DS Smith rozszerza współpracę z Zalando
1 Jan 1970 08:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

DS Smith, międzynarodowy dostawca zrównoważonych opakowań opartych na włóknach, ogłosił rozszerzenie współpracy z Zalando, jedną z największych multibrandowych platform zakupowych w branży mody i produktów lifestylowych.

Umowa z Zalando obejmuje dostawę opakowań z tekstury falistej na bazie włókien do wysyłek produktów europejskich i zacznie obowiązywać w kwietniu 2025 r. Nowy kontrakt ma na celu rozszerzenie długofalowej współpracy z DS Smith. Pozwoli obu spółkom kontynuować wspólne działania w zakresie rozwijania innowacyjnych, wysokiej jakości i jeszcze bardziej zrównoważonych opakowań. Będą one wykorzystywane we wszystkich zamówieniach klientów obsługiwanych w centrach logistycznych Zalando w całej Europie – w Niemczech, Polsce, Francji, na Węgrzech, w Szwecji, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Estonii i Szwajcarii.

Współpraca obu firm pozwoli rozwijać wysokiej jakości innowacyjne rozwiązania w zakresie projektowania opakowań i wykorzystania materiałów. Zespoły projektantów DS Smith w swoich działaniach wykorzystują Zasady Projektowania dla Obiegu Zamkniętego: używają tylko tyle materiału, ile to konieczne, tworzą projekty, mając na uwadze wydajne funkcjonowanie łańcuchów dostaw oraz ponowne przetwarzanie opakowań oraz, jeśli to tylko możliwe, sięgają po materiały z recyklingu. Celem jest promowanie założeń gospodarki cyrkularnej, tj. obniżenie konsumpcji, eliminacja zbędnych odpadów oraz zanieczyszczeń, przy jednoczesnym dbaniu o to, by wydłużać żywotność produktu. Równie ważne jest także kierowanie się względami zrównoważonego rozwoju w procesie planowania i tworzenia strategii. Współpraca z Zalando może być ważnym przykładem w zakresie dążenia do doskonałości dla całego sektora e-commerce.

Marc Chiron, Dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i innowacji, Dział Opakowań, DS Smith: Bardzo cieszymy się z zawarcia umowy, w wyniku której rozszerzymy współpracę z Zalando. Nowa umowa pozwoli nam wykorzystać w praktyce wyniki prowadzonych dotychczas prac badawczo-rozwojowych i rozwijać wyjątkowe rozwiązania opakowaniowe dla produktów Zalando sprzedawanych online w całej Europie. Jesteśmy w pełni zaangażowani w dostarczanie najlepszych na rynku opakowań. Jako firma działamy zgodnie z naszą wizją, którą jest kreowanie opakowań z myślą o zmieniającym się świecie. To dla nas wspaniała szansa, by wynieść naszą znajomość produktów Zalando, procesów produkcji i łańcucha dostaw na całkiem nowy poziom.

David Fischer, Dyrektor ds. ekologii procesów logistycznych i opakowań, Zalando: Spółka DS Smith dała się poznać jako uznany, inspirujący i godny zaufania partner Zalando. Przez ostatnich kilka lat nasza współpraca układała się wyjątkowo dobrze. Skupiamy się przede wszystkim na innowacjach i tworzeniu pionierskich, jeszcze bardziej zrównoważonych rozwiązań, odpowiadających na potrzeby o naszych klientów. Chcemy poświęcić się opracowaniu wysokiej jakości opakowań dla branży e-commerce, a z uwagi na naszą wiodącą pozycję na rynku klienci oczekują od nas działań, które pozwolą tworzyć przyszłość bardziej przyjazną środowisku. Z radością będziemy wytyczać nowe standardy dla branży e-commerce i dla samego Zalando.

Zalando tworzy czołowy ekosystem zakupów online w branży modowej i produktów lifestylowych, obejmujący swoim zasięgiem wszystkie kraje europejskie. W swoich działaniach skupia się na dwóch obszarach wzrostu: sprzedaży dla klientów indywidualnych (B2C) i firm (B2B). W obszarze B2C Zalando zapewnia inspirujące doświadczenia zakupowe online w zakresie produktów wielu marek modowych i lifestylowych, docierając do około pięćdziesięciu milionów klientów na dwudziestu pięciu rynkach. W ramach relacji B2B Zalando wykorzystuje swoją infrastrukturę logistyczną, oprogramowanie oraz możliwości w obszarze obsługi, by wspierać marki i sieci handlowe w procesie prowadzenia i skalowania działań e-commerce, zarówno na platformie Zalando, jak i poza nią.

DS Smith stawia sobie za cel kreowanie opakowań dla zmieniającego się świata z myślą o przyszłych pokoleniach i konsumentach. Firma z zaangażowaniem realizuje strategię „Na Teraz. I na Przyszłość”, która obowiązuje w całej strukturze spółki. Strategia zrównoważonego rozwoju DS Smith określa kluczowe zobowiązania w zakresie wdrażania zasad gospodarki cyrkularnej, zwiększenia tempa realizacji celów redukcji do zera emisji dwutlenku węgla, a także troski o ludzi, społeczności i środowisko naturalne. Misją DS Smith jest wspieranie klientów w procesie wdrażania zmian i działania zgodnie z zasadami gospodarki niskoemisyjnej i cyrkularnej, z myślą o społeczeństwie i kolejnych pokoleniach.

Opracowano na podstawie informacji firmy DS Smith