Ankieta GlobalData na temat kodów QR
1 Jan 1970 13:30

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

12 marca 2024 r. brytyjski sekretarz ds. środowiska Steve Barclay zaproponował przepisy dotyczące etykietowania produktów mlecznych, mięsnych i drobiowych. Konsultacje dotyczyły sposobu poprawy przejrzystości informacji o źródle składników. Proponowane inicjatywy obejmują umieszczanie na etykiecie metody ich produkcji i kraju pochodzenia. Była to przede wszystkim reakcja na działania rządu brytyjskiego mające na celu wspieranie rolników i promowanie uczciwości w całym łańcuchu wartości. W tym kontekście, według GlobalData, wiodącej firmy zajmującej się danymi i analizami, kody QR na opakowaniach są coraz częściej preferowane przez konsumentów jako źródło informacji o produkcie.

Za jak użyteczne uznałbyś informacje dotyczące miejsca pochodzenia oraz zrównoważonego rozwoju produktu, gdybyś mógł zyskać do nich dostęp za pośrednictwem kodu QR na opakowaniu? (od lewej: wyjątkowo użyteczne - całkiem użyteczne - troszkę użyteczne - nieużyteczne - wolałbym, by było to wydrukowane na opakowaniu): żródło: GlobalData Insurance Intelligence Center

Ramsey Baghdadi, analityk GlobalData zajmujący się konsumentami: Zaufanie jest kluczowe przy wyborze produktów konsumenckich w całej Wielkiej Brytanii. Dlatego ważne jest, aby marki jasno informowały o szczegółach procesu produkcji, w tym o pochodzeniu i metodach produkcji.

Jeśli wytyczne dotyczące etykietowania, zaproponowane przez Steve'a Barclaya, zostaną wdrożone, będzie to zwycięstwo lokalnych producentów, ponieważ ponad jedna trzecia (38%) konsumentów w Wielkiej Brytanii uważa produkty dostosowane do regionu/kultury za niezbędne/przyjemne w posiadaniu. Nie wpłynie to jednak znacząco na sprzedaż z punktu widzenia rolników, ponieważ nie opowiada szczegółowej historii łańcucha dostaw.

Ankieta konsumencka za IV kwartał 2023 r., przeprowadzona przez GlobalData na grupie badawczej 500 respondentów, wykazała, że ponad połowa (56%) konsumentów w Wielkiej Brytanii uważa, że byłoby bardzo/całkiem/nieco przydatne, gdyby informacje o miejscu pochodzenia i zrównoważonym rozwoju były dostępne za pośrednictwem kodu QR na opakowaniu.
Baghdadi podsumowuje: Wytyczne Steve'a będą pozytywnym krokiem w tworzeniu bardziej przejrzystego łańcucha dostaw. Jednak jeszcze więcej można by zrobić dzięki rozwiązaniom cyfrowym, takim jak kody QR, aby odzwierciedlić nowoczesne zachowania konsumentów i poleganie na technologii smartfonów.

W dłuższej perspektywie marki powinny wykorzystywać kanały cyfrowe do przekazywania informacji o produkcie na opakowaniu, ponieważ kupujący często używają smartfonów do przeglądania informacji przed zakupem. Da to możliwość zdobycia zaufania konsumenta do marki poprzez poznanie szczegółowych faktów dotyczących produkcji i lokalizacji.

Opracowano na podstawie informacji firmy GlobalData