Rozwój rynku leków iniekcyjnych szansą dla sektora opakowań
1 Jan 1970 11:40

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W związku z prognozowanym wzrostem globalnego rynku leków iniekcyjnych (wstrzykiwalnych) - do 762,48 mld USD w 2028 r. - specjalizująca się w dziedzinie wtórnych opakowań farmaceutycznych firma MM Packaging wzywa branżę do zastosowania inteligentnej technologii pakowania, tak by ułatwić pacjentom stosowanie się do zaleceń lekarzy.

Walter Wuerfel, wiceprezes ds. sprzedaży i rozwoju biznesu w MM Packaging Pharma & HC BU, wyjaśnia: Dane opublikowane przez International Longevity Centre (ILC) wskazują, że w skali europejskiej systemy opieki zdrowotnej tracą co roku ok. 125 mld euro w wyniku niestosowania się pacjentów do zaleceń medycznych. W Stanach Zjednoczonych straty z tego tytułu mogą sięgać nawet 290 mld dolarów. Gwałtowny wzrost liczby leków wstrzykiwanych stanowi fantastyczną okazję dla sektora farmaceutycznego, by wprowadzić innowacje i stawić czoła wyzwaniu związanemu z przestrzeganiem zaleceń terapeutycznych.

Największą zaletą leków wstrzykiwalnych jest to, że umożliwiają pacjentom samodzielne zarządzanie leczeniem i terapiami, ale szacunki branżowe sugerują, że zbyt wielu z nich nie stosuje się ściśle do swoich planów leczenia, co negatywnie wpływa na ich zdrowie. Dane ILC wskazują na przykład, że zaleceń przestrzega zaledwie 50% pacjentów w krajach o wysokich dochodach i jeszcze mniej w tych z niższymi dochodami.

Musimy robić więcej. W MM Packaging skupiamy produkty i usługi wokół faktycznych potrzeb naszych klientów z sektora farmaceutycznego. W odpowiedzi na wzrost sektora leków wstrzykiwalnych mocniej koncentrujemy się na jasnych instrukcjach użytkowania zawartych w ulotkach i literaturze, tak by ułatwić pacjentom stosowanie się do zaleceń. Można to dodatkowo wzmocnić za pomocą inteligentnych technologii, takich jak nasze etykiety obsługujące komunikację bliskiego zasięgu (NFC) i opakowania kartonowe ze zintegrowaną identyfikacją radiową (RFID). Oprócz weryfikacji autentyczności produktu i śledzenia jego podróży, mogą one dostarczać pacjentom krytycznych informacji i instrukcji dotyczących przestrzegania zaleceń. Chodzi o podniesienie roli opakowania z „jedynie” pojemnika do cennego narzędzia komunikacji i zgodności.

Wychodząc naprzeciw zmieniającym się potrzebom współczesnego rynku farmaceutycznego i szybkiemu rozwojowi kategorii produktów farmaceutycznych do iniekcji, firma MM Packaging opracowała swoją ofertę opakowań i technologii z myślą o przestrzeganiu zaleceń i bezpieczeństwie pacjentów. Oprócz składanych opakowań kartonowych, ulotek i etykiet, firma dostarcza inteligentne technologie i warstwowe rozwiązania zabezpieczające, aby wspierać swoich klientów.
Jak dodaje Walter: Niedostateczne przestrzeganie zaleceń powoduje ogromne koszty i obciążenie dla systemów opieki zdrowotnej, dlatego musimy nad tym zapanować w miarę rozwoju rynku produktów do wstrzykiwania. Zazwyczaj myślimy o technologii pakowania tylko w kategoriach ochrony i konserwacji towarów, ale w praktyce wspierają one również bezpieczeństwo, chronią i pomagają pacjentom w przestrzeganiu zaleceń. Zaletą współpracy z MM Packaging jest to, że upraszczamy ją jako rzeczywisty partner end-to-end. Łączymy lokalną wiedzę rynkową, taką jak zgodność z przepisami i potrzeby łańcucha dostaw, z globalną siłą logistyki, zgodnie z naszym etosem „Nasze lokalne korzenie, Twoje globalne rozwiązania opakowaniowe”. W rezultacie nasza szeroka gama opakowań obejmuje różnorodne aspekty, od wyrafinowanych innowacji zapobiegających podrabianiu, po najnowsze technologie w opakowaniach połączonych. Z niecierpliwością czekamy na wsparcie naszych klientów z branży farmaceutycznej w dalszym odblokowywaniu szybko rozwijającego się sektora produktów iniekcyjnych.

Opracowano na podstawie informacji firmy MM Packaging