ABC/Allied Pressroom Products Europe w nowej siedzibie
1 Jan 1970 08:40

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W sierpniu br. firma ABC/Allied Pressroom Products Europe przeniosła się do nowej siedziby, zlokalizowanej w Starej Iwicznej k. Piaseczna. Na powierzchni niemal 1000 m2 realizowana jest tu produkcja i konfekcjonowanie chemii do druku offsetowego, która trafia następnie do licznych klientów firmy z różnych regionów świata. Ponad 150 m2 zajmują biura, przestrzeń konferencyjna i socjalna, co podniosło komfort pracy zatrudnionych tu osób. Plany kierownictwa ABC/Allied Pressroom Products Europe zakładają też budowę hali magazynowej oraz postawienie kontenera do ogrzewania surowców.

Specyfika naszej produkcji i zbliżający się okres zimowy wymagają tego rodzaju, dodatkowej inwestycji – tłumaczy Konrad Lewandowski, kierujący ABC/Allied Pressroom Products Europe. Zapotrzebowanie na nasze produkty systematycznie rośnie, a wynajmowana powierzchnia jest już w znaczącym stopniu zagospodarowana z myślą o produkcji, pakowaniu, konfekcjonowaniu gotowych wyrobów, jak też magazynowaniu surowców, półproduktów i pojemników. Zdarza się, że odbiorcy z danego regionu świata oczekują opakowań wykonanych z konkretnego materiału, a nawet w konkretnym kolorze, więc siłą rzeczy zróżnicowanie tego typu asortymentu jest dość spore. Z drugiej strony zoptymalizowaliśmy w ostatnim roku nasze portfolio, koncentrując się na tych seriach produktów, które cieszyły się i wciąż cieszą największym zapotrzebowaniem wśród naszych odbiorców. Do Starej Iwicznej został przeniesiony cały park produkcyjny z zakładu znajdującego się na warszawskiej Pradze, więc nasze moce wytwórcze pozostały na tym samym poziomie. Natomiast nowa lokalizacja z pewnością jest lepsza pod względem logistycznym. Przestrzenie biurowe i część socjalna też sprzyjają wydajniejszej pracy w bardziej komfortowych warunkach, co jest niezwykle istotne.

Zoptymalizowane portfolio, dostawy do klientów z różnych części świata

Po przekształceniach, jakie miały miejsce w grupie ABC/Allied jakiś czas temu, polski oddział odpowiada za kompleksową obsługę klientów z różnych kontynentów: Europy, Azji, Afryki, Australii. W Starej Iwicznej wytwarzane są wszystkie produkty, poza proszkiem, który ściągamy z zakładu w Meksyku, należącego do grupy ABC/Allied od ok. czterech lat – mówi Konrad Lewandowski. Stąd wysyłamy je na wszystkie kontynenty, poza obiema Amerykami obsługiwanymi przez nasze zakłady w USA. Z kolei klientów z Chin ma w gestii spółka wydzielona jakiś czas temu ze struktur ABC/Allied, ale wciąż z nami współpracująca. Pozostała część świata to w całości obszar znajdujący się pod naszą opieką, są tu zatem klienci o różnej specyfice i wielkości. Stąd wspomniana wcześniej, niezbędna dywersyfikacja asortymentu związanego z pakowaniem i konfekcjonowaniem.

Jednostkowo największy udział w obrotach realizowanych przez ABC/Allied Pressroom Products Europe ma proekologiczny bufor All Star Fount. Jako rozwiązanie pozwalające na znaczącą redukcję bądź całkowite wyeliminowanie IPA z procesu drukowania cieszy się on niesłabnącym powodzeniem wśród drukarń offsetowych z całego świata – mówi Tomasz Reczka, koordynator ds. wdrożeń. Poza walorami środowiskowymi wpływa on także na wyższą jakość produkcji i niższy poziom odpadów dzięki szybszemu dojściu do pierwszej odbitki nakładowej.

Z kolei pod względem sprzedawanego wolumenu prym wśród wytwarzanych przez ABC/Allied Pressroom Products Europe produktów wiodą cztery rodzaje asortymentu. Pierwszym z nich jest proszek drukarski Spray Powder; drugim środek myjący i regenerujący do wałków farbowych i obciągów gumowych Blast; trzecim – zmywacz i regenerator do duktorów wodnych MRC 88; ostatnim zaś silikon – kontynuuje Tomasz Reczka. Wszystkie one są chwalone i doceniane przez naszych użytkowników. Można je zatem wliczyć do kategorii bestsellerów ABC/Allied.

Zadowalające wyniki w trudnym okresie

Jak przyznaje Konrad Lewandowski, pomimo zawirowań związanych z pandemią zarówno ubiegły, jak i bieżący rok są dla ABC/Allied Pressroom Products Europe dobrym okresem: Trudny był, nie tylko zresztą dla nas, drugi kwartał ubiegłego roku. Po nim powróciliśmy na właściwe tory i z roku na rok realizujemy stabilne wzrosty. Biorąc pod uwagę przetasowania na rynku drukarń i odmienną sytuację w jego poszczególnych segmentach, taki stan rzeczy uważamy za spory sukces. Naszą siłą jest też liczne grono klientów i ich zróżnicowanie. Wśród użytkowników chemii ABC/Allied są z jednej strony duzi gracze rynkowi i liderzy w swoich segmentach (np. opakowaniowym, dziełowym czy akcydensowym), z drugiej – firmy średnie i małe, z których wiele znalazło swoją niszę rynkową i radzi sobie bardzo dobrze nawet w obecnym, niesprzyjającym i wciąż niepewnym otoczeniu biznesowym. Dla każdego z nich staramy się być wiarygodnym i pewnym producentem i dostawcą wysokiej jakości chemii, ale przede wszystkim partnerem technologicznym oferującym doradztwo i pomoc nie tylko na etapie wdrożenia, ale też późniejszego stosowania naszych rozwiązań. Z informacji zwrotnych od ich użytkowników wynika, że doceniają oni to podejście, z czego jesteśmy bardzo dumni. Obecnie możemy naszą kompleksową obsługę realizować z nowej, wygodniejszej lokalizacji, co – mamy nadzieję – odczują współpracujący z nami klienci, dystrybutorzy i partnerzy technologiczni” – podsumowuje Konrad Lewandowski.

Opracowano na podstawie informacji firmy ABC/Allied Pressroom Products Europe

Zdjęcia (od góry): 1. Tomasz Reczka (z lewej) i Konrad Lewandowski w nowej siedzibie ABC/Allied Pressroom Products Europe./ 2. Chemia wytwarzana i konfekcjonowana w polskim zakładzie ABC/Allied Pressroom Products Europe trafia do klientów z różnych regionów świata.