodziewać się po 2024 r., ale uważa, że jej podróż będzie nabierała tempa.
W ostatecznym rozrachunku wszystkie maszyny i narzędzia będą się ze sobą komunikować, płynnie przesyłając dane za pośrednictwem platformy opartej na chmurze, koordynującej cały proces produkcji z systemami kontroli jakości. Widać to już teraz, w miarę wzrostu zainteresowania przesyłem danych z PDF do bliźniaczych PDF, receptur zadań, uczenia maszynowego, sztucznej inteligencji i wykorzystania najlepszych informacji w całym procesie produkcyjnym, od początku do końca.
Firmy, które przyjmą to podejście w całym procesie produkcyjnym, będą podejmować decyzje na czas, na podstawie udokumentowanych potrzeb, a wyższa produktywność i wydajność oraz mniejsza ilość odpadów staną się rzeczywistością.
W międzyczasie BOBST będzie nadal działać jako strategiczny partner dla swoich klientów. Nową ofertą w 2024 roku jest BOBST Application Management, praktyczna innowacyjna usługa konsultingowa, która została zaprojektowana z myślą o potrzebach przetwórców i właścicieli marek. Dzięki BOBST Application Management klienci mogą otrzymać wskazówki dotyczące technologii, surowców, procesów i praktycznych przypadków biznesowych w całym łańcuchu wartości opakowań.
Tak więc wizja BOBST już się urzeczywistnia, pomimo wszystkich zewnętrznych wyzwań ostatnich lat. Do targów drupa 2024 będziemy mieli jeszcze więcej dowodów na potwierdzenie jej wpływu – czytamy w podsumowaniu BOBST.
Opracowano na podstawie materiałów firmy BOBST