Biała księga Sidel dla branży napojowej
1 Jan 1970 10:47

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W związku z żywym zainteresowaniem różnorodnymi opakowaniami napojów ze strony konsumentów w Ameryce Północnej wielu producentów napojów zastanawia się nad wdrożeniem tej strategii opakowaniowej na innych rynkach. Firma Sidel zebrała swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie różnorodnych opakowań w nowej białej księdze, aby wspomóc producentów i browary w podejmowaniu decyzji.

Opublikowanie nowej białej księgi rozwiązań firmy Sidel w zakresie różnorodnych opakowań będzie pomocne dla browarów i producentów napojów, którzy pragną wykorzystać wzrost popularności różnorodnych opakowań. Wszechstronna i obiektywna biała księga została opracowana w celu zgłębienia i rozwiązania istotnych kwestii, z którymi borykają się decydenci podczas opracowywania strategii opakowaniowej obejmującej różnorodne opakowania, od wartości rynkowej i wyzwań przemysłowych po przejście na rozwiązanie wewnętrzne.

Wzrastający popyt na różnorodne opakowania

W latach 2016-2020 różnorodność opakowań smakowych napojów alkoholowych wzrosła o 833 procent, co wskazuje na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na różnorodność, nowości i personalizację, trend odzwierciedlony przez olbrzymi wzrost popularności napojów gazowanych o niskiej zawartości alkoholu wśród młodych dorosłych. Popyt na napoje gazowane o niskiej zawartości alkoholu, który po raz pierwszy pojawił się w roku 2013 w Stanach Zjednoczonych, do roku 2021 osiągnął wartość przekraczającą 2 mld USD i obejmuje obecnie ponad sześćdziesiąt marek.

Różnorodne opakowania oferują konsumentom możliwość wypróbowania nowych produktów, zaspokajają różne gusta w obrębie grupy społecznej, oferują potencjalną wartość za swoje pieniądze i można je w dogodny sposób nosić i przechowywać. Wraz ze wzrostem promocji, interakcji, a teraz także sprzedaży online, dają one również browarom możliwość oferowania różnorodnych opakowań na życzenie, umożliwiając konsumentom tworzenie własnych opakowań zgodnie z ich osobistymi upodobaniami.

Przejście na rozwiązania wewnętrzne

Podejścia do rozwiązań w zakresie różnorodnych opakowań mogą się znacznie różnić w zależności od potrzeb produkcyjnych firmy wytwarzającej napoje i wyborów technicznych, od ręcznych po zautomatyzowane linie do przepakowywania z magazynem WIP, a nawet model produkcji z „mega akumulacją” na linii produkcyjnej.

Gdy po raz pierwszy zapanował trend na różnorodne opakowania, producenci napojów korzystali z usług firm oferujących usługi opakowaniowe na zlecenie, aby uniknąć dużych i potencjalnie ryzykownych inwestycji. Jednak produkcja własna stanowi obecnie realistyczną opcję i szansę przemysłową dla najważniejszych graczy na rynku napojów z dynamicznym marketingiem produktów, obszerną gamą produktów i dużą sprzedażą.

Stan Hume, dyrektor ds. rozwoju działalności w zakresie puszek i szkła w obu Amerykach w firmie Sidel, wyjaśnia: Producenci napojów, którzy zamierzają wykorzystać narastającą popularność różnorodnych opakowań, rozważają możliwość realizacji środków do ich pakowania we własnym zakresie, dążąc do osiągnięcia optymalnego kompromisu pomiędzy wydajnością wybranego rozwiązania opakowaniowego a odpowiadającą mu inwestycją.

Na wysoko rozwiniętych rynkach, takich jak Ameryka Północna, producenci mogą zaoszczędzić na kosztach współpakowania i poradzić sobie ze zwiększoną złożonością poprzez wdrożenie zaawansowanych narzędzi i procesów produkcyjnych.

Pokonywanie wyzwań technicznych

Wyzwanie związane ze znalezieniem opakowań przemysłowych w zakresie różnorodnych opakowań jest spore, zarówno w odniesieniu do dodatkowych kosztów produkcji, jak i zwiększonej złożoności operacyjnej. Rozważania obejmują optymalne wykorzystanie przestrzeni, precyzję sterowania linią, zaawansowaną automatyzację dla zapewnienia wydajności, elastyczność produkcji zarówno różnorodnych, jak i zwykłych opakowań, ergonomię, sprawność i złożone zarządzanie jednostkami SKU.

Nowa biała księga rozwiązań firmy Sidel w zakresie różnorodnych opakowań ma na celu przeprowadzenie producentów napojów przez wyzwania, możliwości i procesy decyzyjne nieodzowne przy przejściu na wewnętrzne rozwiązanie produkcyjne.

Biała księga oferuje wiedzę specjalistyczną firmy Sidel w zakresie różnorodnych opakowań dla osób podejmujących decyzje dotyczące konfekcjonowania napojów.

Dzięki ponad czterdziestoletniemu doświadczeniu w tworzeniu linii pakujących dostosowanych do indywidualnych potrzeb, biała księga Sidel oferuje zestaw wskazówek dotyczących zarządzania produktem, które pomogą partnerom zdefiniować potrzeby i cele, wdrożyć program zarządzania zmianą i wybrać odpowiedniego partnera przemysłowego do realizacji projektu.

Stan Hume z firmy Sidel wyjaśnia: Jeżeli chodzi o projekt linii, nie istnieje jedno uniwersalne rozwiązanie dla produkcji wewnętrznej różnorodnych opakowań. Każde rozwiązanie musi być dostosowane do konkretnych wymagań, przy wykorzystaniu systemów opartych na solidnych podstawach inżynieryjnych i zdolnościach projektowania systemów.

Firma Sidel posiada długotrwałe relacje i udokumentowane doświadczenie w zakresie technologii i rozwiązań opakowaniowych na rynku napojów. Ściśle współpracujemy z producentami napojów, projektując i realizując kompletne linie dzięki naszej zdolności do projektowania i dostarczania niestandardowych, elastycznych rozwiązań dla kompleksowych potrzeb w zakresie pakowania.

W celu uzyskania dodatkowych informacji, wglądu w potrzeby konsumentów i wiedzy specjalistycznej w zakresie przechodzenia na własne rozwiązania opakowaniowe, producenci napojów mogą pobrać białą księgę poświęconą różnorodnym rozwiązaniom opakowaniowym z witryny internetowej firmy Sidel.

Opracowano na podstawie informacji firmy Sidel