BrauBeviale 2024 – wystawa z wartością dodaną
1 Jan 1970 13:01

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Druga edycja targów BrauBeviale odbędzie się w dniach 26-28 listopada 2024 r. w Norymberdze.

Oprócz portfolio wystawców z technologiami browarniczą, napojową i winiarską, wydarzenie będzie sceną dla ekspertów z dziedziny badań przemysłowych. Podkreślone zostaną m.in. tematy surowców, technologii i opakowań. Odwiedzający będą mogli również wziąć udział w specjalnych strefach poświęconych start-upom i młodym talentom, logistyce oraz winom i alkoholom spirytusowym.

Dla tych, którzy chcą odpowiedzieć na obecne wyzwania w branży napojów, wizyta na BrauBeviale 2024 jest koniecznością. Po odwiedzających z Niemiec, Czechy zajęły pierwsze miejsce, Austria czwarte, a Polska szóste pod względem uczestników ubiegłorocznej edycji wydarzenia. Kraje te, wraz z innymi z Europy Środkowej i Wschodniej, potwierdziły, że produkty i usługi oferowane na BrauBeviale były istotne dla ich przedsiębiorstw. Na tegorocznych targach BrauBeviale, które odbędą się w dniach 26-28 listopada w Norymberdze, oprócz browarów, ważną grupą docelową będą producenci wina. Portfolio już zarejestrowanych wystawców po raz kolejny pokazuje, że wiele z oferowanych produktów i usług jest istotnych dla całej branży piwowarskiej, napojów i wina. To zatem ważne miejsce dla producentów opakowań szklanych, aluminiowych oraz zamknięć, a także dostawców technologii napełniania, pakowania i paletyzacji do zaprezentowania swoich rozwiązań.

Co pasuje do siebie, fermentuje razem

Pod względem produkcji piwa rynki w Austrii i Europie Wschodniej, z produkcją 102 177 000 hl, stanowią 28% całkowitej wielkości produkcji w Europie. Przy udziale eksportu wynoszącym od 10% do 25%, w krajach tych wyraźna jest koncentracja na rynkach rodzimych. Wspólna jest również lista wyzwań stojących przed branżą. Efektywność energetyczna, unowocześnianie technologii i optymalizacja opakowań to obecnie najważniejsze tematy. Nic dziwnego, że przyszłość i możliwości rozwoju na tych rynkach są zgodne z ogólnym obrazem w Europie, a trend w kierunku piw bezalkoholowych lub niskoalkoholowych jest coraz bardziej zauważalny.

Obraz rynków wina w Austrii i Europie Wschodniej jest nieco inny. Przy wielkości produkcji wynoszącej 11 969 000 hl, producenci wina w Austrii i Europie Wschodniej stanowią ok. 8% całkowitej wielkości produkcji europejskich krajów produkujących wino. Można zaobserwować szeroki zakres wartości eksportu, np. Węgry mają aż ok. 50-proc. udział, a na drugim biegunie jest Słowenia z udziałem na poziomie 6%. Opracowaliśmy nowy slogan dla odzwierciedlenia ścisłego połączenia technologii stosowanych w obu sektorach, którym będziemy starali się zmotywować klientów z branży winiarskiej do odwiedzenia BrauBeviale. „Co pasuje do siebie, fermentuje razem” bardzo dobrze wyraża, jak ściśle technologie są powiązane w poszczególnych etapach procesu – wyjaśnia Andrea Kalrait, dyrektor wykonawcza targów BrauBeviale. – Mamy kompleksową ofertę produktów i usług dla obu sektorów napojów, ale jasne jest również, że pozostajemy ważnym adresem dla producentów napojów bezalkoholowych, soków i alkoholi spirytusowych.

Hala 9 – technologie i opakowania

Pod auspicjami Verband Private Brauereien Bayern e. V., sponsora koncepcyjnego wystawy, tegoroczne BrauBeviale zaoferuje program dostosowany do aktualnych tematów browarniczych w ramach programu technologicznego w hali 9. We wtorek, 26 listopada 2024 r., tematem przewodnim będzie „Efektywność ener- getyczna dla MŚP”. W czwartek, 28 listopada 2024 r., stowarzyszenie planuje szeroki program informacyjny na temat piw bezalkoholowych. Dla producentów napojów zainteresowanych aktualnymi kwestiami związanymi z opakowaniami przeznaczone są wystąpienia eksperckie we środę, 27 listopada 2024 r., również w hali 9. Jeden z przykładowych tematów, które zostaną poruszone podczas wydarzenia jest „Szkło – metal – kompozyty? Preferencje młodych konsumentów dotyczące opakowań”. Program będzie dotyczył również wdrażania PPWR na poszczególnych rynkach w tym momencie: „UE podjęła decyzję – co teraz? PPWR dla napojów w Europie”. Głównym celem będzie ocena implikacji i rozwiązań na różnych rynkach. Specjaliści ds. marketingu powinni zatem zaplanować swoją wizytę na BrauBeviale szczególnie na środę, ponieważ wtedy będą mogli wziąć udział w wykładach poświęconych kluczowym obszarom marketingu i pakowania.

Obszary specjalne, które stały się już standardem

Wine@BrauBeviale to przestrzeń wszystkich producentów wina. W hali 4A BrauBeviale stworzy dla nich specjalną platformę. Zróżnicowany program wystąpień będzie oferowany tutaj przez wszystkie trzy dni targów, z naciskiem na technologię piwnic winnych, zrównoważony rozwój, zapewnienie jakości, a także marketing wina, dystrybucję, zarządzanie operacyjne i rozwój cyfrowy. Po udanej premierze w 2023 r., w tym roku na BrauBeviale ponownie odbędzie się Logistics Lounge. YONTEX jako organizator, wraz z LOGIPACK jako współorganizatorem i gospodarzem specjalnej strefy tematycznej, uwzględnią w ten sposób rosnące znaczenie logistyki w całej branży napojów. Na tę strefę przeznaczono dwukrotnie większą powierzchnię niż w ubiegłym roku, a jej nowe motto brzmi „Efektywność logistyki wielokrotnego użytku”. Szeroka gama rozwiązań cyfrowych, w szczególności w zakresie cyfryzacji procesów logistycznych, zostanie zaprezentowana bezpośrednio w sąsiedztwie Logistics Lounge. Koncepcja obejmuje udział jak największej liczby uzupełniających się partnerów z sektora logistyki i cyfryzacji.

Aktualny program wydarzeń towarzyszących targom BrauBeviale, ze wszystkimi potwierdzonymi tematami i prelegentami, będzie dostępny od końca sierpnia na stronie www.braubeviale.com.  AN