Firma UPM Raflatac, globalny dostawca zrównoważonych rozwiązań w zakresie etykietowania, rozszerzył swoją ofertę materiałów do produkcji bezpodkładowych etykiet do druku termicznego, wprowadzając na rynek nowe rozwiązanie OptiCut WashOff. Nowa etykieta bez podkładu została zaprojektowana specjalnie z myślą o zwrotnych i nadających się do wielokrotnego użytku pojemnikach z tworzyw sztucznych do przechowywania żywności, w tym o pojemnikach logistycznych wykonanych z polipropylenu, HDPE oraz z PET. Nowa etykieta - już dostępna dla klientów - zaspokaja zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania w zakresie plastikowych opakowań, generowane przez zmieniające się przepisy i popyt konsumentów.
Materiał OptiCut WashOff, który nadaje się do zadruku na większości drukarek termicznych i jest kompatybilny z większością skal pomiarowych, oferuje – jak przekonuje producent – świetną zmywalność oraz możliwość łatwej, nie pozostawiającej pozostałości kleju separacji od opakowań w obu przemysłowych procesach, jak również w warunkach domowych.
Zapewniając doskonałą zmywalność, rozwiązanie OptiCut WashOff spełnia wymagania użytkowników końcowych, oferując te same korzyści, co całe portfolio produktów OptiCut bez podkładu, w tym:
Ponadto wszystkie produkty z oferty UPM Raflatac OptiCut linerless posiadają certyfikat CarbonNeutral wydany przez Climate Impact Partners zgodnie z protokołem CarbonNeutral. Co prawda UPM Raflatac pracuje nad ograniczeniem wewnętrznych emisji, jednak nieuniknione emisje gazów cieplarnianych związane z tym produktem zostały zrekompensowane poprzez zakup wysokiej jakości kredytów węglowych. Oznacza to, że partnerzy mogą reklamować swoje etykiety jako posiadające certyfikat CarbonNeutral.
Jako że sprzedawcy detaliczni oraz firmy z sektora HORECA i logistycznego coraz częściej przechodzą na pojemniki zwrotne i wielokrotnego użytku, cieszymy się, że możemy wprowadzić nasze nowe rozwiązanie do bezpośredniego druku termicznego - komentuje Andoni Rodriguez, dyrektor ds. logistyki w segmencie biznesowym, handlu detalicznego, biurowym i produktów linerless w firmie UPM Raflatac. Dzięki największej globalnej sieci dystrybucji produktów bez podkładu jesteśmy dumni, że możemy teraz zaoferować naszym partnerom etykiety OptiCut WashOff. To rozwiązanie pokazuje nasze zaangażowanie w innowacje i wspieranie naszych klientów na drodze do zrównoważonego rozwoju.
Opracowano na podstawie informacji firmy UPM Raflatac