Innowacyjne opakowanie Round Wrap
1 Jan 1970 10:35

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Carlsberg Polska testuje na polskim rynku innowację opakowaniową – karton z zaokrąglonymi narożami. Nowe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić do 224 ton CO2 rocznie (przy wprowadzeniu rozwiązania dla marek Carlsberg, Somersby i Garage), zwiększa obszar komunikacji marketingowej z konsumentami i zapobiega nieestetycznym zagnieceniom naroży.

Innowacyjny karton DS Smith Round Wrap

Carlsberg Polska nieustannie udoskonala swoje opakowania i poszukuje sposobów na ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz najlepszych rozwiązań na ekspozycję produktów i komunikację z konsumentami. Round Wrap z technologią Arcwise to innowacyjne kartonowe opakowanie zbiorcze na piwo w butelce, które charakteryzuje się zaokrąglonymi narożami uzyskanymi dzięki zastosowaniu papieru wewnątrz tektury falistej o niższej gramaturze niż na zewnątrz. Dzięki temu opakowanie pozwala na redukcję emisji CO2 nawet do 24% (w stosunku do porównywalnej specyfikacji standardowego rozwiązania), nadając się jednocześnie prawie w 100% do recyklingu.

Mniej folii i eliminacja zgnieceń na rogach

Opakowanie pozwala na dopasowane foliowanie palet i tym samym umożliwia ograniczenie zużycia folii przy jednoczesnym zachowaniu ich stabilizacji na wysokim poziomie. Dotychczas zdarzało się, że podczas strechowania palet z wyrobem gotowym lub transportu, kartony ulegały zgnieceniu na rogach – rogi nieestetycznie załamywały się. Kartony o zaokrąglonych rogach eliminują ten problem. Dzięki temu nasze produkty trafiają do sklepów i konsumentów idealnie zapakowane, a to przekłada się na wizerunek naszych marek. Jestem przekonany, że detaliści oraz konsumenci docenią tę innowację – mówi Jarosław Sepioło, menedżer ds. rozwoju pakowania Carlsberg Polska.

Komunikacja 360 stopni

Ponadto karton Round Wrap umożliwia zastosowanie grafiki na narożach, co zwiększa obszar komunikacji marketingowej z konsumentem. Możliwe jest wykorzystanie całej powierzchni bocznej 360 stopni jako nośnika reklamowych treści. Unikalny kształt wyróżnia karton na półce sklepowej i przyciąga uwagę konsumentów. Według badań przeprowadzonych przez firmę badawczą Toluna, 77% respondentów potwierdziło, że jest bardziej skłonnych do zakupu opakowania z zaokrąglonymi rogami w porównaniu do innych rozwiązań.

Implementacja rozwiązania DS Smith Round Wrap była możliwa dzięki bliskiej współpracy z Carlsberg Polska. Nowe opakowanie niesie ze sobą korzyści wytrzymałościowe, środowiskowe, a także w obszarze komunikacji z konsumentem. Jesteśmy dumni, że jako wiodący dostawca przyjaznych środowisku rozwiązań opakowaniowych, mogliśmy razem z Carlsberg Polska wdrożyć to innowacyjne opakowanie na polskim rynku – dodaje Beata Lis-Kozłowska, dyrektor ds. sprzedaży w DS Smith.

Round Wrap wdrożony został we współpracy z DS Smith Polska, a w 2024 roku Carlsberg Polska testuje kartony na markach piw Carlsberg, Garage i Somersby.

Opracowano na podstawie informacji firmy DS Smith