API Group na konferencji Pack & Spirit
1 Jan 1970 11:59

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Konferencja Pack & Spirit w Reims (Francja) to kolejna tegoroczna impreza branżowa, podczas której API Group przedstawi swoją wizję globalnych trendów w branży opakowań, m.in. dedykowanych napojom luksusowym. Wydarzenie odbywające się w dniach 10-11 kwietnia rozpocznie prezentacja Davida Petersa – Creative Development Managera w jej brytyjskiej centrali - który przedstawi m.in. najnowsze wydanie API Trends Folio 2018/2019, swoisty „przewodnik” API po świecie opakowań. Warto dodać, że polscy klienci będą mieli okazję do zapoznania się z nim niedługo później – podczas targów Packaging Innovations 2018, organizowanych w dniach 17-18 kwietnia w Warszawie.

Pack & Spirit to dwudniowa konferencja gromadząca przedstawicieli międzynarodowych marek oraz dostawców opakowań luksusowych przeznaczonych do wina i innych wyrobów alkoholowych. Jednym z założeń przyświecających organizatorom jest prezentacja obecnych i przyszłych trendów, decydujących o kształcie całego sektora napojów luksusowych.

Termin wydarzenia zbiegł się w czasie z niedawną europejską premierą Trends Folio 2018/2019 – drugiej edycji wydawnictwa, sygnowanego przez API Group. Jest ono owocem pracy zespołu międzynarodowych specjalistów i ekspertów technicznych API, których zadaniem było wskazanie najważniejszych trendów w obszarze kreacji opakowań oraz możliwości zastosowania przy ich produkcji folii, laminatów i rozwiązań holograficznych oferowanych przez brytyjskiego producenta. Wszystko po to, by wzmacniać przekaz markowych produktów na rynku, z uwzględnieniem pojawiających się na nim zmian.

Jak zapewnia API, twórcy nowego wydania Trends Folio w dużej mierze czerpali inspirację ze światowego przemysłu modowego. W efekcie wskazane zostały cztery kluczowe trendy, jakie – ich zdaniem – będą w najbliższym czasie dominować w kontekście projektowania opakowań, także dedykowanych napojom luksusowym.

Pierwszy z nich to Neon Storm – inspirowany naturalnymi zjawiskami przyrodniczymi np. nagłym rozbłyskiem słońca. Diamond Luxe z kolei ma uatrakcyjniać opakowania na dobra luksusowe za sprawą diamentowych elementów i wykończeń. Primary Matrix wykorzystuje specjalne efekty techniczne, uzyskiwane dzięki manipulowaniu światłem. W ostatnim ze zdefiniowanych trendów – Ethereal – wykorzystano opracowaną przez API technologię Holonique, pozwalającą na tworzenie efektów lustra i „miękkich” barw.

Mówi David Peters: „Na współczesnym, niezwykle konkurencyjnym rynku jest niezwykle ważnym, by właściciele marek napojów luksusowych stworzyli własną tożsamość ukierunkowaną na oczekiwania ich klientów. Opakowanie - wraz z doświadczeniem użytkownika, jakie niesie ze sobą - to fundamentalna część tego procesu. Tegoroczna edycja Trends Folio ma zatem wspierać projektantów i właścicieli marek w znalezieniu własnej drogi do tożsamości oraz w zapewnieniu, że ich produkty będą stale wyróżniać się na tle konkurencji”.

„Pack & Spirit to dla nas idealne miejsce, by podzielić się swoją wizją odnośnie przyszłości opakowań luksusowych. Mamy nadzieję, że samo wydarzenie, jak też spotkanie z nami, pomoże projektantom, drukarzom i właścicielom marek zrozumieć rolę, jaką wskazane w Trends Folio trendy mogą odegrać w procesie wzmacniania marek, zarówno w tym roku, jak i w latach następnych” – dodaje David Peters.

Wraz z zespołem API Group będzie on obecny na stoisku firmy, gdzie swoje miejsce – poza Trends Folio – znajdą także różne rozwiązania z oferty brytyjskiego producenta. Spotkania będą też okazją do prezentacji praktyce, w jaki sposób tendencje rynkowe znane z pierwszej edycji publikacji przygotowanej przez API przełożyły się na ubiegłoroczne sukcesy globalnych marek.

W kolejnym tygodniu okazję do spotkania z Davidem Petersem oraz pozostałymi przedstawicielami API (przede wszystkim reprezentującymi jej lokalny oddział – API Folie Polska) będą mieli polscy klienci. Firma będzie bowiem obecna z własnym stoiskiem podczas targów Packaging Innovations 2018, odbywających się w Warszawie w dniach 17-18 kwietnia br. Tu swoją polską premierę będą mieć zarówno publikacja API Trends Folio 2018/2019, jak też nowa folia do tłoczenia na zimno, stworzona i wprowadzona niedawno na rynek przez API – TA-Plus.

Źródło: API Group