Amcor członkiem Polskiej Izby Druku
1 Jan 1970 12:38

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Po sukcesie listopadowej konferencji Polskiej Izby Druku, która towarzyszyła jubileuszowi 30-lecia PID oraz Gali Złotego Gryfa, do grona członków organizacji dołączają nowe firmy. Jedną z nich jest Amcor, czołowy światowy producent opakowań.

To nie była dla nas oczywista decyzja – mówi Jerzy Czubak, prezes Amcor Speciality Cartons. Przez lata wystarczało nam członkostwo w ECMA (European Carton Makers Association), które z uwagi na specjalizację jest dla nas kluczowym stowarzyszeniem, oraz w Polskim Bractwie Kawalerów Gutenberga.

(…) do tej pory nie widzieliśmy konieczności członkostwa w stowarzyszeniach krajowych, ale trudno nie dostrzec, że przemysł poligraficzno-opakowaniowy jest w Polsce bardzo silny. Uznaliśmy, że nasza obecność jest tu na tyle duża, że warto przystąpić do organizacji zrzeszającej wszystkich poligrafów bez względu na technologię i reprezentującej interesy całego środowiska. Ważne było dla mnie to, aby była to żywa organizacja. O działalności Polskiej Izby Druku nie wiedziałem zbyt wiele, ale mam zaufanie do ludzi i odkąd prezesem PID został Jacek Kuśmierczyk, nie potrzebowałem większej zachęty. Znam go kilkadziesiąt lat, wiem, jaki jest aktywny, zaangażowany, skuteczny i jakie ma kontakty w branży i wśród decydentów.

Prezes Czubak podkreśla, jak ważna jest współpraca z decydentami, ustawodawcami i wspólne wypracowywanie rozwiązań uwzględniających wielostronne interesy: Na razie jest to po prostu narzucanie regulacji, nie zawsze dobrze przemyślanych i skutecznych. Chciałbym, aby Izba aktywnie działała w interesach środowiska poligraficzno-opakowaniowego, aby alarmowała ustawodawców o zagrożeniach i komunikowała korzyści, jakie branża ta może przynieść polskiej gospodarce. Bardzo ważne jest, abyśmy występowali jako lobbyści w imieniu wszystkich konsumentów, którzy są w stanie dodatkowo zapłacić (i mam na poparcie tej tezy badania) za to, aby opakowanie było bardziej ekologiczne. Wystarczyłby jeden cent więcej, ale w skali globalnej to koszty rzędu miliardów i nie ma na to na razie zgody.

Rolę Izby prezes Czubak widzi także w przewidywaniu kierunków przyszłego rozwoju poligrafii, skutków regulacji ekologicznych i wskazywaniu dobrych praktyk. My jako międzynarodowa organizacja, obecny rynkowy lider, mamy potężną bazę praktycznie na cały świecie: działań badawczo-rozwojowych (tylko w działach B&R zatrudniamy ponad tysiąc osób), platformy komunikacji z klientami i decydentami. Chętnie włączymy się w działania Izby całą naszą organizacją – deklaruje.

Amcor jest jedną z największych na świecie firm produkujących opakowania - zatrudnia 33 tys. pracowników, posiada ponad 300 fabryk w 43 krajach na 5 kontynentach. Centrala firmy znajduje się w Melbourne w Australii. W Polsce Amcor zatrudnia 800 pracowników w czterech zakładach - trzech znajdujących się w Łodzi i jednym w Złotowie w woj. Wielkopolskim. Jeden z łódzkich zakładów należy do grupy produktowej Tobacco produkującej opakowania dla przemysłu tytoniowego, pozostałe do grupy Flexibles, zaopatrującej głównie branżę spożywczą w opakowania giętkie. Klientami Amcor są globalne koncerny, a w branży posiada on opinię lidera innowacji i nowych technologii.

Opracowano na podstawie informacji miesięcznika Poligrafika