Zapraszamy do lektury czerwcowego numeru miesięcznika „Opakowanie”. W poprzednim anonsowaliśmy zbliżające się targi drupa, największe i najważniejsze targi w dziedzinie technologii druku na świecie (28 maja – 7 czerwca 2024 r.). W bieżącym numerze możemy zacząć je podsumowywać.
Wiemy już, że stoiska 1643 wystawców z 52 krajów odwiedziło 170 tys. zwiedzających ze 174 krajów. Wielu kluczowych graczy, takich jak Bobst, Canon, Fujifilm, Heidelberger Druckmaschinen, HP, Horizon, Koenig & Bauer, Komori, Konica Minolta, Kurz i Landa, zadeklarowało, że podczas wydarzenia doszło do zawarcia umów, które znacznie przekroczyły ich pierwotne oczekiwania. Wystawcy chwalili wysoki poziom kompetencji decyzyjnych odwiedzających. Ci z kolei wysoko ocenili zakres produktów i usług oferowanych w 18 halach wystawienniczych.
Kto był, ten sam oceni, jak bardzo tegoroczna drupa spełniła pokładane w niej nadzieje. W najbliższych tygodniach sami wystawcy podsumują bilans zysków związanych z podpisanymi umowami oraz strat wynikających z niemałych przecież kosztów targowych stoisk. Wśród licznych głosów zachwalających drupę nie brakło wszak i takich, że rozmachem tegoroczna impreza nie przyćmiła ubiegłych i że „kiedyś to były targi”.
Ale ponieważ nie tylko drupą człowiek żyje, więc i w tym numerze przygotowaliśmy dla naszych czytelników wiele atrakcyjnych treści, wśród nich obszerne résumé raportu „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce”, którego oficjalna premiera odbyła się – nomen omen – podczas targów drupa; interesujący jubileuszowy wywiad z Markiem Cholewą, prezesem firmy Europapier; a także mnóstwo informacji na temat aktualnych wydarzeń i nowości w branży od firm takich jak ECO3 i ePS, EFI Nozomi, Bobst, Eurographic, Heidelberg, Gallus, Mark Andy, tesa i wiele innych.
Zapraszamy do lektury.