ABC/Allied Pressroom Products Europe podsumowuje 2022 rok
1 Jan 1970 15:57

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Miniony rok upłynął w firmie ABC/Allied Pressroom Products Europe – producenta chemikaliów drukarskich, znajdujących zastosowanie w druku offsetowym (arkuszowym, heatsetowym oraz coldsetowym) oraz fleksograficznym – pod znakiem licznych wyzwań rynkowych (związanych z sytuacją geopolityczną czy wszechobecną inflacją), ale też zrealizowanych przez nią planów. Te – jak podkreśla kierujący firmą Konrad Lewandowski – zakładały utrzymanie stabilnej sprzedaży i ciągłości dostaw, a także dalszą ekspansję na rynkach o dużym potencjale wzrostu. Takim okazała się Turcja, gdzie marka ABC/Allied wróciła z sukcesem. Stało się to dzięki nawiązaniu współpracy z jej nowym, autoryzowanym dystrybutorem w tym regionie świata – firmą Aysan. Niesłabnącą popularnością wśród drukarń ze wszystkich obsługiwanych przez ABC/Allied Pressroom Products Europe rynków cieszą się jej rozwiązania umożliwiające – jak podkreśla producent – zwiększenie jakości druku i uzyskanie znaczących oszczędności finansowych czy materiałowych, a także wyjście naprzeciw rosnącym trendom „eko” – tu sztandarowym produktem pozostaje bezalkoholowy bufor All Star Fount, którego nowa wersja już wkrótce zasili portfolio firmy.

All Star Fount – wciąż nr 1

All Star Fount wciąż jest naszym największym bestsellerem, także na kluczowych dla nas rynkach, w Polsce, ale też w Korei Południowej, Japonii czy Turcji, której udziały w naszej sprzedaży dynamiczne rosną. Do chemikaliów umożliwiających zredukowanie ilości alkoholu w drukowaniu przekonuje się coraz większa grupa drukarń, o różnym profilu produkcyjnym. Ten wysokiej klasy bufor ma wiele niepodważalnych zalet, wśród których użytkownicy All Star Fount wymieniają m.in. niższe zużycie samego preparatu, wyższą jakość druku, zwiększoną stabilność procesu drukowania i lepsze jego parametry, szybsze schnięcie wydruków (a co za tym idzie – sprawniejsze przekazanie arkuszy do dalszej obróbki), zmniejszoną częstotliwość mycia maszyny, mniejsze pylenie papieru, czy działanie antybakteryjne. W efekcie uzyskują oni szereg korzyści natury ekonomicznej i ekologicznej, poprawiając też swój wizerunek w oczach zleceniodawców. Dotyczy to np. drukarń opakowaniowych współpracujących z producentami żywności. All Star Fount posiada certyfikaty kwalifikujące go do stosowania przy drukowaniu tego typu asortymentu – mówi Konrad Lewandowski.

Jak dodaje, już wkrótce w ofercie ABC/Allied Pressroom Products Europe znajdzie się bufor All Star Fount Pro LED UV, w którym zastosowano nową formułę stworzoną przez północnoamerykański oddział firmy. Jest ona dostosowana do coraz częściej wdrażanych w różnych regionach świata maszyn wyposażonych w energooszczędne systemy suszenia, bazujące na promiennikach LED UV. Mamy nadzieję, że powtórzy ona sukces swojego poprzednika w tym segmencie rynkowym.

Lista bestsellerów marki ABC/Allied była w 2022 roku podobna jak w latach ubiegłych, co – zdaniem Konrada Lewandowskiego – wskazuje na zachowane stabilność sprzedaży i ciągłość dostaw mimo różnych zawirowań rynkowych: Dzięki własnemu zapleczu technologicznemu, produkcyjnemu i magazynowemu, udało nam się również utrzymać w ryzach ceny produktów – mówi. Poza wspomnianym buforem All Star Fount, najlepiej sprzedającymi się rozwiązaniami firmy na wszystkich rynkach pozostają: Blast – środek myjący i regenerujący do wałków farbowych i obciągów gumowych, MRC 88 – zmywacz i regenerator do duktorów wodnych oraz proszek drukarski – Spray Powder.

Rozbudowa powierzchni magazynowej

W połowie 2021 roku firma ABC/Allied Pressroom Products Europe przeniosła się do nowej siedziby zlokalizowanej w Starej Iwicznej k. Piaseczna. Produkcja i konfekcjonowanie chemii, która trafia następnie do licznych klientów firmy z różnych regionów świata, odbywała się tu początkowo w hali produkcyjnej o powierzchni ok. 1000 m2. W roku 2022 nasze zaplecze produkcyjno-magazynowe zwiększyło się o 600-metrowy ogrzewany magazyn – mówi Konrad Lewandowski. Tak znacząca rozbudowa oznacza zupełnie nowe możliwości produkcyjne i logistyczne, zwłaszcza jeżeli uwzględnimy różnorodne potrzeby naszych klientów. Zdarza się bowiem, że odbiorcy z danego regionu świata oczekują opakowań wykonanych z konkretnego materiału, a nawet w konkretnym kolorze, więc siłą rzeczy zróżnicowanie tego typu asortymentu jest dość spore. Co miesiąc w naszej firmie odbywają się audyty, potwierdzające zachowanie najwyższych standardów w kontekście jakości produkcji, ale też bezpieczeństwa zatrudnionych w firmie osób.

Turcja jednym z nowych, strategicznych rynków sprzedaży

Rok 2022 był dla wielu przedsiębiorców, w tym licznej grupy naszych klientów, bardzo trudny. Wszechobecna inflacja, zawirowania na rynkach surowcowych, rosnące ceny transportu i niestabilność geopolityczna blisko naszych granic w jeszcze większym stopniu determinowały wiele decyzji, np. dotyczących inwestycji. Tym bardziej z satysfakcją odnotowaliśmy w nim stabilność sprzedaży na wszystkich kluczowych dla ABC/Allied rynkach, m.in. w takich krajach jak Polska, Korea Południowa, Japonia, Izrael czy Egipt. Do strategicznych kierunków naszego rozwoju dołączyła Turcja, gdzie nawiązaliśmy współpracę z firmą Aysan. Dzięki niej realizowane są tam regularne, stale zwiększane dostawy, a nasz największy hit sprzedażowy – bufor All Star Fount - został już wdrożony w kilkudziesięciu drukarniach offsetowych z regionu Stambułu, Izmiru i Ankary. Przed nami ekspansja także w innych regionach tego niezwykle perspektywicznego rynku. To jedno z wyzwań i zadań dla naszej firmy na 2023 rok.

Jak dodaje Konrad Lewandowski, firma Aysan jest też obecna w innych krajach regionu, co dla ABC/Allied Pressroom Products Europe oznacza możliwość zwiększenia udziałów na całym Bliskim Wschodzie. Poza bezpośrednimi odwiedzinami, testami i wdrożeniami w drukarniach, klienci z Turcji i krajów ościennych mieli okazję zapoznać się z ofertą ABC/Allied podczas październikowych targów Eurasia Packaging 2022 w Stambule, na których firma Aysan wystąpiła z własnym stoiskiem.

Plany na 2023

Nasza misja pozostaje taka sama: zachować stabilność sprzedaży, a także spójność, ciągłość i elastyczność w kontekście produkcji i dostaw asortymentu ABC/Allied zarówno w wymiarze lokalnym jak i globalnym – mówi Konrad Lewandowski. Będziemy też rozwijać naszą obecność na Bliskim Wschodzie i w Azji. Wciąż optymalizujemy, ale też rozbudowujemy nasze portfolio, choćby o wspomniany już bufor All Star Fount LED UV. Liczymy na zwiększenie udziałów w rynku druku opakowań, m.in. za sprawą specjalistycznych certyfikatów, jakie posiadają obecnie nasze kluczowe produkty. Z satysfakcją odnotowujemy rosnącą sprzedaż naszych chemikaliów do druku fleksograficznego – tu w ubiegłym roku wystrzeliła sprzedaż realizowana przez jednego z naszych autoryzowanych partnerów na rynku polskim – firmę Rem-Druk. Mamy nadzieję, że nasze udziały w tym segmencie będą wciąż rosły. W tym miejscu chciałbym bardzo serdecznie podziękować za zaufanie, jakim obdarzają nas klienci, oraz za bardzo dobrą współpracę z naszymi dystrybutorami z różnych regionów świata. Nasz sukces na tych rynkach jest bowiem w dużej mierze wypadkową ich zaangażowania w zakresie sprzedaży, wdrożeń, szkolenia drukarzy i kompleksowej opieki posprzedażowej, będącej znakiem firmowym ABC/Allied.

Opracowano na podstawie informacji firmy ABC/Allied Pressroom Products Europe