Asda pierwszą siecią sprzedaży z PantoneLIVE
1 Jan 1970 08:47
22 stycznia br. należące do korporacji Danaher firmy X-Rite i Pantone ogłosiły, że Asda, jedna z czołowych sieci brytyjskich supermarketów i największa filia Walmart poza USA, wykorzysta PantoneLIVE w swym globalnym łańcuchu dostaw. PantoneLIVE pozwoli sieci Asda na standaryzowanie barw w ramach jednej platformy oraz na zapewnienie komunikacji języka barw w obszarze materiałów opakowaniowych i dostawców, a w efekcie na poprawę efektywności operacyjnej firmy.
Propozycja była prawdziwym wyzwaniem: opracowanie rozwiązania, które nie tylko umożliwia nam ocenę jakości druku we wszystkich drukarniach opakowaniowych zaaprobowanych przez Asda, ale również prezentację pełnych technicznych danych kolorystycznych w łatwej do zrozumienia formie – powiedział Andy Wilson, dyrektor ds. druku w Asda. – Jako że większość rozwiązań certyfikujących dostępnych na rynku jest skierowana do drukarzy, a nie do producentów towarów, szybko stało się dla nas oczywiste, że wybór odpowiedniego partnera do jego stworzenia to kluczowa kwestia, zaś X-Rite i Pantone miały wszystkie niezbędne kwalifikacje.
Biorąc pod uwagę, jak wielkie znaczenie dla tożsamości marki ma barwa, utrzymanie pełnej zgodności kolorystycznej w całym obszarze opakowań produktu jest niezbędne, by zagwarantować autentyczność, a klientowi dać poczucie bezpieczeństwa. Gama rozwiązań PantoneLIVE dostarczy firmie Asda bezpieczną, opartą na chmurze „kopalnię” precyzyjnych danych kolorystycznych i umożliwi menedżerom marki możliwość bezpiecznego przekazywania specyfikacji kolorów w całym łańcuchu dostaw, zatwierdzania barw oraz śledzenia poziomu ich jakości u wszystkich dostawców w każdym miejscu na świecie.
Niezależnie od tego, na jakim podłożu lub też jaką techniką będzie produkowane opakowanie, we wszystkich zastosowaniach otrzymuje się zgodne i powtarzalne barwy, gwarantujące spoistą prezentację marki.
Cechą, która czyni PantoneLIVE prawdziwym ewenementem, jest zapewnienie drukarzom możliwości zatwierdzania swych prac w czasie rzeczywistym – powiedział Jason Gilmartin, starszy kierownik druku w Asda. – Wraz z wdrożeniem będziemy mogli zarządzać naszą bazą druku w sposób inteligentny, w pełni zgodny z zarządzaniem kolorem w obwodzie zamkniętym, począwszy od wstępnej koncepcji po ostateczny wydruk, jednocześnie zmniejszając ilość odpadów, ograniczając koszty oraz zapewniając większą zgodność marki. Dni, w których kierownicy druku stojący na końcu maszyny drukującej aprobowali ostateczny wydruk, odchodzą do lamusa.
Osiągnięcie lepszych i bardziej jednolitych rezultatów kolorystycznych w różnych kategoriach towarów, u różnych dostawców i w wielu regionach świata jest wymogiem o kluczowym znaczeniu dla sieci sprzedaży w rodzaju Asda. W związku z tym jesteśmy wyjątkowo zadowoleni, że PantoneLIVE został wybrany jako rozwiązanie zapewniające właściwą komunikację barw oraz kontrolę w całym systemie dostawy opakowań – wyjaśniła dr Sonia Megert, wiceprezes oddziału Pantone Digital Business w firmie X-Rite/Pantone. – Dane widmowe głównych kolorów marek Asda są przechowywane bezpiecznie w chmurze PantoneLIVE, pozwalając na zmniejszenie zróżnicowania barw w procesach produkcyjnych i gwarantując, że są one właściwe w każdym momencie i na każdym materiale opakowaniowym.
Co więcej, scentralizowany system zarządzania kolorem PantoneLIVE pomaga w przyspieszeniu drogi produktu od wstępnego projektu do finalnej produkcji, a tym samym zmniejszeniu kosztów jego opracowywania i wytwarzania. Asda w najbliższym czasie rozpocznie wdrażanie systemu PantoneLIVE przy produkcji opakowań marek Smart Price, Chosen by You oraz Extra Special.
Na podstawie informacji firmy X-Rite opracował TK