Strategiczne partnerstwo Fresh Inset i Janssen PMP
1 Jan 1970 08:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Fresh Inset oraz Janssen PMP, spółka będąca częścią Johnson & Johnson − globalnego koncernu zajmującego czołowe miejsce wśród globalnych firm farmaceutycznych i biotechnologicznych, zawarły umowę mającą na celu wspólną komercjalizację w Europie technologii Vidre+. Oznacza to, że od teraz autorska technologia Fresh Inset znajdzie się w europejskiej ofercie Janssen.

Zawarte na wyłączność na rynku europejskim partnerstwo jest efektem nawiązanej przez strony w styczniu 2023 roku współpracy, w ramach której globalny partner przeprowadził testy adaptacyjne polskiej technologii na kluczowych rynkach.

Opracowana przez Fresh Inset technologia Vidre+ przedłuża świeżość zerwanych owoców i warzyw na każdym etapie łańcucha dystrybucji – począwszy od producentów, poprzez firmy zajmujące się pakowaniem produktów i dystrybucją, skończywszy na sprzedaży detalicznej. Dzięki technologii Vidre+ każdy typ opakowania lub naklejki nabiera unikalnej funkcji, dzięki której można przedłużyć świeżość, zachować teksturę, jędrność, smak oraz wygląd produktów podczas przechowywania, transportu i ekspozycji w sklepie. Technologia Spółki, dzięki elastyczności i możliwości integracji z opakowaniami, pozwala dostarczać świeżo zebrane produkty przez cały rok i zwiększa zadowolenia klientów z ich wysokiej jakości.

Możliwość innowacyjnego zastosowania 1-MCP poprzez aplikację kontrolowaną za pomocą naklejki Vidre+, podkładki Vidre+ lub bezpośrednio na opakowaniu, daje uczestnikom rynku świeżych produktów (owoców, warzyw, kwiatów) znaczną elastyczność. Dzięki Vidre+ nie ma potrzeby modyfikowania istniejących procesów pakowania i transportu. W firmie Fresh Inset znaleźliśmy niezawodnego partnera, który pomaga minimalizować straty i maksymalizować trwałość świeżych produktów na każdym etapie łańcucha dostaw – mówi Geoffroy de Chabot-Tramecourt, Director R&D and Business Development w Janssen PMP.

Stoją (od lewej): Krzysztof Czaplicki, Fresh Inset; Geoffroy de Chabot-Tramecourt, Janssen PMP; Peter Vriends, Fresh Inset; siedzą: Joan Jørgensen, Janssen PMP; Andrzej Wolan, Fresh Inset

Technologia Vidre+ zapewni dostęp do wysokiej jakości świeżych produktów zarówno detalistom, jak i konsumentom. Dzięki ponad 50-letniemu doświadczeniu w dziedzinie ochrony pozbiorczej, Janssen PMP jest dla nas idealnym partnerem. Technologia Vidre+ to prawdziwa rewolucja w ochronie świeżości produktów. Ta innowacja zmienia podejście do walki z marnowaniem żywności, zapewniając jednocześnie niezrównaną świeżość i jakość, co przynosi korzyści zarówno planecie, przemysłowi spożywczemu, jak i konsumentom - mówi Krzysztof Czaplicki, członek zarządu i dyrektor ds. strategii Fresh Inset.

Rozwój Fresh Inset

Owoce, warzywa, kwiaty cięte i rośliny doniczkowe z ochroną Fresh Inset są już sprzedawane w Argentynie i Ekwadorze, a na kolejnych kilkunastu rynkach trwają rejestracje (tj. dopuszczenie do sprzedaży) produktu. Po ostatniej rejestracji w Peru oraz FDA w USA, w tym roku Spółka spodziewa się uzyskać rejestrację jeszcze m.in. w Brazylii, Kolumbii, RPA, Kenii. Partnerstwo z Janssen, światowym liderem, jest kolejną umową dotyczącą wprowadzenia na rynek, tym razem europejski, autorskiej technologii Fresh Inset.

Fresh Inset od początku posiada ogromne wsparcie inwestorów. Ostatnia runda inwestycyjna, jaką zrealizowała Spółka (seria B na przełomie 2023/24), opiewała na kwotę 22 mln PLN, a zrealizowana w ramach niej transza B1 w kwocie 12 mln PLN została pozyskana od kilkudziesięciu inwestorów. Była to jedna z największych rund inwestycyjnych w Polsce przeznaczonych wyłącznie dla Business Angels. To także ważny krok przygotowujący Spółkę do jednego z możliwych dalszych scenariuszy, tj. realizacji Rundy C z inwestorem zagranicznym, sprzedaży Spółki inwestorowi strategicznemu lub IPO na głównym parkiecie GPW.

W 2024 roku do zespołu Spółki jako COO dołączył Peter Vriends, C-level manager o ogromnym doświadczeniu w budowaniu międzynarodowych struktur sprzedaży. Jest on współtwórcą, z poziomu zarządu, światowych liderów technologii przedłużania świeżości zerwanych owoców, warzyw i kwiatów (AgroFresh, Chrysal International), członkiem kluczowego zespołu odpowiedzialnego za warte 810 mln USD IPO AgroFresh na Nasdaq w 2015 roku. Peter Vriends jest kolejnym managerem, obok takich ekspertów jak Tim Malefyt, Juan Llauro, Mark Zettler, Jeferson Nunes czy Kevin Frye, z doświadczeniem m.in. w AgroFresh, który dołącza do zespołu Fresh Inset.

Umowa z czołową firmą farmaceutyczną i biotechnologiczną potwierdza, że Fresh Inset należy oceniać analogicznie jak spółki zajmujące się rozwojem leków. Spółka działa w oparciu o autorską opatentowaną formulację substancji czynnej, wykonała setki różnych testów, od laboratoryjnych, przez testy z niezależnymi CRO pod dossier rejestracyjne w wielu krajach, przez wdrożeniowe z klientami końcowym. Wyszła więc już dawno z fazy „badań klinicznych”, ma za sobą pierwsze uzyskane rejestracje (dopuszczenia do rynku), wygenerowała już pierwszą sprzedaż. Teraz rozpoczyna strategiczne partnerstwo z topowym globalnym graczem - mówi Michał Chabowski, członek zarządu Rubicon Partners, funduszu będącego inwestorem i koordynatorem wszystkich emisji w Spółce.

Nie ma wątpliwości co do przełomowości realizowanego przez Fresh Inset rozwiązania, co naturalnie przekłada się na atrakcyjność inwestycyjną Spółki. Nie ukrywam, że takie umowy jak ta z Janssen wskazują na potencjał do generowania przez Spółkę długoterminowych i stabilnych przychodów, zwiększając prawdopodobieństwo realizacji scenariusz IPO w Warszawie – podsumowuje Chabowski.

Opracowano na podstawie informacji firmy Fresh Inset