Amcor uruchomił w Gent nowe centrum innowacji
1 Jan 1970 11:37

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Amcor uruchomiła Europejskie Centrum Innowacji (European Innovation Center) w belgijskim Gent. Zakład będzie współpracował z markami i sieciami sprzedaży z całego regionu przy projektowaniu lepszych opakowań – zarówno z punktu widzenia konsumentów, jak i środowiska naturalnego.

Amcor, czołowy twórca i producent odpowiedzialnych rozwiązań opakowaniowych, rozbudował swoją globalną sieć centrów innowacji. Oprócz istniejących ośrodków w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Południowej i regionie Azji i Pacyfiku, firma otworzyła obecnie Amcor Innovation Center Europe (AICE) w Gandawie w Belgii. AICE zamierza być pionierem w dziedzinie nowych technologii materiałowych, które uczynią opakowania bardziej zrównoważonymi i wydajnymi, a jednocześnie koncentrować się na projektach, które wyróżniają się na półkach sklepowych oraz podnoszą prostotę użytkowania dla konsumentów.

Otwarcie Amcor Innovation Center Europe to znacząca inwestycja w bardziej zrównoważone, cyrkularne i innowacyjne opakowania - powiedział Michael Zacka, prezes Amcor Flexibles na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Centrum łączy najbystrzejsze umysły w dziedzinie projektowania opakowań i materiałoznawstwa z najnowocześniejszą technologią, aby zaoferować naszym klientom kompletne rozwiązanie dla marki, od koncepcji do wprowadzenia na rynek.

W swym Europejskim Centrum Innowacji Amcor wspiera marki od opracowania koncepcji aż do sklepowej półki, stosując podejście Catalyst. Ta elastyczna, oparta na współpracy i kreatywna metodologia wspólnego rozwoju tworzy rozwiązania opakowaniowe, które uwzględniają sytuację marki na rynku, potrzeby konsumentów, wymagania dotyczące zrównoważonego rozwoju i możliwości recyklingu oraz istniejące linie produkcyjne klientów.

W celu wspierania tego kompletnego procesu współpracy, AICE wykorzystuje szereg działań:

- Centrum Materiałoznawstwa tworzy innowacyjne materiały opakowaniowe, które mogą zmniejszyć ślad węglowy opakowań; na przykład poprzez wprowadzenie gotowych do recyklingu rozwiązań monomateriałowych, które są w stanie dorównać wydajności typowych rozwiązań wielomateriałowych; lub przejście na alternatywne polimery na bazie biologicznej i pochodzących z recyklingu. Centrum wspiera również rozwój wysokobarierowych opakowań papierowych i nanopowłok osadzanych przy pomocy pary. W laboratoriach analitycznych nowe materiały są testowane przy użyciu najbardziej zaawansowanych technik.

- Centrum Angażowania Klienta (Customer Engagement Center) obsługuje sesje współpracy i posiada pokój obserwacyjny dla grup fokusowych konsumentów. Atrakcyjność i użyteczność opakowań można testować w obszarze symulacji sprzedaży detalicznej na miejscu, a także w przestrzeniach symulujących kuchnię, salon i łazienkę, gdzie zarówno konsumenci, jak i marketerzy mogą wchodzić w interakcje z opakowaniami. Wewnętrzne laboratorium prototypowania może szybko tworzyć różne rozwiązania opakowaniowe i kierować je do uczestników testów w celu praktycznego wypróbowania.

- Laboratorium handlu elektronicznego testuje i certyfikuje opakowania zgodnie ze standardami ISTA 6, zatwierdzając opakowania do wysyłki za pośrednictwem Amazon i innych łańcuchów dystrybucji e-commerce.

- Wkrótce zacznie działać również Centrum Testów Opakowań i Recyklingu, które pomieści małe linie pakujące naśladujące własne linie pakujące marek do wewnętrznych testów maszyn. Sprzęt do recyklingu pozwoli Amcor na ocenę opakowań pod kątem łatwości recyklingu w warunkach rzeczywistych.

Chcemy tworzyć opakowania, które podobają się konsumentom i są lepsze dla środowiska - powiedziała Noemi Bertolino, wiceprezeska ds. badań i rozwoju. Opakowanie musi wyglądać atrakcyjnie, być łatwe do otwarcia, porcjowania i zamykania. Musi być również odpowiednie dla obecnej i przyszłej infrastruktury zbiórki, sortowania i recyklingu. W AICE możemy testować opakowania pod kątem tych wymagań. Na przykład w naszym Customer Engagement Center możemy sprawdzić, czy opakowanie typu blister na farmaceutyki, z zabezpieczeniem przed wyciśnięciem przez dziecko, jest łatwe do otwarcia dla osoby dorosłej z artretyzmem.

Amcor wyznaczył sobie ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Firma zobowiązała się, że do 2025 r. wszystkie jej opakowania będą nadawały się do recyklingu, kompostowania lub ponownego użycia, zamierza również znacząco zwiększyć wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu. Stosownie do tego zobowiązania Amcor Innovation Center Europe mieści się w budynku zaprojektowanym i zbudowanym zgodnie ze standardami certyfikacji zrównoważonego rozwoju BREEAM.

Opracowano na podstawie informacji firmy Amcor