Zespół ds. projektowania produktów w Ardagh Glass Packaging - Europe ściśle współpracował z firmą Absolut i agencją Brand Union przy tworzeniu najnowszej limitowanej edycji butelki „Absolut Voices”, która honoruje osoby zmieniające świat (ang. wavemakers) i współczesnych pionierów, co znalazło odzwierciedlenie we wzornictwie „fal dźwiękowych” (wave sounds) wykorzystanym przy nowym opakowaniu.
Elin Furelid, szefowa działu Absolut Portfolio & Design, wyjaśnia: Świętowanie różnorodności i odmiennych punktów widzenia było od zawsze w duchu naszej firmy. Stale inspiruje nas idea, że świat staje się lepszym miejscem, gdy przekraczamy dzielące nas różnice, dzielimy się dobrymi chwilami i wzajemnie wspieramy. To o tego ducha chodzi w Absolut Voices.
Szafirowo-niebieska butelka premium zawiera aż 80% szkła pochodzącego z recyklingu, najwyższą ilość w historii marki - to w dużej mierze zasługa wysokiego wskaźnika recyklingu w Szwecji, co oznacza, że Ardagh ma do dyspozycji więcej stłuczki szklanej pochodzącej z odzysku do przetopienia.
Maria Persson, kierowniczka ds. rozwoju nowych projektów w Ardagh Glass Packaging – Europe, tak mówi o stworzeniu wyjątkowego projektu fal dźwiękowych na butelce: Wspólnie z Brand Union pracowaliśmy nad upewnieniem się, że wzornictwo spełnia założenia kreatywne i oddaje efekt rozszerzających się fal dźwiękowych, a nie fal wody. Efekt 360-stopniowego wzoru osiągnięto poprzez stworzenie nieregularnych okręgów z płytkimi tłoczeniami, które ożywiają fale. Nasz zespół ds. projektowania produktów osiągnął pożądany efekt, wykorzystując własną technologię rzeźbionego tłoczenia i doświadczenie, aby nadać mu realistyczną jakość i zapewnić optymalne oddziaływanie. Widok pierwszych butelek schodzących z linii produkcyjnej w głębokim szafirowym błękicie, ze światłem skaczącym wokół butelki na krawędziach wzoru fali dźwiękowej był niesamowity.
Limitowana edycja Absolut jest dostępna na całym świecie w butelkach o pojemności 700 ml, 750 ml oraz 1 l.
Opracowano na podstawie informacji firmy Ardagh