ACMA świętuje stulecie innowacji
1 Jan 1970 08:23

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Anonima Costruzioni Macchine Automatiche (ACMA), należąca do Coesia Group firma z włoskiej Bolonii i jeden z czołowych graczy „Alei Opakowań” w regionie Emilia-Romania, kończy 100 lat. Od 1924 r. przedsiębiorstwo specjalizuje się w projektowaniu i produkowaniu automatycznych maszyn i systemów przeznaczonych do produkcji opakowań.

  Założona 31 lipca 1924 r. z kapitałem w wysokości 350 tys. lirów ACMA rozpoczęła swoją działalność pod kierownictwem pierwszego administratora, Gaetano Barbieriego. Od tego czasu firma wyznacza standardy branżowe, koncentrując się na projektowaniu i budowie automatycznych maszyn do pakowania produktów do użytku domowego i higieny osobistej, słodyczy i żywności. Już we wczesnym okresie działalności w jej ofercie znalazły się rewolucyjne maszyny do pakowania i dozowania proszków, a także innowacyjne rozwiązania do pakowania cukierków i czekoladek.

Sukces komercyjny i wojenne wyzwania

ACMA od samego początku wyróżniała się dynamicznym rozwojem, konsekwentnie wprowadzając do swojej oferty nowe technologie i pomysły. W latach dwudziestych firma uzyskała liczne patenty na swoje pionierskie wynalazki, w tym na dozownik proszku i maszynę rotacyjną do drukowania i składania arkuszy. Ta determinacja pozwoliła jej stawić czoła trudnemu okresowi II wojny światowej i kontynuować wprowadzanie innowacji mimo szkód poniesionych przez jej fabryki w wyniku bombardowań.

Drzewo, które wydało wspaniałe owoce

Tuż po zakończeniu II wojnie światowej ACMA zainicjowała proces „spin-off” (wydzielania spółek z organizacji macierzystej). Warsztaty i dział techniczny firmy były przez dziesięciolecia kolebką wielkich talentów. Stąd wyłonili się wizjonerscy projektanci, którzy w okresie powojennym dali początek licznym firmom w regionie, które nadal dobrze prosperują. Po śmierci Gaetano Barbieriego w 1959 roku ACMA została przejęta przez Emhart A.G., następnie przeszła pod kontrolę Emhart Industries, a później Barry-Wehmiller Companies Inc. W 1986 roku stała się częścią czegoś, co później przekształciło się się Coesia, grupę firm wyspecjalizowanych w wysoce innowacyjnych rozwiązaniach przemysłowych i opakowaniowych, działających na całym świecie pod kierownictwem Isabelli Seràgnoli.

Dziś ACMA pozostaje punktem odniesienia w sektorze opakowań, ciesząc się ugruntowaną reputacją dzięki innowacyjności, niezawodności oraz jakości swoich produktów i usług.

Dostarczanie zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych dla e-handlu

Skupienie na technologii pozostaje ważnym składnikiem firmowego DNA, czego niedawnym przejawem jest wejście ACMA do sektora e-commerce z E-SWL, rozwiązaniem do produkcji toreb wysyłkowych. ACMA oferuje zrównoważone, wszechstronne i łatwe w użyciu rozwiązanie dla tego sektora, który w ostatnich latach gwałtownie się rozwinął. E-SWL tworzy spersonalizowane torby w oparciu o wymiary produktu i z nadrukiem żądanym przez klienta. W porównaniu ze standardowymi rozwiązaniami dostępnymi na rynku wykorzystuje mniej surowca i działa na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Nowy inkubator pomysłów

Od niedawna w firmie działa „ACMA Next”, laboratorium badawczo-rozwojowe, w którym - dzięki wyjątkowej synergii między kreatywnością a umiejętnościami technologicznymi - badane są nowe możliwości technologii pakowania z myślą o stworzeniu bardziej zrównoważonych i najnowocześniejszych produktów. ACMA Next wykracza poza koncepcję laboratorium: jest inkubatorem pomysłów, który przekształca wizje w namacalną rzeczywistość. W tym przypadku zaangażowanie ma również na celu przekraczanie oczekiwań, konsekwentne umieszczanie innowacji i odpowiedzialności w centrum działalności.

Ten ważny jubileusz to nie tylko okazja do wspominek naszej podróży od małego rzemieślniczego biznesu do firmy, która jest częścią międzynarodowej grupy, ale również okazja, by zastanowić się nad przyszłością ACMA i tego, jakie najnowocześniejsze technologie rozwijać na drodze nieprzerwanych eksperymentów badawczo-rozwojowych. Jako pionierzy Alei Opakowań, wyobrażamy sobie przyszłość pełną innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań, zawsze obok swoich klientów – mówi Daniele Ponzinibbi, dyrektor generalny ACMA.

Opracowano na podstawie informacji firmy ACMA