Smithers przewiduje przyszłość rynku druku inkjetowego
1 Jan 1970 11:37

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Opakowania, etykiety, książki i grafika – wszystkie te sektory zapewniają duże możliwości rozwoju dla komercyjnego druku atramentowego, wynika z najnowszych badań firmy Smithers. Na zbliżających się targach drupa zaprezentowanych zostanie wiele najnowszych technologii inkjetowych, a nowe kontrakty przyspieszą przejście branży na druk cyfrowy w wielu obszarach.
Szczegółowe dane zawarte w najnowszym raporcie rynkowym Smithers pt. „The Future of Inkjet Printing to 2029” (Przyszłość druku atramentowego do 2029 r.) pokazują, że w 2024 roku globalna sprzedaż maszyn inkjetowych osiągnie 117,7 mld USD. Pozytywne warunki rynkowe oznaczają, że możliwy jest wzrost w złożonym rocznym tempie wzrostu (CAGR) wynoszącym +6,6% do 2029 roku. Spowoduje to wzrost ogólnej wartości rynku do 162,1 mld USD w 2029 r., przy założeniu niezmienności cen.
W tym samym okresie wolumen publikacji, nośników graficznych, opakowań i etykiet wydrukowanych inkjetem wzrośnie z 1,61 bilionów (ekwiwalentów) arkuszy A4 do 2,29 bilionów. Wzrosty te kontrastują z szerszymi perspektywami dla druku, gdzie produkcja pozostanie przez pozostałą część dekady zasadniczo niezmienna. Analiza ekspertów Smithers skupia się również na rozwoju biznesowym i technologicznym, który będzie napędzał ekspansję druku atramentowego w 21 różnych segmentach zastosowań końcowych i sześciu formatach maszyn.
Zapotrzebowanie na druk ewoluuje w coraz bardziej połączonym świecie, w którym konsumenci mogą wybierać preferowane kanały mediów. Powoduje to zmniejszenie wielkości nakładów w wielu zastosowaniach, czyniąc druk atramentowy znacznie bardziej opłacalnym niż konwencjonalny druk analogowy. Jako technologia cyfrowa, druk atramentowy może szybciej łączyć się z zasobami internetowymi, takimi jak portale typu web-to-print. Co więcej, inkjet może być łatwiej zintegrowany z procesami wykańczania niż konkurencyjne systemy.
Systemy workflow przeznaczone dla produkcji poligraficznej są – w miarę rozwoju technologii i nowych zastosowań - w coraz większym stopniu optymalizowane pod kątem druku atramentowego, dzięki czemu proces ten staje się jeszcze bardziej konkurencyjny cenowo. Dzieje się tak na przykład w produkcji książek, gdzie maszyny zwojowe dostarczają bloki książek w jednym przejściu, z elastycznym wykończeniem umożliwiającym zmianę formatów i paginacji przy pełnej prędkości druku.
Liczne innowacje maszynowe pozwalają na bardziej wydajne dostarczanie gotowych produktów drukowanych, etykiet i opakowań - a druk atramentowy stale zwiększa swój udział w całkowitym wolumenie produktów drukowanych, w tym opakowań. Zadomowił się również w obszarze druku reklamowego, zwłaszcza w produkcji ekspozytorów i oznakowań, ale jego udział będzie się zmniejszał, ponieważ znaczna część zleceń przenosi się do kanałów elektronicznych. Najszybszy wzrost w latach 2024-2029 będzie dotyczył opakowań, etykiet i książek.
Korzyści płynące z szybszej realizacji zleceń, sprzedaży na żądanie i wyższej jakości oznaczają, że udział inkjetu w rynku pod względem wartości pozostanie znacznie wyższy niż ich udział ilościowy w niemal wszystkich zastosowaniach.
W ciągu najbliższych pięciu lat podwoi się zarówno prędkość druku, jak i rozdzielczość głowic drukujących, a przewaga ekonomiczna druku atramentowego nad analogowym rośnie i będzie rosnąć. Wraz z poprawą jakości druk atramentowy stał się bardziej opłacalny w szerszym zakresie zastosowań druku w wysokiej jakości.
Opracowano na podstawie informacji firmy Smithers