Opakowanie e-commerce dla apteki internetowej
1 Jan 1970 11:34

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Producent opakowań Thimm opracował zoptymalizowane, uniwersalne opakowanie wysyłkowe dla apteki internetowej DocMorris. Pozwala ono nie tylko zaoszczędzić zasoby materiałowe, lecz także zminimalizować koszty transportu i emisję CO2. Ponadto cyfrowy nadruk wewnętrzny stwarza nowe możliwości marketingowe.

Jako jedna z czołowych aptek wysyłkowych z oddziałami logistycznymi w Heerlen (Holandia) i Ludwigshafen (Niemcy), apteka DocMorris korzystała dotychczas z usług różnych dostawców opakowań, aby dostarczać swoim klientom leki na receptę i bez recepty oraz produkty medyczne. Dzięki nawiązaniu współpracy z Thimm jako nowym centralnym dostawcą, firma DocMorris zyskała teraz silnego partnera, który jest w stanie zaopatrywać wszystkie oddziały dystrybucyjne, a dodatkowo przyczynił się do optymalizacji i standaryzacji istniejących opakowań: firma Thimm zmniejszyła wysokość składanego kartonu z tektury falistej jakości B, aby ograniczyć zużycie materiału i zoptymalizować wykorzystanie przestrzeni. W efekcie udało się znacznie zmniejszyć liczbę potrzebnych palet transportowych w późniejszym procesie wysyłki, co pozwoliło firmie DocMorris zaoszczędzić 40 przejazdów ciężarówek rocznie. Dzięki prostemu dostosowaniu opakowania udało nam się wygenerować natychmiastowe korzyści w zakresie zrównoważonego rozwoju i optymalizacji kosztów dla naszego klienta DocMorris – wyjaśnia Valerie Hornig, rzecznik prasowy firmy Thimm.

Na zewnętrznej stronie nowego standardowego kartonu wysyłkowego dla DocMorris znajdują się ważne informacje dotyczące wysyłki i przeznaczone dla klienta końcowego, nadrukowane jednokolorowo metodą bezpośredniego druku fleksograficznego. We współpracy z Thimm opracowano jednak kolejną wersję kartonu składanego z całkowicie zadrukowaną powierzchnią wewnętrzną wieczka. DocMorris może teraz udostępnić tę powierzchnię swoim partnerom i dostawcom jako miejsce na reklamę, zastępując w ten sposób dodatkowe ulotki. Przyciągający uwagę nadruk zwiększa jednocześnie atrakcyjność wizualną kartonu, zwłaszcza podczas rozpakowywania. Dzięki technologii druku cyfrowego można stosować różne nadruki, zmieniać je w krótkim czasie lub uzupełniać o kolejne kody. Przykład DocMorris wyraźnie pokazuje, jak różnorodne możliwości i zalety kryją w sobie opakowania z nadrukiem cyfrowym. W Thimm nieustannie pracujemy nad ich realizacją dla naszych klientów. W ten sposób proste opakowanie wysyłkowe z pozycji kosztowej staje się pozycją przychodową – podsumowuje Valerie Hornig.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Thimm