W ostatnim czasie Aldus Group, której struktury od ok. 1,5 roku tworzy również API Foilmakers (w tym jej lokalny oddział – API Folie Polska), przejęła szkockiego producenta farb graficznych – Paragon Inks. Tym samym jej bogate portfolio dla branż poligraficznej i opakowaniowej, uwzględniające zarówno sprzęt, jak i materiały eksploatacyjne, zostało rozbudowane o kolejny rodzaj asortymentu. Z pełną ofertą Aldus Group dedykowaną temu segmentowi rynkowemu można się zapoznać odwiedzając jej zaktualizowaną stronę internetową. Na nową stronę internetową zaprasza też firma API Foilmakers, której zaawansowane folie – jak podkreśla Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska – stanowią istotny element portfolio całej grupy.
Wynika to z jednej strony z bogatych doświadczeń naszej firmy, jakie zdobywaliśmy przez wiele lat działalności rynkowej, z drugiej – z coraz silniejszej synergii różnych przedsiębiorstw wchodzących w skład oferty Aldus Group i oferowanych przez nie produktów – mówi Katarzyna Kozińska. – Obecnie portfolio grupy zostało powiększone o wysokiej jakości farby graficzne, co przekłada się rzecz jasna na jego kompleksowość. Warto przy tym wspomnieć, że Aldus Group to czołowy dostawca rozwiązań dla rynku opakowań i etykiet, posiadający centra produkcyjne i dystrybucyjne w 15 różnych lokalizacjach na obszarze Europy, Stanów Zjednoczonych, Nowej Zelandii oraz Australii, z której grupa się wywodzi.
Paragon Inks to firma założona w 1985 roku w Szkocji, z siedzibą w Livingston, zatrudniająca obecnie 46 osób. Specjalizuje się w produkcji farb i lakierów UV, a jej roczne przychody ze sprzedaży wynoszą ok. 10 mln funtów brytyjskich. W wyniku przejęcia Paragon Inks obroty całej grupy Aldus wzrosły do 140 mln dolarów australijskich, z czego połowa jest realizowana dzięki sprzedaży na rynku europejskim.
API Foilmakers – od 18 miesięcy w grupie Aldus Group
Jak podkreśla w specjalnym komunikacie prasowym Frank Floriano – CEO Aldus Group - przejęcie Paragon Inks to kolejny krok w ekspansji tej firmy i rozbudowie struktur po nabyciu w marcu 2020 roku aktywów obecnie tworzących API Foilmakers. Jak dodaje, w ciągu tego czasu grupa dokonała znaczących inwestycji w tym obszarze, co przełożyło się na systematyczne, comiesięczne wzrosty i sukcesywną odbudowę czołowej pozycji API Foilmakers na rynku europejskim.
Katarzyna Kozińska potwierdza: Okres ten, mimo niesprzyjającej sytuacji globalnej, był również dla nas w Polsce bardzo intensywny. Zmiany formalne, przebudowa lokalnych struktur, rozbudowa parku sprzętowego, zwiększenie powierzchni magazynowo-logistycznej, przejęcie obsługi kolejnych klientów z różnych rynków i segmentów – wszystko to wiązało się z dużymi wyzwaniami, którym jednak podołaliśmy. Nie przypadkiem nasze kierownictwo podkreśla rosnącą rolę API Foilmakers w strukturach całej grupy i naszą rosnącą sprzedaż na światowych rynkach, przede wszystkim w Europie. To duży sukces całego zespołu, w tym osób pracujących w API Folie Polska, którym w tym miejscu chciałam serdecznie podziękować.
Nowa strona internetowa API Foilmakers
Od niedawna obecni i potencjalni klienci API Foilmakers mogą zapoznać się z jej ofertą odwiedzając rozbudowaną stronę internetową. Jej klarowna struktura i intuicyjna nawigacja pozwalają zapoznać się z bogatą historią firmy (sięgającą 1783 roku); obecną pozycją i potencjałem wytwórczym; kluczowymi rynkami, do których kieruje swoje produkty; a także z szeroką ofertą folii produkowanych w Europie, a następnie konfekcjonowanych i dystrybuowanych lokalnie, m.in. przez API Folie Polska.
Jej portfolio obejmuje obecnie folie: metalizowane do hot stampingu; do cold stampingu (wykonywanego inline w maszynach wąskowstęgowych); pigmentowe do hot stampingu; do aplikowania na zimno w maszynach arkuszowych oraz do kodowania i datowania. Są one dostępne zarówno w najczęściej spotykanych kolorach, jak i w barwach specjalnych, recepturowanych na życzenie klienta – mówi Katarzyna Kozińska. – Dostarczamy je bezpośrednio z własnych centrów magazynowo-logistycznych i tu Piaseczno k. Warszawy jest jedną z kluczowych lokalizacji, nie tylko w kontekście rynku europejskiego. Poza samymi produktami oferujemy też kompleksowe wsparcie techniczne i doradztwo, zarówno na etapie doboru, jak i użytkowania danej folii w procesie produkcyjnym.
Z szerokim portfolio wdrożeń folii API Foilmakers w różnych branżach można zapoznać się odwiedzając zakładkę „Galeria”. Znajdują się tu zdjęcia różnych produktów wykonanych z udziałem jej materiałów: etykiet na markowe alkohole, opakowań luksusowych, kosmetycznych, farmaceutycznych, wyrobów drukowanych (m.in. książek, magazynów, kalendarzy czy tapet), tablic rejestracyjnych, tekstyliów oraz kart okolicznościowych. Przekrój jest zatem bardzo szeroki i uwzględniający różne branże i rynki, nie tylko poligrafię i opakowania, z którymi marka API Foilmakers od lat jest kojarzona. Zapraszamy zatem do kontaktu z naszymi lokalnymi oddziałami, których dane również można znaleźć na wspomnianej stronie internetowej – podsumowuje Katarzyna Kozińska.
Opracowano na podstawie informacji firmy API Foilmakers